اخبار تکنولوژی

جذاب ‌ترین ادیت ویدیو با هوش مصنوعی از تک ادیتور

جذاب ‌ترین ادیت ویدیو با هوش مصنوعی از تک ادیتور!

اگر می‌خواهید یک ادیت جذاب با هوش مصنوعی داشته باشید، بهتر است با سایت‌ها، برنامه‌ها و نرم افزارهای مجهز به هوش مصنوعی آشنا شوید. در این بخش می‌آموزیم که با چند برنامه جذاب کارهای زمان‌بری مثل حذف صدای پس‌زمینه یا کم کردن نویز ویدیو را صرفا با چند قدم ساده انجام دهیم.

ادیت ویدیو با هوش مصنوعی

ادیت و تدوین ویدیو، کار دشواری به نظر می‌رسد و نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد. این ادیت به دو روش در موبایل یا در سیستم انجام می‌شود. قطعا با استفاده از گوشی موبایل نمی‌توان یک ادیت حرفه‌ای ایجاد کرد. اما در سیستم، با بهره مندی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای همچون پریمیر، افترافکت و… می‌توان یک تدوین حرفه‌ای انجام داد. امروزه با ظهور هوش مصنوعی نه تنها پروسه‌ی ادیت فیلم سریع‌تر شده، بلکه با کیفیت بیشتر و به صورت حرفه‌ای ساخته می‌شود. هوش مصنوعی (artificial intelligence) مجموعه‌ای از فناوری‌ها و الگوریتم‌هایی است که توانایی سیستم را برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات افزایش می دهد.

این تکنولوژی به کامپیوترها و سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار و با تکیه بر داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده خود، وظایف مختلفی را خارج از تصمیم گیری انسان انجام دهد. به طور کلی هوش مصنوعی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. این نوع تولید محتوا نیز همانند گذشته، نیاز به آموزش و یادگیری دارد. اما پس از آموختن می‌توان آن را به بهترین نحو ممکن انجام داد. در ادامه با نرم افزارهای مختلف این حوزه آشنا می‌شویم.

نرم افزار Filmora

بهترین نرم افزار ادیت ویدیو با هوش مصنوعی می‌باشد. این برنامه ساده، رابط کاربری بسیار جذابی دارد و می‌تواند با قابلیت‌های حرفه‌ای خود عملکردهای مختلفی داشته باشد. ضمن آنکه این برنامه‌ ادیت الگوهای ترند، استایل‌های متنی، استیکر، افکت‌های صوتی و حتی موسیقی‌های به اصطلاح Royalty-Free را به شما ارائه می‌دهد. قطعا امکانات بسیار زیادی دارد که در حوصله این مطلب نمی‌گنجد.

برنامه-فیلمورا

نرم افزار Magisto

از خصوصیات این برنامه می‌توان به مواردی همچون قدرتمند، کاربردی و در عین حال رابط کاربری ساد‌ه‌ اشاره کرد. کار دیگر این نرم‌افزار شناسایی بهترین بخش‌های فوتیج، انتخاب موسیقی را بر اساس ژانر، روحیات یا طبقه‌بندی موضوعی مثل تکنولوژی، سفر، فشن، تعطیلات و ورزش، اضافه کردن لوگو، کپشن و درج فایل صوتی به ویدیو پشتیبانی و…می‌باشد‌.

نرم افزار Videoleap

در این نرم‌افزار تنظیمات پرجزئیات‌تری برای یک تدوین حرفه‌ای وجود دارد. قطعا ادیت ویدیو با هوش مصنوعی می‌تواند فوکوس روی اشیای متحرک را به صورت دقیق انجام دهد. ابزارهای لایه‌سازی و Chroma Keying  از جمله تکنیک‌های ادیت در سطح حرفه‌ای تلقی می‌شود. اما خوشبختانه در این برنامه به راحتی انجام خواهد شد.

پلاگین هوش مصنوعی در افترافکت

پلاگین افزونه‌ای است که بر روی نرم افزار افترافکت نصب می‌شود. به عنوان مثال برای افزودن هوش مصنوعی نیز از پلاگین استفاده می‌کنند. این نوع پلاگین قابلیت‌های زیادی به نرم افزار اضافه می‌کند. به همین جهت، ترکیب نرم‌افزار و هوش مصنوعی یک سیستم حرفه‌ای و قدرتمند ساخته و استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود. این قابلیت استایل‌های منحصربه‌فردی دارد. اما برای آنکه فرد بتوانید پلاگین را به نرم افزار اضافه کنید و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید، گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب، ضروری‌ست. به عنوان مثال پلاگین Transfusion، ابزار مناسبی برای طراحان و تدوین گران می‌باشد.

این پلاگین از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. با کمک آن شما می‌توانید استایل سفارشی خود را ایجاد و تنظیم کنید. شما می‌توانید پلاگین را بر روی افترافکت CC 2015 یا بالاتر نصب کنید و با قابلیت‌های این افزونه موشن گرافیک، استوری موشن، لوگو موشن و موارد دیگری را در افترافکت ایجاد نمایید‌. البته یادگیری هر کدام از این مهارت‌ها نیازمند تخصص و پشتکار خواهد بود. به عنوان مثال برای یادگیری استوری موشن بهتر است از دوره استوری موشن تک ادیتور استفاده کنید.

تا بتوانید این مهارت پولساز را به بهترین نحو ممکن فراگیرید. افزونه دیگر هوش مصنوعی HeliumX نام دارد که به تازگی برای نرم افزار افترافکت ساخته شده است. با این پلاگین می‌توان تصاویر یا تکسچرهایی را در داخل نرم افزار After Effects از طریق پیام‌های متنی یا از تصاویر منبع، تولید کرد. همچنین امکان تولید تصاویر را چه به عنوان درج تصویر پس‌زمینه، یا به عنوان تکسچرهای کاشی یکپارچه، ممکن می‌سازد. البته در حال حاضر تنها نسخه بتا از آن ارائه شده و در دست ارتقا می‌باشد.

Pictory هوش مصنوعی

ابزار Pictory توسط شرکت پی‌کیوبیکس ساخته شده و یکی از بهترین ابزارهای تولید و ادیت ویدیو با هوش مصنوعی می‌باشد. از این ابزار می‌توان برای تولید خودکار زیرنویس و ترجمه، ایجاد تصاویر ثابت و حرکتی، افکت‌های صوتی و موارد دیگری استفاده کرد. همچنین می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت بالا برای استفاده در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و یا تبلیغات خود تولید کنید.

هوش-مصنوعی

جمع بندی

به نقل از تک ادیتور، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تجربه تولید و ویرایش ویدیو را برای کاربران ساده‌تر و سریع‌تر کند. همچنین امکان تولید ویدیوهایی با کیفیت و حرفه‌ای را به کاربران هدیه کند.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا