اخبار تکنولوژی

چگونه با کد imei گوشی را پیدا کنیم؟ (۳ روش ساده)

چگونه با کد imei گوشی را پیدا کنیم؟

شناسه IMEI دستگاه Android را پیدا کنید

هر دستگاه اندرویدی یک شماره مدل منحصر به فرد دارد. در برخی شرایط، دانستن این شماره مدل مهم می شود. به عنوان مثال، از نظر قابلیت اتصال به اینترنت، گوشی های سامسونگ اغلب در دسته های ۳G و ۴G طبقه بندی می شوند. به عبارت دیگر، برخی از نسخه های سامسونگ قابلیت اتصال به شبکه ۴G و برخی دیگر به شبکه ۳G را دارند، اما در عین حال هر دو دسته دارای یک نام مشترک هستند.

به عنوان مثال در دو مدل از گوشی گلکسی اس ۵ یکی از قابلیت اتصال به شبکه ۴G پشتیبانی می کند و مدل دیگر از این شبکه پشتیبانی نمی کند. حال سوال این است که چگونه می توان تشخیص داد که کدام گوشی از اتصال ۴G پشتیبانی می کند و کدام نه؟ اینجاست که دانستن شماره مدل دستگاه شما بسیار مهم می شود. برای تمایز کافی است بدانید که گوشی های برند سامسونگ که حرف H در انتهای شماره مدل آن قرار دارد، از اتصال ۴G پشتیبانی نمی کنند و آن هایی که حرف F در انتهای شماره مدل دارند، از این شبکه پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، دانستن شماره مدل دستگاه هنگام نصب کاستوم رام ها نقش مهمی ایفا می کند زیرا سازگاری کاستوم رام با دستگاه اندرویدی شما با شماره مدل آن مشخص می شود، بنابراین شناسایی شماره مدل دستگاه برای اولین قدم در نظر گرفته می شود. اما سوال اصلی این است که چگونه به شماره IMEI خود دسترسی پیدا کنیم؟ چندین روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد که ما به دو نمونه از این روش ها خواهیم پرداخت.

روش اول: معاینه فیزیکی دستگاه

در این روش با بررسی فیزیکی دستگاه موبایل می توان شماره مدل دقیق را پیدا کرد، کافیست مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

تلفن همراه خود را برگردانید و به پنل پشتی نگاه کنید. در برخی از دستگاه های اندرویدی، شماره مدل در پنل پشتی حک شده است.

معمولا در اکثر گوشی های اندرویدی، شماره مدل در پایین پنل پشتی حک می شود، بنابراین برای یافتن شماره مدل به آن قسمت نگاه دقیق تری بیندازید. توجه داشته باشید که شماره مدل دستگاه به صورت ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی نوشته می شود.

اگر شماره مدل گوشی در پنل پشتی دستگاه نوشته نشده باشد، احتمالاً این مشخصات روی قاب دستگاه و زیر باتری حک شده است یا به صورت برچسب در این قسمت یافت می شود این روش فقط برای یک دستگاه هوشمند است. قابل استفاده با اندرویدی که باتری آن قابل جدا شدن است. بنابراین، اگر تلفن همراه شنا دارای باتری قابل جابجایی نباشد، نمی توانید از این روش برای یافتن شناسه شماره مدل گوشی استفاده کنید.

برای دسترسی به شماره مدل گوشی هوشمند اندرویدی با باتری قابل جابجایی، ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و پنل پشتی آن را بردارید. در این مرحله باتری دستگاه را خارج کنید تا به قسمت پایین باتری دستگاه دسترسی پیدا کنید. اطلاعاتی مانند شماره مدل دستگاه، کد IMEI و غیره. اغلب در این بخش حک می شود.

روش دوم: با استفاده از تب تنظیمات دستگاه

همچنین می توانید شماره مدل دستگاه خود را با استفاده از بخش تنظیمات دستگاه های اندرویدی پیدا کنید. در این روش نیازی به جدا کردن باتری دستگاه ندارید، اگر باتری شما قابل جدا شدن نیست این روش بیشتر از روش ذکر شده برای شما مفید است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا با استفاده از گزینه تنظیمات که شبیه نماد چرخ دنده در قسمت App Drawer است وارد منوی تنظیمات شوید.

در پایین منوی تنظیمات، گزینه ای به نام About Phone یا About Tablet وجود دارد که باید آن را وارد کنید. در برخی از دستگاه های اندرویدی، این گزینه به عنوان زیرگروهی از منوی عمومی تعریف می شود.

پس از وارد شدن به گزینه About Phone می توانید در صفحه باز شده اطلاعات اولیه دستگاه هوشمند خود را بیابید. شماره مدل دستگاه از این دسته اطلاعات است که تحت عنوان «شماره مدل» نوشته شده است. همانطور که در بالا ذکر شد، معمولاً شماره مدل دستگاه های هوشمند اندرویدی شامل ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی است.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد سازنده دستگاه هستید، می توانید در قسمتی با عنوان «اطلاعات سیستم» به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد نسخه فعلی سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه هوشمند خود هستید، وارد قسمت «نسخه اندروید» شوید.

روش سوم: استفاده از قاب دستگاه

روش سوم برای شناسایی شماره مدل دستگاه های اندرویدی استفاده از اطلاعات حک شده بر روی جعبه اصلی دستگاه است. اطلاعاتی مانند شماره مدل، کد IMEI و برخی از مشخصات اولیه دستگاه اندرویدی روی قاب حک شده است. بنابراین اگر قاب تلفن همراه دارید، به راحتی می توانید شماره مدل دقیق آن را ببینید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. از این رو، اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله