اخبار تکنولوژی

بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ [ در ایران ]

بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳، دلیل تفاوت قیمت پارت نامبر آیفون ۱۳ چیست؟ نکته ای که باید در مورد آیفون بدانید این است که تمام مدل های آیفون با کیفیت یکسان ساخته می شوند و دلیل وجود پارت نامبر های متفاوت این است که اپل برای هر کشوری مطابق با قوانین و نیازهای اجتماعی آن کشور گوشی می سازد.

این مورد در کشور ما متفاوت است و از آنجایی که هیچ آیفونی برای بازار ایران تولید نمی شود، واردکنندگان گوشی را از طریق کشورهای واسطه مانند سنگاپور و امارات عرضه می کنند. به همین دلیل در بازار ایران شماره های قطعات مختلف با قیمت های متفاوت وجود دارد که باعث شده مصرف کنندگان نتوانند تصمیم درستی بگیرند و مدل مناسب را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله نحوه تشخیص پارت نامبر آیفون ۱۳ و دلیل تفاوت قیمت آنها را توضیح می دهیم و همچنین به شما می گوییم که بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ در بازار ایران کدام است.

نحوه شناسایی پارت نامبر آیفون ۱۳

برای شناسایی پارت نامبر آیفون ۱۳ دو راه وجود دارد، یکی از طریق برچسب مشخصات و دیگری از طریق تنظیمات گوشی. در روش اول، می توانید قبل از باز کردن گوشی و از طریق برچسب مشخصات روی جعبه، شماره خصوصی آیفون خود را تعیین کنید. اما اگر قاب گوشی در دسترس نیست یا یک آیفون استوک خریداری کرده اید، می توانید با مراجعه به آدرس زیر در قسمت تنظیمات گوشی، متوجه شوید که دستگاه شما کدام پارت نامبر دارد و از درستی آن مطمئن شوید.

Settings – General – About – Model Number

انواع پارت نامبر آیفون ۱۳

برای هر کشور، اپل یک گوشی مناسب برای بازار و سیاست های آن کشور تولید می کند و به آن پارت نامبر خاصی اختصاص می دهد. اپل پارت نامبر مخصوص هر کشور را با یک کد خاص مشخص می کند، برای مثال کد LL را برای آمریکا و کد CH را برای چین در نظر بگیرید، پارت نامبر آیفون ۱۳ برای هر کشور را در جدول زیر مشاهده می کنید.

کد

کشور

کد

کشور

A

کانادا

LE

آرژانتین

AB

امارات، عربستان سعودی

LL

ایالات متحده آمریکا

AE

امارات، بحرین، کویت، قطر، عربستان سعودی

LP

لهستان

AH

بحرین، کویت

MG

مجارستان

B

بریتانیای کبیر یا ایرلند

MY

مالزی

BZ

برزیل

PL

لهستان

C

کانادا

PO

پرتغال

CH

چین

PP

فیلیپین

CN

جمهوری چک

RO

رومانی

D

آلمان

RU

روسیه

DN

هلند، اتریش، آلمان

SL

اسلواکی

E

مکزیک

SO

آفریقای جنوبی

F

فرانسه

T

ایتالیا

FS

فنلاند

TA

تایوان

GR

یونان

TU

ترکیه

HN

هند

X

استرالیا، نیوزیلند

J

ژاپن

Y

اسپانیا

KH

چین، کره جنوبی

ZA

سنگاپور

KN

دانمارک یا نروژ

ZD

آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، موناکو

KS

فنلاند یا سوئد

ZP

هنگ کنگ، ماکائو

تفاوت قیمت پارت نامبر گوشی‌های ایفون ۱۳

گفتیم که آیفون ۱۳ با پارت نامبرهای مختلف از نظر کیفیت ساخت تفاوتی ندارد، اما تفاوت قیمت بین پارت نامبرهای مختلف چقدر است؟ در واقع تفاوت قیمت شماره خصوصی آیفون ۱۳ به دلیل برخی تفاوت های موجود است و همچنین میزان تقاضای کاربران و بعضا سود بیشتر از سوی فروشندگان نیز باعث این اختلاف قیمت می شود.

بنابراین وجود محدودیت ها و همچنین قابلیت های متفاوت دلیل وجود آیفون ۱۳ با قیمت های متفاوت در بازار است. به عنوان مثال پارت نامبر CH/A که قابلیت برقراری تماس صوتی FaceTime را ندارد از پارت نامبر ZA/A ارزانتر است و به دلیل محدودیت تعداد قطعات با شماره LL/A در بازار ایران ، قیمت آیفون ۱۳ با تعداد قطعه برای این کشور بالاتر از حد مجاز است. رایج است.

blank

بهترین پارت نامبر برای گوشی های آیفون ۱۳

اکنون که با پارت نامبرهای مختلف آیفون آشنا شدید بد نیست بهترین پارت نامبرهای آیفون ۱۳ را بدانید. در زیر تعدادی از پارت نامبرهای موجود در بازار ایران و با نگاهی به مزیت های آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. و معایب، ما به شما خواهیم گفت که کدام یک بهتر است.

پارت نامبر CH/A با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت

پارت نامبر CH/A مربوط به آیفون هایی است که به سفارش چین ساخته می شوند. آیفون های با پارت نامبر CH/A از دو سیم کارت به صورت فیزیکی پشتیبانی می کنند، اما تنها محدودیتی که دارند این است که امکان برقراری تماس صوتی FaceTime وجود ندارد. این سری با قیمت کمتری در بازار به فروش می رسد و اگر قابلیت Face Time برای شما مهم نیست می تواند انتخاب خوبی باشد.

LL/A، پارت نامبر تک سیم کارت USA

پارت نامبر LL/A برای تلفن های بازار ایالات متحده است. آیفون ۱۳ با پارت نامبر LL/A از نظر فیزیکی تنها از یک سیم کارت پشتیبانی می کند و سیم کارت دوم از نوع eSIM است. این پارت نامبر برای کسانی که می خواهند همزمان دو سیم کارت فیزیکی داشته باشند مناسب نیست و از طرف دیگر به دلیل اینکه آیفون های آمریکا تقاضای زیادی دارند و در دسترس بودن آن در بازار کمتر است و در نتیجه با قیمت بیشتری به فروش می رسند – قیمت بالا

پارت نامبر ژاپن و کره جنوبی

آیفون های با پارت نامبر ژاپنی مانند LL/A در بازار ایران به صورت تک سیم کارته به فروش می رسند و علاوه بر آن دارای محدودیت عدم قطع صدای شاتر دوربین هستند. در ژاپن و کره جنوبی، که حفظ حریم خصوصی کاربران مهم است، تلفن‌هایی که پارت نامبر آن دو کشور را دارند، صدای دوربین را هنگام گرفتن عکس قطع نمی‌کنند، حتی زمانی که گوشی در حالت بی‌صدا است.

ZA/A، بهترین پارت نامبر بازار ایران

آیفون های سنگاپور دقیقا مطابق با بازار ایران ساخته شده اند، بنابراین محدودیتی ندارند و از دو سیم کارت فیزیکی نیز پشتیبانی می کنند. بنابراین می توان گفت ZA/A بهترین پارت نامبر آیفون ۱۳ برای بازار ایران است و اگر می خواهید یک گوشی نامحدود داشته باشید به سراغ پارت نامبر سنگاپور بروید.

لازم به ذکر است پارت نامبر ZA/A به دلیل تقاضای بیشتر نسبت به سایر شماره ها با قیمت بالاتری عرضه می شود. به عنوان مثال قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ با قطعه سنگاپور حدود ۳ میلیون تومان بیشتر از قطعه چینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا