اخبار تکنولوژی

باز هم کلاهبرداری با ارز دیجیتال؛ اینبار در ارومیه

یک شرکت سرمایه گذاری در ارومیه با وعده سودهای کلان کلاهبرداری با ارز دیجیتال انجام داد و مدیرعامل آن به ترکیه گریخت.

شرکتی در ارومیه با سوء استفاده از اعتماد مردم و وعده سودهای نجومی در ارز دیجیتال، بازار ارز و بازار واردات و صادرات، هزار میلیارد کلاهبرداری کرد. وکیل ۲۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده در تشریح جزئیات این کلاهبرداری گفت:

این شرکت با وعده پرداخت سود بالا سعی در جذب سرمایه به سوی مردم کرده بود. در ابتدا سود قابل توجهی برای ایجاد اعتماد به سرمایه گذاران پرداخت می شد، اما از یک سال پیش پرداخت سود متوقف شد و مدیرعامل شرکت متواری شد.

به گفته علیپور، وکیل پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال در ارومیه، سرمایه گذاران دارایی خود را به حساب کارکنان این شرکت واریز و سپس این مبالغ در قالب ارز دیجیتال تتر به کیف پول مدیرعامل این شرکت در ترکیه واریز شده است.

مدیرعامل این شرکت متواری شده است

مدیرعامل این شرکت که اکنون در ترکیه به سر می برد، مدعی است که در این کلاهبرداری نقشی نداشته و مسئولیت آن بر عهده کارکنان شرکت است. همچنین به دلیل اینکه تراکنش های Tether قابل ردیابی نیستند، ردیابی این مورد را پیچیده کرد.


وکیل مالباختگان این پرونده می گوید: سرمایه گذاران کلاهبرداری شده سرمایه خود را به صورت اعتباری از سوی مدیرعامل شرکت به حساب کارکنان واریز کردند و مسئولیت این کلاهبرداری به عهده او خواهد بود. همچنین خواننده مشهور تبریزی که نقش بسزایی در اعتمادسازی به این شرکت داشت نیز به همراه مدیرعامل شرکت، مدیرعامل موسسه و سایر افراد مرتبط محاکمه می شود.

 

تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از مال باختگان در این پرونده شکایت کرده اند و بر اساس گزارش های جدید احتمال افزایش تعداد مدعیان به ۵۰۰ نفر وجود دارد. در این رابطه پرونده مقدماتی آغاز و با دستور معاون دادستان تحویل پلیس آگاهی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا