اخبار تکنولوژی

قدرت گرافک گلکسی S23 اولترا در برابر آیفون پرومکس

ظاهرا تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو مکس پس از مدت کوتاهی بیش از حد گرم می شود و عملکرد گرافیکی آن را کاهش می دهد.

اپل در هنگام معرفی سری آیفون ۱۵ روی قدرت گرافیکی آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس تمرکز کرد. این گوشی های هوشمند به اولین تراشه ۳ نانومتری دنیای موبایل یعنی A17 Pro مجهز شده اند. اما با ورود این سری به بازار و انتشار نتایج بنچمارک، به نظر می رسد که پردازنده گرافیکی اپل قدرت گرافیکی کمتری نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا دارد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا از گوشی اپل قدیمی تر است و البته با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است. با این حال، طبق برخی آزمایشات، نماینده سامسونگ از عملکرد گرافیکی بالاتری نسبت به iPhone 15 Pro Max برخوردار است. مخصوصاً زمانی که مدت زیادی است کار گرافیکی انجام می دهید.

خرابی پردازنده گرافیکی iPhone 15 Pro Max از Galaxy S23 Ultra

در تست گرافیکی ۳DMark Wildlife Extreme، Galaxy S23 Ultra بسیار بهتر از iPhone 15 Pro Max عمل کرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نماینده سامسونگ در ابتدا به امتیاز ۳۸۸۶ دست یافت و پس از ۲۰ تست این امتیاز به ۲۷۹۴ رسید.

 

خرابی پردازنده گرافیکی iPhone 15 Pro Max از Galaxy S23 Ultra

آیفون ۱۵ پرو مکس در تست اول امتیاز ۳۶۰۸ را کسب کرد اما پس از مدت کوتاهی این امتیاز به ۲۸۴۳ کاهش یافت و پس از ۲۰ تست امتیاز آیفون ۱۵ پرو مکس به ۲۶۸۱ رسید.

در حالی که عملکرد گرافیکی گلکسی اس ۲۳ اولترا پس از ۲۰ آزمایش با افت ۲۸ درصدی مواجه شد، آیفون ۱۵ پرو مکس تنها پس از یک آزمایش افت ۲۲ درصدی در عملکرد گرافیکی را تجربه کرد. این نشان می دهد که کاربران احتمالاً در مدت کوتاهی پس از راه اندازی بازی ها، کاهش عملکرد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

همچنین طبق برخی بررسی ها و البته گزارش های کاربران، آیفون ۱۵ پرو مکس با مشکل گرمای بیش از حد دست و پنجه نرم می کند. بنابراین، به نظر می رسد که لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC برای A17 Pro بهینه نیست. البته این احتمال وجود دارد که اپل از سیستم خنک کننده مناسبی در این گوشی هوشمند استفاده نکرده باشد. با این حال، ظاهراً مشکلات آیفون ۱۵ پرو مکس به همین جا ختم نمی شود.

در صورتی که نتایج منتشر شده از عملکرد گرافیکی پرچمداران سامسونگ و اپل توسط برخی منابع معتبرتر تایید شود، آیفون برای اولین بار با مشکل گرم شدن بیش از حد مواجه خواهد شد. همچنین برای اولین بار پس از سال ها، پرچمدار سامسونگ از عملکرد گرافیکی بالاتری نسبت به آیفون برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا