اخبار تکنولوژی

مشکل گوشی شیائومی در اتصال به اینترنت

مشکل گوشی شیائومی در اتصال به اینترنت، چرا اینترنت روی گوشی شیائومی کار نمی کند؟ یکی از مشکلات گوشی های هوشمند عدم اتصال به اینترنت است و گوشی های شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معمولا مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی مربوط به دیتای موبایل است و برای اتصال به اینترنت وای فای مشکلی نخواهید داشت.

اگر پس از انجام مراحل نصب و پیکربندی اینترنت و فعال سازی اینترنت شرکت مخابراتی که سیم کارت آن در گوشی است، همچنان با مشکل اتصال به اینترنت مواجه هستید، برای حل مشکل اتصال به اینترنت در گوشی شیائومی که در زیر با شما به اشتراک خواهم گذاشت

چگونه مشکل اینترنت گوشی های شیائومی را حل کنیم؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که کاربران گوشی شیائومی پس از دریافت تنظیمات اینترنت گوشی با آن مواجه می شوند، عدم امکان ورود به مرورگر و جستجو است. عوامل مختلفی می تواند باعث شود اینترنت روی تلفن همراه شما کار نکند. اما بهتر است قبل از لمس تنظیمات گوشی خود چند نکته ساده را بررسی کنید.

 

گوشی را ریستارت کنید

بسیاری از مشکلاتی که هر گوشی هوشمندی با آن مواجه است با راه اندازی مجدد گوشی حل می شود. شاید این راه حل بسیار ساده به نظر برسد، اما در بیشتر موارد همین راه حل ساده به نتیجه دلخواه شما می رسد.

همچنین گاهی اوقات می توانید با فعال کردن حالت هواپیما مشکل عدم اتصال به اینترنت گوشی شیائومی خود را حل کنید. در این روش ابتدا حالت هواپیما را از منوی کشویی گوشی روشن کرده و پس از حدود ۳۰ ثانیه آن را به حالت بیکار برگردانید. پس از انجام این مراحل، اتصال اینترنت گوشی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل برطرف شده است.

 

بررسی وضعیت هواپیما

ممکن است زمانی که در موقعیت خاصی قرار داشتید، حالت هواپیما را روی گوشی خود فعال کرده باشید و پس از گذشت چند ساعت و خروج از آن موقعیت، فراموش کرده باشید که برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت، دوباره حالت هواپیما را غیرفعال کنید. این موارد ممکن است بسیار ساده به نظر برسند، اما گاهی فراموش کردن این موارد ساده می تواند دلیل اصلی برخی مشکلات باشد.

اندازه بسته اینترنتی را بررسی کنید
گاهی اوقات می‌توانیم ساعت‌های زیادی را با اینترنت از طریق تلفن همراه به مرور سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف بدون بررسی میزان مصرف اینترنت اختصاص دهیم. بنابراین اگر بعد از مدتی با مشکل سرعت یا قطع اینترنت در تلفن همراه خود مواجه شدید، یکی از دلایل احتمالی آن می تواند پایان بسته اینترنت باشد.

محدودیت های استفاده از اینترنت را بررسی کنید

برخی از تلفن ها ممکن است تنظیماتی داشته باشند که در صورت استفاده از مقدار مشخصی از داده، اینترنت گوشی را به طور خودکار خاموش می کند یا ممکن است خودتان این حالت را فعال کرده باشید. شما می توانید این مشکل را در گوشی های شیائومی با ایجاد تغییرات دستی و افزایش میزان مجاز استفاده برطرف کنید. برای اعمال تغییرات، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تب تنظیمات گوشی بروید.
  • به قسمت Data Usage رفته و قسمت Restrict Mobile Data Usage را انتخاب کنید.
  • از این قسمت می توانید تنظیمات گوشی و محدودیت های آن را به طور کامل بررسی کنید.
  • در صورت مشاهده محدودیت های خاصی در این قسمت، آن ها را غیرفعال کنید تا در صورت استفاده بیشتر از دیتا با مشکل قطع اینترنت مواجه نشوید.

وضعیت شبکه را بررسی کنید

blank

گوشی های هوشمند حالت های مختلفی برای اتصال به اینترنت دارند. بسته به موقعیت مکانی شما و تلفنی که استفاده می کنید، ممکن است گاهی اوقات اتصال شبکه خوب نباشد. گاهی اوقات یک مدل گوشی هوشمند ممکن است نیازمندی های متفاوتی برای اتصال بهینه اینترنت داشته باشد.

برای مثال، ممکن است یک دستگاه توانایی اتصال به اینترنت ۴G را داشته باشد و با شبکه ۴G به خوبی کار کند، اما گوشی دیگری با همین قابلیت نمی تواند به طور کامل از استاندارد شبکه ۴G استفاده کند. بنابراین مهم است که تنظیمات شبکه را بررسی کنید و ببینید آیا تنظیمات شبکه برای دستگاه شما بهینه است یا خیر.

اگر گوشی شما می تواند از گزینه ۵G/4G/3G/2G (اتصال خودکار) استفاده کند، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید تا دستگاه به طور خودکار از بهترین فناوری اینترنت در منطقه ای که در آن حضور دارد استفاده کند.

سیم کارت را دوباره وارد کنید

یکی دیگر از مواردی که برای حل مشکل اینترنت موبایل پیشنهاد می شود، قرار دادن مجدد سیم کارت است. پس از درآوردن سیم کارت، بهتر است چند ثانیه صبر کنید و سیم کارت را دوباره وارد کنید تا ارتباط دستگاه و سیم کارت دوباره برقرار شود. برای این کار ابتدا تلفن همراه خود را خاموش کنید.

 

به روز رسانی تلفن

blank

یکی دیگر از دلایلی که باعث مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی می شود، آپدیت نشدن برنامه ها و آپدیت نکردن رابط کاربری گوشی است. بنابراین اگر می خواهید این مشکل را به حداقل برسانید، توصیه می کنیم همیشه گوشی خود را به روز نگه دارید و به روز رسانی برنامه ها را فراموش نکنید. برای مثال، اگر احساس می‌کنید که برنامه‌های پیام‌رسان شما کند هستند و مانند گذشته کار نمی‌کنند، حتماً بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه موجود است یا خیر، آن را بردارید و از نسخه قدیمی استفاده نکنید.

تنظیمات APN را بررسی کنید

اگر بعد از انجام تمام مراحلی که گفتیم، مشکل اتصال به اینترنت همچنان پابرجاست، باید به تنظیمات اینترنت گوشی بروید. دلایل اصلی مشکلات اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی مربوط به تنظیمات APN است. برای بررسی این وضعیت و رفع آن، باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱- در مرحله اول برای حل مشکل اینترنت در گوشی های شیائومی باید از منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید. پس از ورود به این قسمت، سیم کارت ها و شبکه های تلفن همراه را انتخاب کنید.

blank

۲- با ورود به این قسمت محل سیم کارت در قسمت بالا مشخص می شود. اگر گوشی شما دو سیم کارت دارد، در این مرحله سیم کارتی را که می خواهید برای اینترنت و دیتا استفاده کنید انتخاب کنید.

blank

۳-در این مرحله شما باید وارد قسمت Access Point Names (نام های نقاط دسترسی) شوید.

blank

۴- پس از ورود به این قسمت در سربرگ General شبکه پیش فرض را انتخاب کنید تا تنظیمات شبکه مربوطه را وارد کنید.

blank

۵- در این مرحله اگر اطلاعات و نوشته ای در تب Proxy and Port وجود دارد، آن را به طور کامل حذف کنید. قسمت های Proxy و Port باید کاملا خالی باشند و فقط عبارت Not Set باید در این قسمت ها ظاهر شود.

blank

۶- در مرحله آخر باید تغییرات ایجاد شده در تنظیمات را ذخیره کنید. پس از ذخیره تنظیمات، مشکل اینترنت گوشی های شیائومی برطرف می شود.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

اگر تمام مراحلی که گفتیم را انجام داده اید اما همچنان مشکل اتصال به اینترنت روی گوشی حل نشده است، آخرین راه حلی که باقی می ماند انجام ریست فکتوری است. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

رفع مشکل اینترنت موبایل در گوشی های شیائومی

مشکل اتصال به اینترنت موبایل در گوشی های شیائومی یکی از مشکلاتی است که کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه هستند. این مشکل فقط مربوط به اینترنت شما نیست و معمولا مربوط به قسمت APN است. با انجام مراحل زیر می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

  • ابتدا وارد تب تنظیمات گوشی شوید.
  • گزینه سیم کارت و شبکه تلفن همراه را انتخاب کنید.
  • در این قسمت اگر گوشی شما دو سیم کارت دارد، روی سیم کارتی که می خواهید برای اینترنت استفاده کنید ضربه بزنید.
  • پس از انتخاب سیم کارت وارد قسمت Access name point شوید.
  • در پایین صفحه، New APN را انتخاب کنید.
  • اگر از دیتای همراه اول استفاده می کنید، APN (نام نقطه دسترسی) را MCI، اگر از دیتای ایرانسل استفاده می کنید، آن را MTN و اگر از اینترنت رایتل
  • استفاده می کنید، آن را رایتل نام ببرید.
  • پس از ورود به APN، روی گزینه More در پایین صفحه ضربه بزنید و تنظیمات جدید را ذخیره کنید.
  • پس از ذخیره تنظیمات جدید، مشکل اتصال به اینترنت با گوشی حل می شود.

رفع مشکل اینترنت همراه اول در گوشی های شیائومی

کاربرانی که از اینترنت اول تلفن همراه برای اتصال به داده های تلفن همراه استفاده می کنند، گاهی اوقات ممکن است با مشکلات اتصال به اینترنت روبرو شوند که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

علت اصلی چنین مشکلی مربوط به قسمت Access Point Names (APN) گوشی است. اگر با اینترنت وای فای برای باز کردن سایت ها مشکلی ندارید و فقط هنگام استفاده از دیتای موبایل با چنین مشکلی مواجه هستید، به احتمال زیاد مشکل از APN است.
در برخی موارد، نصب یک پروکسی نامناسب می تواند باعث باز نشدن سایت و قطع دسترسی به اینترنت شود.
اگر برای باز کردن وب سایت ها مشکل دارید، استفاده از یک برنامه آنتی ویروس ممکن است یکی از دلایل چنین مشکلی باشد. برای حل این مشکل بهتر است برنامه آنتی ویروس را مجددا نصب کنید یا از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید.
گاهی اوقات مشکل می تواند بسیار ساده باشد و پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل اینترنت همراه اول، گزینه های قرار دادن مجدد سیم کارت، راه اندازی مجدد و حالت فرودگاهی را امتحان کنید.
اگر پس از انجام مراحلی که برای رفع مشکل اینترنت موبایل در گوشی های شیائومی گفتیم باز هم نمی توانید به اینترنت وصل شوید، می توانید سیم کارت خود را در گوشی دیگری تست کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، احتمالاً مشکل مستقیماً به سیم کارت و شرکت مخابراتی مربوط است. در این صورت بهتر است ابتدا با اپراتور تلفن همراه تماس بگیرید و از بخش پشتیبانی مشاوره بگیرید.

 

رفع مشکل اینترنت ایرانسل در گوشی های شیائومی

در اکثر مواقع مشکل اتصال به اینترنت ایرانسل در گوشی های شیائومی با انجام مراحل مربوط به نام گذاری APN (نام نقطه دسترسی) و ایجاد APN جدید مربوط به اپراتور ایرانسل که در بالا به طور کامل به آن اشاره کردیم حل می شود. در صورتی که پس از انجام این مراحل همچنان مشکل اتصال به اینترنت برطرف نشد، توصیه می شود با اپراتور ایرانسل تماس حاصل فرمایید تا مشکل توسط کارشناسان بررسی و رفع شود.

دلایل دیگر قطع اتصال اینترنت در گوشی شیائومی

در برخی موارد دلیل قطع شدن اینترنت در گوشی های شیائومی مربوط به تنظیمات و محدودیت هایی است که برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته ایم. به عنوان مثال، ممکن است گوشی خود را طوری تنظیم کرده باشید که در طول روز از مقدار مشخصی از داده موبایل استفاده کند و گاهی اوقات به همین دلیل است که گوشی شیائومی شما به طور خودکار اینترنت را خاموش می کند و از اینترنت قطع می شود.

اگر می خواهید مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی خود را حل کنید و دیگر نمی خواهید استفاده از اینترنت موبایل خود را محدود کنید، باید تنظیمات دیتای موبایل را طبق راهنمای زیر بازنشانی کنید.

  • وارد قسمت تنظیمات شوید.
  • گزینه Link and Share را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر با وارد شدن به قسمت Reset Wi-Fi mobile network and Bluetooth گزینه Reset settings را انتخاب کنید تا تنظیمات به حالت اولیه بازگردد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث مشکل اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی می شود، آپدیت نشدن برنامه ها و آپدیت نکردن رابط کاربری گوشی است. بنابراین اگر می خواهید این مشکل را به حداقل برسانید، توصیه می کنیم همیشه گوشی خود را به روز نگه دارید و به روز رسانی برنامه ها را فراموش نکنید. برای مثال، اگر احساس می‌کنید که برنامه‌های پیام‌رسان شما کند هستند و مانند گذشته کار نمی‌کنند، حتماً بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه موجود است یا خیر، آن را بردارید و از نسخه قدیمی استفاده نکنید.

گاهی اوقات ممکن است به شارژر یا پریزی دسترسی نداشته باشید که بتوانیم ساعت های زیادی گوشی شما را شارژ کنیم و به همین دلیل از حالت ذخیره باتری استفاده کنید. بنابراین اگر اخیراً از این حالت استفاده کرده اید و فراموش کرده اید که آن را غیرفعال کنید، این می تواند یکی از دلایل عدم اتصال گوشی به اینترنت باشد.

 

نتیجه

عدم اتصال گوشی های هوشمند به اینترنت همراه به معنای معیوب بودن گوشی های شرکت اپراتور نیست و در بیشتر موارد با ایجاد تغییراتی در تنظیمات دستگاه می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، توصیه می کنیم موارد بالا را بررسی کرده و ابتدا تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید. اگر پس از انجام تمامی مراحلی که گفتیم همچنان مشکل اتصال به اینترنت روی گوشی حل نشد، بهتر است برای مشاوره با واحد پشتیبانی اپراتور تلفن همراه یا نمایندگی خدمات تلفن همراه خود تماس بگیرید. همچنین می توانید مشکل خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا