اخبار تکنولوژی

هواوی: تنها راهکار برای کاهش فاصله با رقبا، استفاده از تراشه‌های داخلی است

در کنفرانس جهانی کامپیوتر ۲۰۲۳، زو ژیجون، معاون هوآوی اعلام کرد که تنها راه برای از بین بردن شکاف بین این شرکت و سایر رقبا، استفاده از محصولات خود هوآوی است.

در آن کنفرانس، او اشاره کرد که تراشه‌ها، سرورها و رایانه‌های هواوی پشت سر شرکت‌های رقیب هستند و هواوی باید بتواند این شکاف را برطرف کند.

هواوی برای رقابت در بازار مجبور است از تراشه های خود استفاده کند

Xu Zhijun ادعا می کند که اگر هواوی از تراشه های خود استفاده نکند، عقب ماندگی خود را از سایر رقبا بیشتر خواهد کرد. اما اگر این شرکت از تراشه های ساخت هوآوی در مقیاس وسیع استفاده کند، می تواند پیشرفت خوبی در محصولات خود داشته باشد و کل فناوری و محصولات شرکت را ارتقا دهد که می تواند به هواوی کمک کند تا در نهایت به شرکت های خارجی برسد.

هواوی تنها راهکار برای کاهش فاصله با رقبا، استفاده از تراشه‌های داخلی است

وی همچنین خاطرنشان کرد که صنعت کامپیوتر چین در حال حاضر در حال توسعه است و هواوی باید بتواند در همه زمینه ها از رقبای خود عقب بماند. علاوه بر این، Xu Zhijun بر اهمیت ایجاد یک اکوسیستم واحد در صنعت کامپیوتر به طور مستقل در چین تاکید کرد. او معتقد است که چنین رویکردهایی برای توسعه پایدار ضروری است و باید بر روی فرآیندهای تولید تراشه موجود استوار شود. وی همچنین در کنفرانس مربوطه اشاره کرد که تراشه ها باید بر اساس سازگاری با محیط زیست ساخته شوند.

هواوی سرانجام پس از مدت ها تاخیر گوشی هوشمند میت ۶۰ را با پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه کرد. سری میت ۶۰ از تراشه Kirin استفاده می کند که با فناوری ۷ نانومتری توسعه یافته است. با این حال، این یک نقطه عطف مهم برای هواوی است.

اگرچه تراشه Kirin جدید به اندازه رقبای خود پیشرفته نیست، اما گامی موثر در مسیر هواوی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا