اخبار تکنولوژی

پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده

ارز دیجیتال بیت کوین مدتی است که روند صعودی داشته و اکنون به بالاترین حد خود رسیده است. منتظر پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده باشید.

پادشاه ارزهای دیجیتال مدتی است که زنجیره های روند نزولی را شکسته و پیوسته به بالاترین حد خود نزدیک می شود. تا سال گذشته، دارندگان عجول و تازه کار بیت کوین فکر می کردند که این ارز دیجیتال به پایان خط رسیده است و بازیابی نمی شود. اما امروز شاهد پیشرفت آن هستیم.

در مقاله ارائه ۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ گفتیم که بیت کوین پایگاه امنی برای سرمایه گذاران میان مدت و بلند مدت است و باید با چنین دیدگاهی وارد بازار آن شد. در اخبار ارز دیجیتال سایت به دلایل افزایش قیمت بیت کوین اشاره کردیم.

در زمان نگارش این مقاله، بازار ارزهای دیجیتال تنها یک قدم با بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار فاصله دارد، در حالی که بالاترین قیمت آن در برابر یورو شکسته شده است. معامله گران دیدگاه مثبتی نسبت به بیت کوین دارند و این روزها پیش بینی ها پر از اشتیاق است. سرمایه‌گذاران نهادی مشتاق خرید بیت‌کوین هستند و بازار داغ ETF یا صندوق‌های قابل معامله در بورس، همراه با هاوینگ آینده، قیمت آن را تسریع کرده است.

با وجود تمام شواهد فوق، می توان نتیجه گرفت که بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به سطوح بالاتری از قیمت خواهد رسید. اما آیا باید نسبت به تعاریف بیت کوین خوشبین باشیم و بدون تحلیل و تحقیق بر روی موج صعودی حرکت کنیم؟ برای یافتن پاسخ به ادامه مطلب بروید.

وجوه قابل معامله در بورس، بیت کوین را تقویت می کنند

از زمانی که ETF ها یا صندوق های قابل معامله در بورس مورد استفاده قرار گرفتند تا به امروز، روند قیمت بیت کوین در حال افزایش و تقویت بوده است. با حضور صندوق های فوق، شرکت های سرمایه گذاری بزرگ Vaneck و BlackRock وارد سطح جدیدی از مشارکت شدند و بیت کوین را وارد فاز رشد کردند.

بنابراین یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت این ارز دیجیتال، ETF ها هستند که دارندگان سنتی و غول های صنعت را وارد بازار آن کردند. به گفته تحلیلگران، بیت کوین مجموعه ای از دارایی هایی است که تحت تأثیر احساسات معامله گران قرار دارند. چنین توصیفی از این ارز دیجیتال درست و منصفانه است.

اکنون بحث طولانی مدت عرضه وجوه قابل معامله در بورس، اعتماد زیادی را در بین سرمایه گذاران آن ایجاد کرده و به پشتوانه خوبی تبدیل شده است. اعتماد سهامداران باعث شد آنها احساس مثبتی نسبت به بیت کوین داشته باشند و نتیجه آن چیزی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

یکی از بزرگترین رهبران ETF در بازار بیت کوین، بلک راک است که صندوق IBIT را با ۱۰ میلیارد دلار دارایی مدیریت می کند. جالب است بدانید که این صندوق در کمتر از دو ماه دارایی فوق را تملک کرد. سرمایه گذاری جمعی و ریختن نقدینگی به صندوق های ETF دور جدیدی از تقاضا برای بیت کوین ایجاد کرده است. سرمایه گذاران نهادی مشتاقانه به پادشاه ارزهای دیجیتال می پردازند و به امنیت و نظم وجوه قابل معامله در بورس اعتماد دارند.

عامل اصلی رشد بازار نصف شدن بیت کوین است

به نقش مهم و حیاتی وجوه قابل معامله در بورس در مبادلات بیت کوین اشاره کردیم. اما نادیده انگاشته شدیم که نقش نیمه‌ساز آوریل را نادیده گرفتیم. بسیاری از تحلیلگران بازار بر این باورند که نصف شدن سال ۲۰۲۴ مهمتر از ETF در رالی صعودی این ارز دیجیتال است. کالئو که یکی از تحلیلگران معروف بازار است، سال گذشته اعلام کرد که احتمال دارد قیمت بیت کوین پس از نصف شدن بعدی تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد!

با نگاهی به تاریخچه بیت کوین، می بینیم که با نزدیک شدن به هر نصف شدن، قیمت این ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. زیرا نرخ پاداش استخراج به نصف کاهش می یابد و عرضه بسیار کم می شود. به عنوان مثال، در هاوینگ سال ۲۰۱۲، بیت کوین حدود ۸۰ درصد افزایش یافت و چهار سال بعد، پس از نصف شدن، ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

blank

یکی از شرکت‌های پیشرو بریتانیایی، فایندر، پیش‌بینی چندین تحلیل‌گر متخصص بازار بیت‌کوین را تا سال ۲۰۳۰ منتشر کرد که نشان می‌دهد اکثر آن‌ها معتقدند که قیمت بیت‌کوین پس از نصف شدن و طی ۶ ماه پس از آن به بالاترین سطح خود خواهد رسید. صعودی باقی خواهد ماند. اگرچه این دو دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین مساعد است، اما کافی نیست و دلایل رشد بزرگترین ارز دیجیتال بازار را باید در سرنخ های دیگری جست و جو کرد که یکی از آنها موج های بزرگ بیت کوین است. بازار سهام در آمریکا

پیش بینی فرصت ها و چالش های پیش رو

خوشبختانه عرضه بیت کوین در قالب صندوق های قابل معامله در بورس، رابطه بین این ارز دیجیتال و بازار سهام را محدود کرده است. در واقع یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین در هفته های اخیر، ماهیت صعودی بازار سهام است. ورود یک ارز دیجیتال بی ثبات مانند بیت کوین به بازار سهام، اعتماد دارندگان را افزایش داد و به آنها جرات سرمایه گذاری داد.

خبر خوب دیگر برای معامله گران، سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و انتشار نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال است و این عامل به موتور محرکی برای نزدیک شدن بیت کوین به سطح تاریخی خود تبدیل شده است. پیش بینی های زیادی در مورد آینده پادشاه ارزهای دیجیتال وجود دارد.

به گفته تحلیلگر معروف مارک پالمر، قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۵ هزار دلار خواهد رسید و پیتر برنت نیز معتقد است که این ارز دیجیتال تا تابستان آینده نباید زیر ۲۰۰ هزار دلار معامله شود. پیش از این، پلان B اشاره کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴، سطح ۷۰۰۰۰ دلار باید اجتناب ناپذیر باشد.

همانطور که گفتیم شرکت فایندر گزارشی حاوی پیش بینی ۴۰ تحلیلگر متخصص بازار منتشر کرد که جالب توجه است. به طور متوسط، شرکت کنندگان در این گزارش تاکید کردند که امسال قیمت بیت کوین به طور متوسط ​​به ۸۷۰۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین برخی از آنها مانند پیتر برنت از بیت کوین زیر ۲۰۰ هزار دلار راضی نیستند.

سناریوی سقوط بیت کوین چقدر محتمل است؟

بازار بیت کوین در حال رونق است و در آستانه شکستن مقاومت تاریخی است. لازم به ذکر است که مشاهده روند صعودی زیباست، اما روند نزولی منظره جذابی برای دارندگان نخواهد بود. به همین دلیل، باید خود را با خطرات و خطرات سرمایه گذاری آشنا کنید و بدانید که احساسات رو به رشدی که در حال حاضر برای بیت کوین وجود دارد، هشداری است که باید به آن توجه کرد.

اگر به تاریخچه این ارز دیجیتال نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بیت کوین نتوانسته است محدوده قیمتی را به خوبی بالای ۶۰ هزار دلار حفظ کند. از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۱، این پیک های متوالی و افزایش قیمت شیرینی در نهایت منجر به اصلاح عمیق آن برای چندین سال شد.

علیرغم روند صعودی فعلی، تحلیلگران ارشد جی پی مورگان نسبت به احتمال نزولی بیت کوین هشدار دادند و پیش بینی کردند که قیمت این ارز دیجیتال پس از نصف شدن به ۴۲۰۰۰ دلار خواهد رسید. جان هاوکینز به عنوان یکی از اساتید دانشگاه کانبرا معتقد است که ارز دیجیتال، حباب و حتی ETF نمی تواند به BTC برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا