اخبار تکنولوژی

مشاهده تعداد سیکل شارژ باتری در سری آیفون ۱۵

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک منبع آگاه از بازار، کاربران آیفون ۱۵ برای اولین بار می توانند تعداد چرخه های شارژ باتری را مشاهده کنند.

به گزارش کافه نیوز به نقل از دیجیاتو، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از منابع بازار در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، کاربران آیفون ۱۵ برای اولین بار می توانند تعداد چرخه های شارژ باتری گوشی خود را مشاهده کنند.

تا به حال، اگر کاربران آیفون می خواستند تعداد چرخه یا چرخه شارژ باتری دستگاه خود را ببینند، باید از برنامه های شخص ثالث برای این کار استفاده می کردند. چنین روش هایی در عمل دشواری های خود را دارند. اما حالا برخلاف روش های قبلی بررسی تعداد چرخه یا چرخه شارژ باتری آیفون، اپل برای اولین بار چنین گزینه ای را در اختیار کاربران قرار داده است.

مشاهده تعداد سیکل شارژ باتری در سری آیفون 15

ویژگی جدید برای کاربران آیفون ۱۵: مشاهده تعداد چرخه های شارژ باتری

با توجه به تصویری که یکی از منابع آگاه بازار با نام کاربری Tech_Reve در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشته است، اطلاعات مربوط به چرخه باتری در مدل های آیفون ۱۵ از طریق قسمت تنظیمات قابل مشاهده است.

در قسمت باتری، قسمت جدیدی اضافه شده است که تعداد چرخه های شارژ باتری را نشان می دهد. همچنین بر اساس اطلاعات اسکرین شات مربوطه، از طریق همین گزینه، کاربران می توانند از تاریخ ساخت و تاریخ اولین استفاده از دستگاه مطلع شوند.

با مشاهده تعداد چرخه های مربوط به شارژ باتری، کاربران می توانند اطلاعاتی در مورد سلامت باتری دستگاه خود داشته باشند. هر بار که باتری دستگاه به طور کامل تخلیه می شود، یک چرخه شارژ ثبت می شود. در نتیجه، دانستن تعداد چرخه های شارژ باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چرخه شارژ باتری به چه معناست؟ باتری های آیفون از نوع لیتیوم یونی هستند. زمانی که ۱۰۰ درصد از ظرفیت باتری استفاده شود و باتری به اصطلاح دشارژ شود، به چنین وضعیتی سیکل شارژ کامل می گویند. اما باید در مورد این موضوع فکر کنید. فرض کنید در روز اول از ۷۵ درصد ظرفیت باتری دستگاه خود استفاده کرده اید، سپس موبایل خود را به طور کامل شارژ کنید. اگر روز بعد از شارژ ۲۵ درصدی دستگاه استفاده کنید، یک چرخه شارژ کامل باتری در دو روز کامل می شود که ۷۵ درصد آن مربوط به روز اول و ۲۵ درصد مربوط به روز دوم است. یک چرخه ممکن است چند روز طول بکشد تا کامل شود. ظرفیت هر نوع باتری پس از تعداد مشخصی از چرخه شارژ کاهش می یابد. برای باتری های لیتیوم یون، ظرفیت باتری با هر چرخه شارژ کامل کمی کاهش می یابد. در نتیجه با دانستن تعداد چرخه های شارژ باتری می توانید اطلاعاتی در مورد وضعیت باتری دستگاه به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا