اخبار تکنولوژی

نصب برنامه‌های اندرویدی در کروم بوک (Chromebook)

نحوه نصب برنامه های اندروید در کروم بوک

یکی از رایج ترین سوالات در بین کاربران کروم بوک این است که چگونه برنامه های اندروید را روی کروم بوک خود نصب کنند. با در نظر گرفتن امکان نصب این برنامه ها بر روی کروم بوک، در ادامه به توضیح روش نصب می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

مقدمه ای برای نصب برنامه های اندروید در کروم بوک

در سال ۲۰۱۶، گوگل قابلیت استفاده مستقیم از فروشگاه گوگل پلی در سیستم عامل کروم را اعلام کرد. در نتیجه، کروم‌بوک‌های جدید به‌طور پیش‌فرض با برنامه Google Play Store عرضه می‌شوند و کاربران آن محصولات می‌توانند برنامه‌های اندروید را دانلود و روی کروم‌بوک‌های خود نصب کنند. این بدان معناست که اگر کروم بوک شما جدید باشد، می‌توانید مستقیماً برنامه‌های اندروید را از طریق فروشگاه Google Play نصب کنید. برای دسترسی به فروشگاه Play و دانلود و نصب برنامه‌های Android، این کار به تغییراتی در برخی تنظیمات Chromebook نیاز دارد.

Asus Chromebook Flip در حال حاضر به طور پیش‌فرض به فروشگاه Google Play مجهز است و گوگل اعلام کرده است که Google Chromebook Pixel و Acer Chromebook R11 نیز تا اواسط در دسترس خواهند بود. آنها می توانند در ماه جولای از فروشگاه Google Play استفاده کنند. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که کروم بوک های پیشرفته تر به تدریج به فروشگاه گوگل پلی دسترسی خواهند داشت. به طور کلی، می‌توانید پشتیبانی مستقیم از Google Play را در تمام کروم‌بوک‌های با شماره ساخت ۵۳٫۰٫۲۷۶۸٫۰ یا بالاتر مشاهده کنید. برای راهنمایی بهتر کاربران، گوگل لیستی از کروم بوک های مختلف را ارائه کرده است که قرار است تا پایان سال جاری بتوانند به طور مستقیم از فروشگاه Google Play استفاده کنند. ۲۰۱۷ این کروم بوک های معروف عبارتند از:

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

Acer Chromebook:

Chromebook 11 C740

Chromebook 11 CB3-111 / C730 / C730E / CB3-131

Chromebook 14 CB3-431

Chromebook 14 برای کار

Chromebook 15 CB5-571 / C910

Chromebook 15 CB3-531

Chromebook 15، CB3-532

Chromebox CXI2

Chromebase 24

Chromebook R13، CB5-312T

ایسوس کروم بوک:

کروم بوک C200

Chromebook C201

Chromebook C202SA

کروم بوک C300SA

کروم بوک C300

Chromebox CN62

Chromebit CS10

دستگاه‌های Chromebook Dell:

Chromebook 11 3120

Chromebook 13 7310

HP Chromebook:

Chromebook 11 G3 / G4 / G4 EE / G5

Chromebook 14 G4

Chromebook 13

Lenovo Chromebook:

۱۰۰S کروم بوک

Chromebook N20 / N20P

Chromebook N21

ThinkCentre Chromebox

Chromebook ThinkPad 11e

کروم بوک های N22 / N42

Thinkpad 13 Chromebook

Thinkpad 11e Chromebook Gen 3

ThinkPad 11e Yoga Chromebook

ThinkPad 11e Yoga Chromebook Gen 3

کروم بوک های سامسونگ:

Chromebook 2 11 اینچی – XE500C12

Chromebook 3

کروم بوک های ذکر شده در بالا را می توان معروف ترین و پرکاربردترین در بین محصولات مشابه دانست و برای اطلاع از لیست کامل آنها می توانید با کلیک بر روی این قسمت به صفحه راهنمای ارائه شده توسط گوگل مراجعه کنید. مزیت این کروم بوک ها امکان نصب نسخه های اصلی و پایدار سیستم عامل کروم مجهز به فروشگاه گوگل پلی است. همانطور که قبلا ذکر شد، برای دسترسی کاربر به فروشگاه گوگل پلی در این مک بوک ها، لازم است تغییراتی در تنظیمات آن اعمال شود. نحوه انجام این کار و نصب برنامه ها موضوع اصلی این مقاله است که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و یا داشتن ابهام و سوال در این زمینه می توانید از طریق درگاه های ارتباطی اعلام شده با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و راهنمایی دقیق آنها را دریافت نمایید. لطفا با ما همراه باشید.

نحوه نصب برنامه های اندروید در کروم بوک

نصب برنامه های اندروید در کروم بوک فرآیند سخت و پیچیده ای نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا باید مانند تصویر بالا بر روی آیکون کاربر یا آواتار در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید و سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در این مرحله صفحه ای مشابه تصویر بالا ظاهر می شود که باید روی گزینه آبی با عنوان About Chrome OS واقع در بالای صفحه کلیک کنید.
  • سپس با انتخاب گزینه More Info پنجره ای مانند تصویر بالا ظاهر می شود که در آن باید گزینه Change Channel را انتخاب کنید.
  • حال پس از انتخاب گزینه Developer-Unstable در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، به پنجره جدیدی هدایت می شوید که Chromebook شما با کلیک روی گزینه Reboot System راه اندازی مجدد می شود. (توجه: اعمال این تغییرات منجر به دسترسی به پیش‌نمایش یا نسخه توسعه‌دهنده فروشگاه Google Play می‌شود، که اگر از فروشگاه Google Play استفاده می‌کنید و با باگ‌ها و مشکلات خاصی مواجه می‌شوید، نسخه پایدار سیستم‌عامل کروم برای کروم‌بوک‌ها منتشر می‌شود. در آینده، این مشکلات برطرف خواهد شد.)
  • پس از راه اندازی مجدد Chromebook خود، وارد حساب کاربری خود شوید، پنجره آبی رنگی که ظاهر می شود مربوط به فروشگاه Google Play است. با مطالعه قوانین و خط‌مشی‌های تعیین‌شده توسط Google برای استفاده از فروشگاه Google Play در Chromebook و پذیرفتن آنها با کلیک کردن روی گزینه Agree (پذیرش شرایط و کلیک کردن روی گزینه Agree با فقط امکان استفاده از Google) مجاز به استفاده از فروشگاه Google Play خواهید بود. حساب کاربری و وارد شوید
  • با ورود به فروشگاه گوگل پلی می توانید برنامه های اندروید را دانلود و نصب کنید. بنابراین پس از جستجوی اپلیکیشن مورد نظر در این فروشگاه و کلیک بر روی گزینه Install، قادر به دانلود و نصب اپلیکیشن خواهید بود.
  • با توجه به اینکه تمامی برنامه های اندروید پس از نصب در لیست راه اندازی کروم بوک قرار می گیرند، با کلیک بر روی گزینه جستجو و وارد کردن نام برنامه، به آن دسترسی خواهید داشت تا فرمان راه اندازی برنامه را صادر کنید.

اگر مراحل بالا را به ترتیب انجام دهید، در صورت داشتن مجوز نصب برنامه در کروم بوک، به برنامه های مورد نظر دسترسی خواهید داشت.

نتیجه

در این مقاله آموزش تصویری گام به گام استفاده از اپلیکیشن های اندروید در کروم بوک را برای شما قرار داده ایم. اما در صورتی که پس از مطالعه این مقاله ابهام یا سوالی داشتید، می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و راهنمایی های آنان را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا