اخبار تکنولوژی

ورود یا رفتن به حالت ریکاوری آیفون و آیپد (۲ دقیقه)

نحوه ورود یا رفتن به حالت ریکاوری در آیفون و آیپد

بد نیست بدانید که رفتن به حالت ریکاوری در آیفون و آیپد می تواند در شرایط مختلف بسیار مفید باشد، اما به نظر می رسد بسیاری از کاربران با این کار با مشکل مواجه هستند. در این مقاله سعی داریم حالت ریکاوری آیفون و آیپد یا همان Recovery Mode را به شما آموزش دهیم و نحوه رفتن به این حالت را توضیح دهیم. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

ورود به حالت ریکاوری آیفون یکی از موضوعاتی است که کاربران هر روز در مورد آن سوالاتی دارند و پاسخ آن را نمی دانند. iPhone Recovery Mode یا Recovery Mode در واقع وضعیتی است که به کمک آن می توانید بسیاری از خطاها و مشکلات موقت را در آیفون و آیپد اپل برطرف کنید. به عنوان مثال، با رفتن به حالت ریکاوری در آیفون، می توانید تنظیمات آن را به اولین باری که از کارخانه دریافت کرده اید بازگردانید یا دستگاه را که معمولاً روی لوگوی اپل چسبانده شده است، ریبوت کنید.

حالت ریکاوری آیفون کاربردهای زیادی دارد و حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که آیفون هایی که روشن نمی شوند با رفتن به این حالت مشکل آنها حل شده و به حالت عادی برمی گردند. حالت بازیابی آیفون یا حالت ریکاوری یک حالت توسعه یافته تر و پرکاربردتر از حالت DFU است. با رفتن به حالت بازیابی آیفون، می توانید سیستم عامل iOS را در آیفون یا آیپد خود دانگرید کنید. به طور کلی برخی از کاربردهای مهم حالت ریکاوری آیفون و آیپد به شرح زیر است.

با رفتن به حالت ریکاوری آیفون، می‌توانید اکثر مشکلات آیفون و آی‌پد را که هنگام روشن شدن لوگوی اپل قفل می‌شوند، برطرف کنید.

اگر آیفون یا آیپد شما پس از اتصال به کامپیوتر توسط اپلیکیشن iTunes شناسایی نشد، حالت ریکاوری آیفون می تواند این مشکل را حل کند.

اگر برنامه iTunes نتوانست اطلاعات آیفون یا آیپد شما را بازیابی کند و پیغام خطا بدهد، ممکن است بتوانید با رفتن به حالت بازیابی آیفون، خطا را برطرف کنید.

اگر برنامه iTunes هنگام بازیابی اطلاعات در iPhone یا iPad خود گیر کرد و قفل شد، ممکن است بتوانید با رفتن به حالت بازیابی آیفون، خطا را برطرف کنید.

اگر آیفون یا آیپد شما روشن نمی شود و صفحه نشان می دهد که دستگاه در حال اتصال به iTunes است، حالت بازیابی آیفون می تواند این مشکل را حل کند.

برنامه های ذکر شده تنها برخی از رایج ترین مشکلاتی هستند که با روشن کردن ریکاوری آیفون یا حالت ریکاوری برطرف می شوند. در ضمن نحوه ورود به حالت ریکاوری آیفون یا حالت ریکاوری. با ما همراه باشید تا نحوه انجام این کار را توضیح دهیم. اگر در مورد هر یک از قسمت ها و مراحل موجود سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

نحوه ورود به حالت ریکاوری در آیفون و آیپد یا حالت بازیابی

ورود و ورود به حالت ریکاوری آیفون و آیپد اپل یا همان Recovery Mode کار سختی نیست، اما ترفند خاصی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن ها می تواند مشکل ساز شود. برای وارد شدن به حالت ریکاوری در آیفون یا آیپد خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

برنامه iTunes را روی لپ تاپ خود راه اندازی کنید.

با استفاده از یک کابل مناسب، آیفون یا آیپد خود را به لپ تاپی که برنامه iTunes را اجرا می کند وصل کنید.

اکنون به اجبار آیفون یا آیپد خود را iOS راه اندازی کنید. برای انجام این کار، کلیدهای Home و Power را در iPhone یا iPad خود به طور همزمان فشار داده و نگه دارید. این کار را حتی پس از ظاهر شدن لوگوی اپل روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد ادامه دهید و دکمه ها را نگه دارید.

پس از چند ثانیه، صفحه Connect to iTunes بر روی صفحه iPhone یا iPad شما ظاهر می شود. با مشاهده این صفحه، این حق را دارید که کلید هوم و پاور آیفون یا آیپد خود را آزاد کنید.

با انجام مراحل بالا وارد حالت ریکاوری آیفون یا آیپد خود خواهید شد. در این بین این امکان وجود دارد که اپلیکیشن آیتونز روی لپ تاپ شما پیغام خطای محتوا را نشان دهد و از ورود به حالت ریکاوری آیفون و ایجاد مشکل در عملکرد محصول هوشمند شما اطلاع دهد. در صورت دریافت این پیغام حتما گزینه آپدیت را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، تمام اطلاعات فعلی آیفون یا آیپد باقی می ماند و سعی می شود با ذخیره داده های فعلی، مشکل محصول iOS شما برطرف شود. اگر با زدن گزینه آپدیت مشکل محصول هوشمند شما حل نشد باید از گزینه ریکاوری استفاده کنید که اطلاعات فعلی محصول iOS را پاک می کند اما قطعا مشکل را حل می کند.

توجه داشته باشید که ورود به حالت بازیابی آیفون یا آیپد و استفاده از این قابلیت برای ریست کردن دستگاه ممکن است در برخی موارد امکان پذیر نباشد. به عنوان مثال، اگر گزینه قفل فعال سازی آیفون روشن باشد و رمز عبور آن را نمی دانید، امکان بازیابی یا بازگرداندن اطلاعات دستگاه از طریق حالت بازیابی وجود ندارد. پس حتما این را در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت قفل فعال سازی آیفون یا آیپد خود، حتما مقاله نحوه دور زدن صفحه قفل فعال سازی آیفون را در سایت ما مطالعه کنید.

نتیجه

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید نحوه بوت کردن یا به عبارتی رفتن به حالت ریکاوری در آیفون و آیپد اپل به شما آموزش داده شده است. از حالت ریکاوری آیفون می توان برای رفع بسیاری از مشکلات جدی استفاده کرد. اگر در مورد هر قسمت از این مقاله سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا