اخبار تکنولوژی

تصحیح سریع اشتباه تایپی در گوشی (کیبورد مجازی گوگل)

تصحیح سریع اشتباه تایپی گوشی

صفحه کلید مجازی گوگل که بر روی دستگاه های اندرویدی نصب می شود دارای ویژگی منحصر به فردی است که اکثر کاربران از آن اطلاعی ندارند. هنگامی که با این ویژگی آشنا شدید، تصحیح اشتباهات هنگام وارد کردن متن مورد نظر برای شما آسان تر خواهد بود. با ما بمان.

یکی از مشکلات تایپ با استفاده از صفحه کلید مجازی در دستگاه های هوشمند مربوط به خطاهای تایپ و فرآیند دشوار تصحیح آن است. فرض کنید در حال نوشتن متن خاصی هستید و ناگهان متوجه می شوید که تقریبا در وسط متن اشتباه تایپی کرده اید. حال اگر می خواهید با استفاده از صفحه کلید مجازی دستگاه خطای تایپ را تصحیح کنید، باید انگشت خود را دقیقاً در جایی که خطا رخ داده است ضربه بزنید. در این حالت، بسیاری از کاربران، به خصوص آنهایی که انگشتان نسبتاً پهنتری دارند، دچار مشکل می شوند. اما ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید این مشکل را حل کنید و اشتباه تایپی را سریعتر و راحت تر برطرف کنید.

تصمیم به انجام این کار و آسان‌تر کردن تصحیح اشتباهات املایی در حین تایپ با استفاده از صفحه‌کلید مجازی به شناسایی ویژگی منحصربه‌فردی که صفحه‌کلید Google ارائه می‌دهد بستگی دارد. با استفاده از این ویژگی، کاربر می تواند از نوار فاصله یا همان مکان روی صفحه کلید مجازی خود برای حرکت مکان نما ورودی استفاده کند. بنابراین لازم نیست با انگشت کاربر قسمتی از متن غلط املایی را دقیقا انتخاب کنید. متاسفانه اکثر کاربران از وجود این قابلیت در صفحه کلید مجازی گوگل اطلاعی ندارند و در صورت برخورد با اشتباه املایی از آن استفاده نمی کنند. پیشنهاد ما این است که این ترفند را شناسایی کنید و چند بار از آن استفاده کنید و در نهایت متوجه خواهید شد که با به کار بردن این ترفند چقدر می توان غلط های املایی را اصلاح کرد.

اگر می خواهید از ترفند مورد نظر استفاده کنید، ابتدا باید کیبورد گوگل یا کیبورد مجازی را روی دستگاه خود نصب کنید. خوشبختانه کیبورد مجازی گوگل برای سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی و در دسترس است. این صفحه کلید مجازی با نام Google Keyboard در فروشگاه Google Play موجود است و در اپ استور برای دستگاه های iOS با نام ویژه Gboard Keyboard قابل دانلود است. با مراجعه به اپ استور و گوگل پلی استور می توانید نسخه اندروید و آی او اس کیبورد مجازی گوگل را دانلود کنید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

نحوه تنظیم صفحه کلید مجازی گوگل به عنوان صفحه کلید پیش فرض در دستگاه های اندروید و iOS

هنگامی که نسخه مناسب صفحه کلید Google یا صفحه کلید مجازی را در دستگاه خود دانلود کردید، آن را نصب کنید. اکنون زمان آن رسیده است که صفحه کلید مجازی گوگل را به عنوان صفحه کلید پیش فرض دستگاه خود تنظیم کنید. برای انجام این کار در دستگاه اندرویدی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید.

زبان و ورودی یا زبان و صفحه کلید را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بخش Current Keyboard را انتخاب کنید.

حال بر روی گزینه Choose Keyboards کلیک کنید.

صفحه کلید Google را از لیست موجود انتخاب کنید.

اما در دستگاه های iOS، چگونه صفحه کلید مجازی گوگل یا صفحه کلید Gboard را به عنوان صفحه کلید مجازی پیش فرض دستگاه تنظیم کنیم؟ برای این کار پس از دانلود و نصب کیبورد مجازی Gboard Keyboard مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش تنظیمات آیفون خود بروید.

گزینه General را انتخاب کنید.

روی گزینه Keyboard ضربه بزنید.

حالا باید روی گزینه Keyboards ضربه بزنید.

در این مرحله بر روی گزینه Edit ضربه بزنید.

نام صفحه کلید Gboard را در لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد. انگشت خود را روی آن قرار دهید و این صفحه کلید مجازی را به بالای لیست موجود منتقل کنید.

در نهایت گزینه Done را انتخاب کنید.

از ویژگی های منحصر به فرد صفحه کلید مجازی گوگل در دستگاه خود استفاده کنید

اکنون نوبت به استفاده از ویژگی منحصر به فرد گفته شده است. استفاده از این ویژگی آسان است. به قسمتی از دستگاه خود بروید که می توانید تایپ کنید. سپس یک کلمه را به اشتباه در وسط یا هر قسمتی از متن ورودی تایپ کنید و فرآیند ورودی را ادامه دهید. حال تصور کنید می خواهید به کلمه و قسمتی که با اشتباه تایپی شما مطابقت دارد برگردید.

با یک ترفند خاص در صفحه کلید مجازی گوگل، اشتباهات املایی را راحت تر برطرف کنید

برای انجام این عمل در صفحه کلید مجازی گوگل، دیگر نیازی نیست انگشت خود را دقیقا به سمت قسمتی از متن تایپ شده که در آن اشتباه تایپی وجود دارد، بگیرید. برای مراجعه به این بخش و تصحیح غلط املایی کافیست انگشت خود را روی کلید فاصله صفحه کلید مجازی گوگل قرار دهید و آن را به چپ و راست بکشید. با این کار مکان نما تایپ با توجه به حرکت انگشت شما روی فاصله حرکت می کند و به این ترتیب می توانید به راحتی به خطای ایجاد شده مراجعه کرده و آن را اصلاح کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. از این رو، اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا در طرح ها و مدل های مختلف عرضه می شود نظرات، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند نوکیا تو نیاز داری

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز دست آزاد بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی شیشه سرامیک، چسب کامل و محافظ لنز دوربین و غیره. برای تمامی برندهای موبایل موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله