اخبار تکنولوژی

غیر فعال کردن نمایش اعلان آپدیت سیستم عامل در آیفون و آیپد

غیرفعال کردن نمایش اعلان های به روز رسانی سیستم عامل آیفون و آیپد

چگونه اعلان‌های به‌روزرسانی سیستم‌افزار را در دستگاه‌های اپل خاموش کنیم

اگر اعلان یا درخواست به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون یا آی‌پد شما را آزار می‌دهد، می‌توانید این اعلان به‌روزرسانی سیستم‌عامل را در iPhone یا iPad خود خاموش کنید. در این مقاله سعی داریم نحوه خاموش کردن اعلان آپدیت سیستم عامل آیفون و آیپد اپل را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

اگر سیستم عامل محصول IOS شما آپدیت نشده باشد و آپدیت OTA برای آن وجود داشته باشد، قطعا با نمایش نوتیفیکیشن ها یا درخواست های مکرر و آزاردهنده برای به روز رسانی سیستم عامل مواجه خواهید شد. در این شرایط یک علامت قرمز روی نماد تنظیمات آیفون یا آیپد شما ظاهر می شود. وجود اعلان به روز رسانی سیستم عامل در آیفون و آیپد در مواقعی که می خواهید سیستم عامل خود را به روز کنید بسیار مفید است، اما اگر به دلایلی نمی خواهید سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را به روز رسانی کنید، وجود از یک اعلان یا درخواست به‌روزرسانی‌ها می‌توانند شما را آزار دهند. به عنوان مثال، اگر آیفون شما جیلبریک است، به روز رسانی سیستم عامل باعث از بین رفتن جیلبریک یا آپدیت آیفون شما می شود، بنابراین ممکن است بخواهید از به روز رسانی سیستم عامل آیفون خود و داشتن نوتیفیکیشن در مورد آن و عدم مشاهده آن خلاص شوید.

بد نیست بدانید راهی وجود دارد که می توانید نمایش اعلان های به روز رسانی سیستم عامل آیفون خود را خاموش کنید. به عبارت دیگر، با استفاده از این روش، آیفون یا آیپد شما هرگز اعلان یا درخواست نسخه های جدید سیستم عامل iOS و به روز رسانی آن را دریافت نمی کند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که آیفون شما نسخه iOS 9.3.3 را دارد و نسخه جدید iOS 10 برای آن آمده است، اما به دلایلی نمی خواهید سیستم عامل خود را به روز کنید. در این شرایط، نوتیفیکیشنی که از آیفون یا آیپد شما برای به روز رسانی سیستم عامل می آید، برای شما آزاردهنده است. بنابراین در این شرایط باید اعلان به روز رسانی سیستم عامل خود را خاموش کنید.

حال باید نحوه خاموش کردن اعلان آپدیت سیستم عامل آیفون یا آیپد را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا راه حل مورد نظر را به شما آموزش دهیم. خاموش کردن اعلان آپدیت سیستم عامل آیفون و آیپد اصلا کار سختی نیست و انجام آن آسان است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. اگر نظر، سوال یا پیشنهادی در رابطه با هر قسمت از این مقاله دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

چگونه اعلان به روز رسانی سیستم عامل را در آیفون و آیپد اپل خاموش کنیم

همانطور که قبلا ذکر شد، خاموش کردن اعلان به روز رسانی سیستم عامل در آیفون و آیپد اپل کار سختی نیست، اما به طور کلی دانستن سیستمی مانند تنظیمات لپ تاپ و گوشی به کاربر در این زمینه کمک می کند. برای خاموش کردن اعلان به روز رسانی سیستم عامل آیفون، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

در مرحله اول باید قابلیت Find My iPhone را در گوشی یا سایر محصولات IOS خود خاموش کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید. حالا روی گزینه iCloud کلیک کنید و سپس روی گزینه Find My iPhone کلیک کنید و آن را خاموش کنید.

اکنون باید فایل های آپدیت OTA دانلود شده را در آیفون یا آیپد خود حذف کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات آیفون خود بروید. در اینجا بر روی گزینه General و سپس بر روی گزینه ذخیره سازی و استفاده iCloud کلیک کنید. در این مرحله Manage Repository را انتخاب کنید. اکنون یک لیست ظاهر می شود و شما باید فایل مخصوص به روز رسانی OTA را پیدا کنید. برای مثال شاید در این لیست گزینه ای به نام iOS 10 وجود داشته باشد در این شرایط اگر نسخه به روز شده iOS 9 بر روی آیفون یا آیپد شما موجود باشد این قسمت مربوط به فایل های آپدیت OTA iOS 10 است و باید آنها را حذف کنید برای این کار آیکون مورد نظر را انتخاب کرده و سپس Delete update را بزنید. دوباره روی گزینه Delete Update کلیک کنید تا فایل های آپدیت OTA دانلود شده از آیفون یا آیپد خود حذف شوند.

در مرحله سوم با کلیک بر روی این تب، پیوست را با آیفون یا آیپد خود دانلود کنید. پس از دانلود این فایل، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. حال در این پنجره بر روی گزینه Install کلیک کنید.

اگر با پنجره درخواست رمز عبور مواجه شدید، باید رمز عبور را در iPhone یا iPad خود وارد کنید.

در مرحله بعد بر روی گزینه Install کلیک کرده و مجددا در پنجره پاپ آپ موجود بر روی گزینه Install کلیک کنید.

پس از اتمام مراحل نصب فایل زیر، یک پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد آیفون یا آیپد خود را ریست کنید. برای ریست کردن دستگاه هوشمند خود بر روی گزینه Reboot کلیک کنید.

پس از ریست کردن آیفون یا آیپد یا راه اندازی مجدد آن، وارد قسمت تنظیمات دستگاه خود شوید. روی General و سپس Profile کلیک کنید. باید یک فایل در این پارتیشن نصب شده باشد.

اکنون باید آیفون خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک خود متصل کنید. اکنون برنامه iTunes را باز کرده و دو گزینه را برای پشتیبان گیری از محتویات آیفون یا آی پد iOS خود در حافظه لپ تاپ انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پشتیبان گیری از آیفون یا آیپد با استفاده از برنامه iTunes، مقاله ما را در سایت تحت عنوان نحوه پشتیبان گیری از آیفون و آی پد اپل با استفاده از iTunes و iCloud مطالعه کنید.

در این مرحله، برنامه iBackupBot را دانلود کنید. این برنامه را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید و در حالی که iOS iPhone یا iPad شما به آن متصل است، برنامه iBackuoBot را باز کنید. در آن زمان، می توانید از لیست کناری برنامه به پوشه System Files، سپس Home Domain، سپس Library و در نهایت Preferences بروید. به عبارت دیگر مسیر دلخواه System Files/Home Domain/Library/Preferences را دنبال کنید.

اکنون در پوشه Preferences به دنبال com.apple.Preferences.plist بگردید. با جستجوی این عبارت فایلی پیدا می شود که باید باز کنید.

پس از باز کردن این فایل، باید تغییراتی در آن ایجاد کنید تا این فرآیند تکمیل شود. در این قسمت کافی است دستور را تغییر دهید kBadgedForSoftwareUpdateKey از جانب بر . همچنین این کار را برای دستور انجام دهید kBadgedForSoftwareUpdateJumpOnceKey. شرایط نهایی در این فرآیند به شرح زیر است.

kBadgedForSoftwareUpdateKey

 

kBadgedForSoftwareUpdateJumpOnceKey

 

در اینجا تغییرات ایجاد شده را با لمس آیکون ذخیره ذخیره کرده و فایل مورد نظر را ببندید.

در این مرحله گزینه Restore را انتخاب کنید.

اکنون باید روی آیفون یا آیپد متصل به لپ تاپ خود کلیک کنید. محصولی که در این تست استفاده می کنیم آیپد مینی ۲ است که در نتیجه روی آن کلیک کرده و سپس گزینه OK را انتخاب می کنیم.

در این قسمت دقت کنید که دو گزینه در تصویر تیک خورده باشند. سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

حال با انتخاب گزینه OK، فرآیند بازیابی آغاز خواهد شد. در صورت مشاهده پیغام خطایی به نام Error 37 در حین انجام این کار، باید قبل از انجام مراحل ذکر شده، گزینه Find My iPhone را خاموش و غیرفعال کنید.

پس از تکمیل فرآیند، پیامی را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده بازیابی موفقیت آمیز اقدامات شما است. با دیدن این پیام نمایش اعلان‌های به‌روزرسانی فریم‌ور در دستگاه شما غیرفعال و خاموش می‌شود.

در این مرحله آیفون یا آیپد خود را از لپ تاپ جدا کنید. به بخش تنظیمات دستگاه هوشمند خود بروید. حال بر روی گزینه general کلیک کنید. اکنون خواهید دید که در Software Update هیچ آپدیتی وجود ندارد. در نتیجه، فرآیند خاموش کردن نمایشگر اعلان به روز رسانی سیستم عامل در آیفون یا آیپد شما به درستی انجام می شود.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کرده ایم نحوه خاموش کردن نمایشگر اعلان به روز رسانی سیستم عامل در دستگاه های اپل را به شما آموزش دهیم. با گذراندن مراحل ذکر شده دیگر خبری از وجود آپدیت OTA از آیفون یا آیپد IOS شما نخواهد بود. ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا