اخبار تکنولوژی

نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز ۱۱

امروزه چاپگرها سیمی و بلوتوثی هستند. اما اگر ویندوز ۱۱ دارید و هنوز پرینتری را به آن وصل نکرده اید، با ما همراه باشید، آموزش گام به گام افزودن چاپگر به ویندوز ۱۱ را برای شما ارائه کرده ایم.

نحوه اضافه کردن چاپگر به ویندوز ۱۱

چه یک چاپگر سیمی متصل از طریق USB، یک چاپگر بی سیم در شبکه Wi-Fi شما یا یک چاپگر بلوتوث، راه اندازی یک چاپگر در ویندوز ۱۱ آسان است. ویندوز همچنین می تواند به طور خودکار درایورهای چاپگر را نصب کند.

 

اضافه کردن چاپگر در ویندوز ۱۱

ابتدا مطمئن شوید که اگر چاپگر سیمی است، چاپگرتان روشن و وصل باشد. اگر چاپگر Wi-Fi است، مطمئن شوید که به همان شبکه رایانه شما متصل است.

 

هنگامی که دستگاهی را اضافه می کنید، ویندوز ۱۱ به طور خودکار نرم افزار مورد نیاز چاپگر شما را دانلود می کند.

 

برای افزودن یک چاپگر، روی دکمه “شروع” کلیک کنید، “Settings” را در نوار جستجو تایپ کنید و Enter را فشار دهید. یا می توانید Windows+i را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. در سمت چپ منوی تنظیمات، روی “Bluetooth and devices” کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 11

در صفحه بعد، روی «پرینترها و اسکنرها (Printers & scanners)» کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 11 2

روی Add Device در گوشه سمت راست بالای صفحه Printers and Scanners کلیک کنید. ویندوز سعی می کند چاپگر شما را شناسایی کند. بگذارید برای مدتی کار کند – مثلاً ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه. بسته به رایانه و چاپگر شما، شناسایی صحیح چاپگر ممکن است کمی طول بکشد.

نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 11 3

اگر پرینتر شما ظاهر نشد، روی «Add manually» کلیک کنید. یک پنجره پاپ آپ چند گزینه را به شما نشان می دهد.

“My printer is a little older. Help me find it.(پرینتر من کمی قدیمی تر است. کمکم کن پیداش کنم.)” را انتخاب کنید. اگر چاپگر خود را به رایانه خود وصل کرده اید. اگر یک چاپگر شبکه یا بی سیم دیگر است، «Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer.» را انتخاب کنید. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، روی “Next” کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پرینتر در ویندوز 11 4

اگر ویندوز ۱۱ چاپگر را شناسایی کرد، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

 

نحوه عیب یابی مشکل پرینتر

متأسفانه پرینترها ماشین های بی ثباتی هستند. در اینجا برخی از مراحل عیب یابی کلی وجود دارد که می توانید برای حل مشکلات تشخیص یا چاپ انجام دهید.

 

ویندوز ۱۱ را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اگر چاپگر شما شناسایی نشد یا شناسایی شد اما به درستی کار نمی کند، راه اندازی مجدد رایانه ممکن است مشکل را برطرف کند.

 

دوباره دستورالعمل ها را بررسی کنید

بسیاری از چاپگرهایی که امروزه فروخته می شوند دارای قابلیت های هوشمند و بی سیم هستند. به راحتی می افزاید، اما مکان های بیشتری را نیز معرفی می کند که ممکن است مشکلات رخ دهد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های راه‌اندازی همراه با چاپگر به دقت دنبال شده و اتصالات به رایانه شما ایمن هستند.

 

درایورهای سازنده

اگر چاپگر شما ویژگی های پیشرفته تری دارد، مانند همه کاره، یا ویندوز ۱۱ درایورهای چاپگر را به درستی نصب نکرده است، ممکن است لازم باشد درایورها را از سازنده دانلود کنید. در صورت موجود بودن، از دیسکی که به همراه چاپگرتان ارائه شده است استفاده کنید.

در غیر این صورت، به وب سایت سازنده بروید — معمولاً درایورها در قسمت پشتیبانی > دانلودها یا پشتیبانی > درایورها و نرم افزار (Support > Downloads or Support > Drivers and Software) یافت می شوند. در اینجا پیوندهایی به صفحات درایور پرینتر برای چند سازنده رایج وجود دارد.

 

پس از راه اندازی چاپگر، ممکن است بخواهید تنظیمات چاپگر خود را مدیریت کنید یا چاپگر خود را به عنوان دستگاه چاپ پیش فرض تنظیم کنید. اگر متوجه شدید که باید چندین مورد مختلف را به طور مداوم چاپ کنید، برای صرفه جویی در زمان، چاپگر را بیش از یک بار با تنظیمات مختلف نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا