اخبار تکنولوژی

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون (۷ روش تعمیر)

پیشگیری و تعمیر آسیب دکمه هوم آیفون

دکمه هوم اپل آیفون ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند. عوامل متعددی ممکن است در این زمینه دخیل و تأثیرگذار باشد. دکمه هوم آیفون یکی از مهم ترین دکمه های فیزیکی است که آسیب دیدن آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مقاله می خواهیم با نحوه جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و رفع آن آشنا شویم.

دکمه هوم آیفون نقش مهمی در این محصولات دارد و خرابی آن می تواند مشکل بسیار آزاردهنده ای باشد. همچنین خرابی دکمه هوم آیفون یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در این محصولات با آن مواجه می شود و دلایل زیادی برای بروز آن وجود دارد. قبل از معرفی آیفون ایکس، تمامی آیفون های اپل دارای دکمه هوم بودند و این دکمه به درستی همینطور است. زیر صفحه نمایش آنها نصب شد. با معرفی آیفون X و سپس آیفون XS، XS Max و XR، شاهد حذف دکمه هوم خواهیم بود، اما بسیاری از کاربران همچنان از آیفون هایی استفاده می کنند که دارای دکمه هوم یا تاچ آیدی هستند. دکمه هوم نه تنها به کاربر این امکان را می دهد که به روشی ساده تر با گوشی ارتباط برقرار کند، بلکه امکان اسکن انگشت کاربر برای باز کردن قفل صفحه را نیز فراهم می کند.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

چگونه از آسیب دیدن دکمه هوم آیفون جلوگیری کنیم؟

ابتدا باید عوامل اصلی آسیب را شناسایی کنیم و اگر همه این عوامل را بدانیم می توانیم از آنها برای پیشگیری استفاده کنیم.

عوامل اصلی که منجر به آسیب تاچ آیدی می شود شامل موارد زیر است:

خوردگی:

با توجه به اینکه اپل از قطعات الکترونیکی حساس تشکیل شده است و یکی از دلایل اصلی خرابی دکمه هوم، خوردگی آب است. زیرا ممکن است نفوذ آب به بدنه گوشی موبایل و سوراخ های دکمه هوم باعث اختلال در کار شود و دکمه هوم کار نکند. بنابراین، اگر از آیفونی با طراحی ضد آب استفاده می کنید، هرگز نباید با دست خیس از آن استفاده کنید. بنابراین نباید فراموش کنید که خوردگی آب یکی از دلایل اصلی خرابی دکمه هوم است.

ضربه:

افتادن گوشی موبایل از دست کاربر و ضربه زدن به آن روی زمین می تواند باعث از کار افتادن دکمه هوم شود و همچنین در مواردی مشاهده شده که ضربه زدن به آیفون باعث اختلال شده است. با ضربه زدن به لبه پایینی دستگاه، احتمال این اتفاق افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل باید مراقب باشید و می توانید از قاب ها و گاردهای مناسب برای محافظت از آیفون کمک بگیرید.

فشار:

در برخی موارد، قرار دادن تلفن همراه زیر یک مورد یا شی خاص می تواند باعث وارد شدن فشار به دکمه هوم و آسیب دیدن آن شود. فشار یکی از عوامل موثر در خرابی دکمه هوم است. با فشار دادن دکمه هوم می توان به روش های مختلفی شکسته شد. همچنین ممکن است کاربر بی احتیاطی روی آیفون خود بنشیند و متاسفانه دکمه هوم دستگاه آسیب دیده باشد. هنگام استفاده از آیفون، دکمه هوم را زیاد فشار ندهید زیرا برای استفاده از این دکمه نیازی به فشار زیاد نیست.

کار با اجسام نوک تیز:

از آنجایی که دکمه هوم به عنوان اسکنر اثر انگشت عمل می کند، خراش روی آن می تواند باعث اختلال در عملکرد اسکنر اثر انگشت و شناسایی جزئیات الگوی انگشت کاربر شود. و این شرکت همیشه از یک لایه شیشه مقاوم در دکمه هوم استفاده می کند تا اجسام نوک تیز سطح خارجی دکمه هوم را خراش ندهند. و باید سعی کنید تا حد امکان از تماس با اجسام تیز با اسکنر انگشت خودداری کنید.

البته با توجه به موارد فوق تنها عوامل خارجی ممکن است باعث از کار افتادن دکمه هوم نشوند و در بسیاری از مواقع مشاهده شده است که این دکمه به مرور زمان و خود به خود دچار مشکل شده است.

در صورت از کار افتادن دکمه هوم چه باید کرد؟

در این شرایط چندین راه حل مختلف وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم و گاهی اوقات می توانند به رفع مشکل دکمه هوم آیفون منجر شوند.

راه اندازی مجدد

راه اندازی مجدد دکمه هوم شکسته آیفون را برطرف کرد. در این مواقع، یک باگ نرم افزاری معمولاً باعث خرابی دکمه هوم می شود و با یک راه اندازی مجدد ساده، مشکل برطرف می شود. بنابراین در مرحله اول آیفون خود را ریستارت کرده و عملکرد دکمه هوم را دوباره بررسی کنید. باید کمی زمان بگذارید تا تلفن همراه به حالت اولیه خود بازگردد.

برای بهبودی

برای ریستور می توانید از برنامه iTunes استفاده کنید و ابتدا باید این برنامه را روی کامپیوتر نصب و اجرا کنید سپس موبایل مورد نظر را به کامپیوتر متصل کنید و سپس از عملکرد ریستور نرم افزار iTunes استفاده کنید. همچنین می توانید از سرویس iCloud و بک آپ ذخیره شده در این سرویس برای بازیابی آیفون استفاده کنید.

تنظیم مجدد کارخانه

با ریست فکتوری تمامی تنظیمات و اطلاعات حذف شده و به حالتی که تنظیمات کارخانه اعمال شده برمی گردد و در این صورت با ریست فکتوری و حذف تمامی اطلاعات می توان به خرابی دکمه هوم آیفون اجازه داد.

برای انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، مراحل زیر باید انجام شود:

۱- قبل از انجام تنظیمات کارخانه، باید از محتوای فعلی آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۲-به قسمت تنظیمات بروید

۳- گزینه General را انتخاب کنید.

۴- و سپس گزینه Reset را انتخاب کنید

۵- روی گزینه Erase All Content and Settings ضربه بزنید.

۶- گزینه Erase iPhone یا Erase iPad را انتخاب کنید

۷-منتظر انجام مراحل تنظیم مجدد کارخانه و بازگشت به تنظیمات کارخانه باشید.

۸- پس از راه اندازی مجدد، عملکرد دکمه هوم بررسی شود.

از ترفندهای جیلبریک برای رفع خرابی دکمه هوم آیفون و تعویض آن استفاده کنید!

راه دیگر این است که با جیلبریک کردن و نصب اپلیکیشن های خاص، عملکرد دکمه هوم را بر روی دکمه های فیزیکی دیگر اعمال کنید. به عنوان مثال می توان پلتفرمی را تهیه کرد که با فشار دادن دکمه کاهش صدا، عملکرد دکمه هوم را فراهم کرده و عملکرد دکمه هوم را در دکمه کاهش صدا شبیه سازی کند. البته عملکرد دکمه هوم روی سایر دکمه های فیزیکی آیفون به این معنا نیست که دکمه جدید می تواند انگشتان را اسکن کند و فقط ویژگی های دکمه فیزیکی هوم به دکمه دیگر منتقل می شود.

برخی از برنامه هایی که می توانند جایگزین دکمه هوم شوند:

برنامه Zephyr

برنامه فعال ساز

برنامه iHome

از دکمه مجازی استفاده کنید تماس کمکی به جای دکمه هوم

اپل در آیفون قابلیت خاصی به نام دکمه خانه مجازی به نام AssistiveTouch را در نظر گرفته است که از طریق آن کاربر می تواند دکمه خانه مجازی را روی صفحه فعال کرده و از آن به عنوان دکمه اصلی هوم دستگاه استفاده کند. برای فعال کردن دکمه AssistiveTouch در آیفون، مراحل زیر باید انجام شود:

۱- به تب تنظیمات آیفون بروید.

۲- گزینه General را انتخاب کنید.

۳- گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

۴- گزینه AssistiveTouch را فعال کرده و انتخاب کنید.

۵- در این صورت یک دکمه کوچک سفید روی صفحه ظاهر می شود

یکی از عملکردهای ویژه آن جابجایی آن است و می توانید از این دکمه به عنوان دکمه هوم استفاده کنید. نیازی به تعمیر دکمه فیزیکی هوم نیست.

دکمه هوم آیفون خود را خودتان تعمیر کنید!

در مرحله اول باید توجه داشت که اگر دکمه هوم آیفون قابلیت اسکن انگشت را داشته باشد، با تعویض دکمه هوم، این عملکرد غیرفعال می شود، زیرا اپل از یک پلت فرم امنیتی بسیار پیشرفته برای تعامل بین دکمه هوم و پایین برد مدار گوشی که به موجب آن دکمه اصلی هوم در هر آیفون فقط با مادربرد اصلی آن هماهنگ می شود و در صورت تعویض یکی از این قطعات، قابلیت اسکن انگشت آیفون از کار می افتد و خانه هوم دکمه AND برای تهیه این ابزار و قطعات لازم می توانید به فروشگاه های مرتبط مراجعه کنید. و تغییر دکمه هوم یا تاچ آیدی در آیفون اپل کار چندان سختی نیست و با کمی تجربه قادر به انجام این کار خواهید بود.

تعویض دکمه هوم آیفون در نمایندگی مجاز اپل

اما اگر یک گوشی بی خیال می خواهید و موبایل مناسبی دارید باید تعمیر آن را به دست افراد مجرب و کارآمد بسپارید. و کارشناسان با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارها و روش های تعویض گوشی، دکمه خانه آسیب دیده را تعویض کرده و گوشی را با گارانتی به شما تحویل می دهند.

نتیجه

در این مقاله در رابطه با دکمه هوم و عوامل مختلفی که باعث ایجاد راه حل ها شده است سعی شده است بگوییم و البته روش هایی را برای جلوگیری از خرابی دکمه هوم پیشنهاد کرده ایم و امیدواریم این کار انجام شود. برای کاربران مفید باشد و مورد استفاده قرار گیرد

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا