اخبار تکنولوژی

آموزش فلش کردن و نصب کاستوم کرنل در تبلت‌های اندرویدی

آموزش فلش و نصب کرنل سفارشی بر روی تبلت های اندرویدی

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز است و به کاربران امکان دسترسی به لایه های مختلف آن و انجام سفارشی سازی های زیادی را بر روی آن می دهد. بدون شک یکی از دلایل اصلی محبوبیت سیستم عامل اندروید و استفاده گسترده از آن همین مشکل است. یکی از موارد کاربردی بیان شده در اندروید قابلیت فلش کردن با کمک فلش درایوهای اندرویدی است که می توان پیشرفت های کاربردی زیادی در کار با کرنل ایجاد کرد.

برای فلش یک محصول اندرویدی باید دستگاه شما روت شده و کاستوم ریکاوری روی دستگاه مورد نظر نصب شود. در این مقاله می خواهیم به طور خلاصه نحوه فلش تبلت های اندرویدی و نصب کرنل سفارشی در آن ها را توضیح دهیم.

مرحله اول: تبلت اندرویدی خود را روت کنید

همانطور که گفتیم برای فلش کردن هر دستگاه اندرویدی باید آن را روت کنید. توجه داشته باشید که روت کردن دستگاه شما گارانتی آن را باطل می کند. بنابراین، اگر موضوع گارانتی برای شما مهم است، بهتر است موبایل را روت نکنید.

برای روت کردن تبلت اندرویدی خود ابتدا از محتویات این فایل بک آپ بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را بازیابی یا بازیابی کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و گزینه «Backup and reset» را انتخاب کنید. در کنار آیتم “Backup my data” علامت بزنید و سپس به دنبال موردی با نام “Backup now” یا “Backup account” بگردید.

هم اکنون برنامه Kingo Android Root را دانلود و بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید این برنامه را می توانید با مراجعه به لینک پیوست دانلود کنید.

اکنون باید گزینه “USB Debugging” را انتخاب کنید. در این بخش به ویژگی “اشکال زدایی USB” اشاره شده است. اگر قسمت Developer Options را پیدا نکردید، ابتدا به قسمت About Tablet بروید و چندین بار پشت سر هم بر روی آیتم Build Number کلیک کنید تا زمانی که متنی به نام «You are a Developer Now» روی صفحه نمایش داده شود اکنون می توانید مشاهده کنید که “گزینه های برنامه نویس” به لیست اضافه شده است.

اکنون نرم افزار Kingo Android Root را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. تبلت اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید و در صورت لزوم منتظر نصب درایورها باشید. پس از مدتی نرم افزار Kingo Android Root تبلت اندرویدی شما را شناسایی می کند.

با کلیک بر روی گزینه Root مکانیزم روت تبلت اندرویدی شما شروع می شود، این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد. منتظر بمانید تا مراحل برنامه ریزی شده روت با موفقیت انجام شود.

مرحله دوم: کرنل را فلش کنید

حالا وقت آن است که تبلت اندرویدی خود را فلش کنید. اما برای این کار ابتدا باید یک بسته هسته مناسب برای دستگاه خود داشته باشید.

با جستجو در اینترنت، یک هسته سفارشی مناسب برای دستگاه خود پیدا کنید. توجه داشته باشید که باید سازگاری هسته سفارشی با دستگاه خود را ارزیابی کنید. سعی کنید کد ویژه مرتبط با دستگاه خود را در جستجوی مورد نظر ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمند شما Sony Xperia M است، مدل دقیق آن را پیدا کنید و سپس هسته سفارشی مطابق با آن را جستجو کنید (به عنوان مثال: Sony Xperia M C2005).

هنگامی که هسته سفارشی و بسته مورد نظر را برای دستگاه خود یافتید، آن را دانلود کنید. این بسته را در جایی از حافظه داخلی یا خارجی تبلت خود ذخیره کنید که فراموش نشود و به راحتی قابل دسترسی باشد.

اکنون باید به تب بازیابی سفارشی تبلت بروید. ما از TeamWin Recovery Project با TWRP استفاده می کنیم. فرآیند ورود به این قسمت بسته به بازیابی سفارشی نصب شده روی دستگاه هوشمند شما ممکن است متفاوت باشد.

  • ابتدا تبلت اندرویدی خود را به طور کامل خاموش کنید.
  • دکمه های روشن/خاموش و افزایش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا در تبلت اندرویدی خود وارد حالت بازیابی شوید.
  • یا اینکه با استفاده از نرم افزار “Quick Boot” می توانید وارد حالت بازیابی دستگاه شوید. اکنون باید آدرس یا مسیر هسته سفارشی را وارد کنید. ابتدا “Install” را انتخاب کنید. اکنون مسیر هسته مورد نظر را که قبلا دانلود شده است وارد کنید. فایل مناسب را انتخاب کنید و روی “نصب” کلیک کنید.

هنگامی که فرآیند چشمک زدن در رایانه لوحی شما کامل شد، دستگاه را ریست کنید. این کار با انتخاب “راه اندازی مجدد دستگاه” انجام می شود. با روشن کردن مجدد دستگاه، کرنل دلخواه بر روی آن نصب شده و تبلت شما فلش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله