اخبار تکنولوژی

مقایسه محصولات سیسکو با رقبا؛ کدام بهتر است؟

فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است و کسب‌وکارها برای حفظ رقابت باید با آخرین پیشرفت‌ها همگام باشند. در دنیای محصولات مربوط به شبکه، سیسکو مدت‌هاست که نامی قابل اعتماد است. این شرکت محصولات نوآورانه‌ای را برای رفع نیازهای در حال رشد کسب‌و‌کارها تولید می‌کند.

با این حال، با ظهور رقبای جدید، ارزیابی محصولات سیسکو در برابر محصولات رقبای این شرکت، به یک ضرورت تبدیل شده است. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا بین محصولات سیسکو و رقبای آن، بهترین را انتخاب کنید.

در این نوشته، ابتدا نگاهی دقیق‌تر به برخی از رقبای پیشرو سیسکو در حوزه راه‌حل‌های شبکه خواهیم داشت. سپس کیفیت محصولات برتر شبکه، مانند سوئیچ شبکه سیسکو را با سوئیچ شبکه تولید‌شده توسط رقبای آن مقایسه می‌کنید تا مشخص کنیم کدام یک برای نیازهای تجاری شما مناسب‌تر است.

تجزیه و تحلیل رقبای سیسکو

بزرگ‌ترین رقیب سیسکو، یک شرکت واحد نیست؛ بلکه کل صنعت تولید محصولات شبکه است؛ از جمله تحرک‌های منبع‌باز (open-source movement) متشکل از شرکت‌های زیادی مانند Juniper Networks، HPE Aruba، Huawei، Arista Networks، Netgear، Extreme Networks و Dell Technologies.

در زیر تحلیلی از رقبای سیسکو آورده شده است:

آروبا (HPE)

Aruba HPE یک شرکت شبکه داده بی‌سیم (wireless data network company) است که خدماتی را به مشتریان سازمانی ارائه می‌دهد. خط تولید فعلی آروبا در سال ۲۰۰۲ در Sunnyvale کالیفرنیا تأسیس شد و در حال حاضر یکی از شرکت‌های تحت پوشش شرکت هیولت و پاکارد (HPE) است.

قرارداد HP با Silver Peak (که یکی از شرکت‌های خریداری‌شده توسط Aruba است) باعث شد Aruba HPE رقیب سرسختی برای سیسکو در بازار شود.

Juniper Networks

Juniper Networks یک شرکت چند ملیتی مستقر در ایالات متحده است که تجهیزات زیرساخت اینترنتی، شبکه ابری و محصولات امنیتی را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۹۶ توسط Pradeep Sindhu با دفتر مرکزی در Sunnyvale، کالیفرنیا، San Jose تاسیس شد.

این شرکت در سال‌های اخیر رشد سریعی داشته است که عمدتاً به دلیل محصولات و نوآوری‌های جدید آن است. Juniper Networks یکی از تولیدکنندگان پیشگام روتر و سوئیچ است که در درجه اول با محصولات سیسکو رقابت می‌کند.

در حال حاضر، Juniper Networks 10.8 درصد از بازار جهانی روترها را در اختیار دارد و نزدیک‌ترین رقیب آن سیسکو با سهم ۳۲٫۹ درصدی و هوآوی با ۳۲٫۹ درصد سهم بازار هستند.

هوآوی

Huawei Technologies Co. Ltd یک شرکت چند ملیتی تجهیزات و خدمات مخابراتی و شبکه است که توسط یک مهندس سابق ارتش آزادی‌بخش خلق، در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد.

دفتر مرکزی این شرکتِ فناوری، در شنژن، استان گوانگدونگ چین قرار دارد. همچنین هواویی دارای دفتر مرکزی منطقه‌ای در بروکسل (اروپا)، سنگاپور (آسیا-اقیانوسیه) و دالاس (آمریکا) است.

هوآوی در گذشته‌ی اخیر با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، IPTV، محاسبات ابری، مراکز داده سازمانی/ذخیره‌سازی ابری و شبکه‌های تلفن همراه/ثابت داشته، به یکی از رقبای سیکو تبدیل شده است.

سیسکو معتقد است که برای این‌که شرکت‌ها ارزش اینترنت اشیاء را به‌طور کامل درک کنند، باید راه‌حل‌های ابری با قابلیت‌های ‌تحلیل و اتوماسیون پیچیده نیز داشته باشند. تولید این محصولات توسط هوآوی همراه با خدمات یکپارچه موبایل و واقعیت مجازی (VR)، این شرکت را به رقیبی سرسخت برای سیسکو تبدیل کرده است

blank

Arista Networks

Arista Networks Inc. یک شرکت چند ملیتی مستقر در ایالات متحده است که در محصولات شبکه‌های کامپیوتری تخصص دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۴ توسط اندی بکتولشیم، دیوید چریتون و دیگر مهندسان سابق سیسکو با دفتر مرکزی در سانتا کلارا، کالیفرنیا تأسیس شد.

این شرکت، در ارائه پلتفرم‌های شبکه با کارایی بالا و مقیاس‌پذیر و برنامه‌های کاربردی برای مراکز داده ابری، با سیسکو رقابت می‌کند.

آریستا پیشگام در تولید شبکه‌های هوشمند نسل بعدی است. آن‌ها از اولین کسانی بودند که کنترل برنامه‌ای را بر روی سیستم‌های محاسباتی مجازی همراه با مجازی‌سازی سرور، شبکه‌های تعریف‌شده با نرم‌افزار (SDN) و مجازی‌سازی عملکرد شبکه (NFV) معرفی کردند. این کلید موفقیت آن‌ها در برابر رقبایی مانند سیسکو بوده است.

خرید اخیر Big Switch Networks، ارائه‌دهنده پلتفرم شبکه ابری، نقش مهمی در توانمندسازی Arista برای مقابله با سیسکو داشته است.

blank

NetGear

NetGear, Inc. یک تولید‌کننده برتر آمریکایی سخت‌افزار شبکه و محصولات دسترسی پهن‌باند (broadband access products ) است که در سن خوزه، کالیفرنیا مستقر است. این شرکت توسط پاتریک جی لو در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد.

رقابت اصلی این شرکت با سیسکو است. هم نت گیر و هم سیسکو، هر دو پیشرو در صنعت تجهیزات شبکه هستند.

سیستم Netgear Orbi به کاربران این امکان را می‌دهد تا شبکه‌های مش وای فای خود را ایجاد کنند تا در هر کجا که می‌روند بدون پرداختن به نقاط مرده یا مشکلات پهنای باند، پوشش اینترنتی پرسرعت قابل اعتمادی را داشته‌باشند.

همچنین سوئیچ‌های کوچک نت‌گیر برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌ها یا اتاق‌خواب‌ها و سازمان‌های تجاری، به‌ویژه در دفاتر بزرگ، انبارها یا حتی فروشگاه‌های خرده‌فروشی مناسب هستند.

 

چرا هنوز سیسکو از رقبای خود جلوتر است؟

سیسکو کنترل خود را بر بازار تجهیزات شبکه حفظ کرده است و قصد ندارد به‌کسی اجازه دهد بر این شرکت برتری پیدا کند. سیسکو ثابت کرده است که دائماً در حال نوآوری و ساخت محصولات جدید است. اگرچه این شرکت دارای رقیب هست، اما می‌توان گفت، هنوز در صدر قرار دارد و قصد ندارد که جایگاه خود را ترک کند.

بسیاری از پیشرفت‌های سیسکو را می‌توان به فناوری پیشگامانه سیسکو نسبت داد که از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌های پیچیده برای خودکارسازی تمام کارکردها استفاده می‌کند.

این شرکت، محصولات زیادی مانند ACI دارد که براساس مفهوم زیرساخت قابل برنامه‌ریزی عمل می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد تا بدون نظارت بر وظایف و فرآیندهای خاص در تمام طول روز، نحوه اجرای همه چیز را کنترل کنند.

همه این ویژگی‌های با هم، نقاط قوت سیسکو هستند، که سبب شده گوی رقابت را از رقبال برباید و همچنان در دنیای شبکه‌ پیش براند.

اگر قصد خرید محصولات شبکه و از جمله سوئیچ را دارید، ما در اینجا مزایای خرید سوئیچ سیسکو را نسبت به رقبا بررسی کرده و درباره قیمت سوئیچ سیسکو صحبت می‌کنیم.

مزایای خرید سوئیچ سیسکو در برابر رقبا

سوئیچ شبکه، قلب تپنده آن محسوب می‌شود و دستگاهی است که بسته‌های داده ارسال‌شده توسط دستگاه‌هایی که به پورت‌های فیزیکی آن متصل هستند را مدیریت می‌کند. در مرحله بعد، سوئیچ داده‌ها را به دستگاه‌های مقصدی که قرار است داده‌ها به آن‌ها برسد، ارسال می‌کند.

سوئیچ‌های شبکه جزء مشترک شبکه‌های مبتنی بر اترنت، کانال‌های فیبر، حالت انتقال ناهمزمان (ATM) و غیره هستند.

سوئیچ سیسکو توسط این شرکت ساخته شده است و در انواع مدولار و با پیکر‌بندی ثابت به فروش می‌رسد. اگرچه رقبای سرسختی مانند TP-Link و Netgear برای آن وجود دارند، اما از جهات زیر می‌توانید به سوئیچ‌های سیسکو اعتماد کرده و آن‌ها را نسبت به رقبا برتری دهید:

نام شناخته شده

سیسکو یک نام شناخته‌شده و قدیم است و هنوز بسیاری از متخصصات فناوری اطلاعات سوئیچ سیسکو را ترجیح می‌دهند. با خرید سوئیچ سیسکو، می‌توانید از یکی از خوش‌نام‌ترین سوئیچ‌های شبکه موجود در جهان استفاده کنید.

مقیاس‌پذیری

سوئیچ‌های سیسکو، مقیاس‌پذیری بسیار زیادی را ارائه می‌دهند. با یک بار خرید سوئیچ سیسکو، دیگر لازم نیست خرید خود را تکرار کنید زیرا با پیشرفت کسب‌و‌کار، سوییچ‌ها تغییر یافته و برای مدیریت یک شبکه بزرگ‌تر آماده می‌شوند.

قابلیت یک‌پارچه شدن با سایر تجهیزات

یکپارچه‌شدن نرم‌افزار و سخت‌افزار شبکه، نقش بسیار مهمی در عملکرد نهایی دارد. اگر سوئیچ خریداری‌شده با محصولات دیگر شبکه ناهمخوان باشد، ناچار خواهید شد هزینه زیادی برای خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار سازگار جدید بپردازید. اما سوئیچ‌های سیسکو، کاملا سازگار هستند. آن‌ها نه تنها با دیگر راه‌حل‌ها شبکه شرکت سیسکو ادغام می‌شوند، بلکه می‌توانند با سایر سخت‌افزار و نرم‌افزارهای تولید‌شده توسط شرکت‌های دیگر نیز یکپارچه شده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

ارائه مدرک آموزشی

شرکت سیسکو، مدارک آموزشی معتبری را برای کار با محصولات این شرکت ارائه می‌کند. بنابراین با خرید سوئیچ سیسکو، شما به متخصصان زیادی در داخل ایران و خارج از کشور، برای پیکربندی اختصاصی و حل مشکلات محصولات این شرکت دسترسی دارید.

قیمت سوئیچ سیسکو

اگرچه این یک قانون کلی نیست، اما به‌نظر می‌رسد قیمت سوئیچ سیسکو و سایر محصولات این شرکت، در مقایسه با محصولات ساخته‌شده توسط رقبای سیسکو بیشتر باشد. دلیل این قیمت بالاتر نیز کیفیت و اصالت این محصول است. به‌عنوان یک برند قدیمی، جا ‌افتاده و درجه یک، طبیعی است که قیمت سوئیچ سیسکو از قیمت سوئیچ سایر برند‌ها بیشتر باشد.

با این حال، سوئیچ‌های سیسکو در طیف وسیعی از قیمت‌ها ارائه می‌شوند. برخی از آن‌ها گران‌تر و برخی ارزان‌تر هستند.

قیمت با توجه به امکاناتی که سوئیچ در اختیار شما قرار می‌دهد مشخص می‌شود. برای مثال، سوئیچ‌های مدولارِ قابل پیکر‌یبندی، که توسط سازمان‌های بزرگ و دولت‌ها خریداری می‌شوند، قیمت بسیار بیشتری دارند.

در مقابل، انواع غیر قابل پیکر‌بندی این سوئیچ‌ها، ارزان‌تر هستند. برای مثال یک سوئیچ مدیریت‌نشده سیسکو، برای استفاده در خانه و شرکت‌‌های کوچک مناسب است. سوئیچ‌های هوشمند این شرکت نیز برای کسب‌وکارهای متوسط مناسب بوده و اجازه قدری پیکر‌بندی و مدیریت را به کاربر می‌دهند.

لازم به‌ذکر است که با وجود برتری‌های ذکر‌شده برای سیسکو، لازم است قبل از خرید سوئیچ سیسکو، گزینه‌های جایگزین را از برند‌های رقیب بررسی کنید و سپس با بررسی همه جوانب، برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

با ما در ارتباط باشید
تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۲
تلفن تماس
۰۲۱-۴۳۴۹۱
۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۰۳
۰۹۳۳۴۰۳۰۰۳۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله