اخبار تکنولوژی

مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ از لاک اسکرین آیفون‌‌ (۴ مرحله)

مخفی کردن جزئیات اعلان از صفحه قفل آیفون اپل

اگر ویژگی اعلان آیفون را فعال کنید، تمام پیام های هشدار دریافت شده توسط دستگاه در صفحه قفل نمایش داده می شود. اگر پیام دریافتی از گوشی شما پیامک باشد، جزئیات و محتوای آن نیز در صفحه قفل نمایش داده می شود. در این صورت، افراد دیگر نیز می توانند بخشی از محتوای پیامی که دریافت کرده اید را در صفحه گوشی خود بخوانند. اگر حریم خصوصی و اطلاعات شخصی برای شما بسیار مهم است یا به دلایلی نمی خواهید جزئیات پیام های دریافتی شما در صفحه قفل نمایش داده شود، می توانید از روشی که در این مقاله توضیح داده شده است برای جلوگیری از جزئیات پیام های دریافتی استفاده کنید. یا اعلان‌های نمایش داده شده در صفحه قفل نشان داده شود.

در آیفون اپل می توانید نمایش اعلان ها را در صفحه قفل دستگاه به طور کامل غیرفعال کنید. این ممکن است به اندازه پنهان کردن جزئیات اعلان‌های دریافتی رایج نباشد، اما ما همچنان به شما نحوه انجام آن را آموزش می‌دهیم. اگر در رابطه با مراحل توضیح داده شده در این مقاله مشکل یا سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

چگونه جزئیات اعلان مربوط به ایمیل و پیامک را پنهان کنم؟

جزئیات پیام دریافتی که در صفحه قفل نمایش داده می شود، نمای پیام نامیده می شود. اپل به کاربران این امکان را داده است که گزینه پیش نمایش پیام را برای ایمیل ها و پیامک ها از قسمت تنظیمات دستگاه غیرفعال کنند. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تب تنظیمات آیفون خود بروید و گزینه Notifications را انتخاب کنید.
  • در لیست برنامه های ارائه شده، برنامه پیام یا نامه را انتخاب کنید.
  • با انتخاب هر یک از این گزینه ها به قسمت تنظیمات اعلان این اپلیکیشن هدایت می شوید.
  • نوار لغزنده Show Previews را غیرفعال کنید تا جزئیات پیام های دریافتی دیگر در صفحه قفل نمایش داده نشود.

آنچه در بالا گفتیم فقط برای غیرفعال کردن نمایش جزئیات پیام و ایمیل استفاده می شود. اما برای غیرفعال کردن این قابلیت برای اپلیکیشن هایی مانند تلگرام و واتس اپ چه باید کرد؟

چگونه جزئیات اعلان برنامه های دیگر را پنهان کنم؟

متأسفانه در سیستم iOS مخفی کردن جزئیات اعلان سایر برنامه ها به آسانی پنهان کردن جزئیات اعلان ایمیل و پیامک نیست. برنامه‌هایی که در دستگاه خود نصب می‌کنید توانایی پنهان کردن جزئیات اعلان را ندارند. بنابراین باید از روش های دیگری استفاده کرد.

در برخی از برنامه‌ها، می‌توان پیش‌نمایش پیام را در قسمت تنظیمات خود برنامه غیرفعال کرد. تلگرام نمونه ای از این اپلیکیشن هاست. گزینه ای برای مشاهده پیام ها در تنظیمات تلگرام وجود دارد که با غیرفعال کردن آن، دیگر جزئیات پیام های دریافتی را در صفحه قفل مشاهده نخواهید کرد.

به طور کلی می توان گفت که گزینه پیش نمایش پیام در اکثر اپلیکیشن های پیام رسان وجود دارد. به عبارت دیگر، این برنامه ها گزینه ای برای مخفی کردن جزئیات پیام دریافتی در صفحه قفل ارائه می دهند. البته برخی از اپلیکیشن ها مانند اسکایپ این قابلیت را ندارند. اگر قصد دارید اعلان‌های این برنامه‌ها را غیرفعال کنید، باید با سازنده تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که این ویژگی را در به‌روزرسانی‌های بعدی خود ارائه دهند. با این حال، اگر امکان ارسال نوتیفیکیشن در آیفون خود را به طور کامل غیرفعال کنید، تا حدودی به این هدف خواهید رسید.

چگونه تمام اعلان ها را از صفحه قفل آیفون مخفی کنیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، سیستم عامل iOS اپل این قابلیت را دارد که از نمایش تمام اعلان ها در صفحه قفل جلوگیری کند. در واقع با فعال کردن این قابلیت هیچ پیام هشداری در صفحه قفل ظاهر نمی شود. لازم به ذکر است که فعال سازی این قابلیت تنها از نمایش اعلان ها در صفحه قفل جلوگیری می کند و در صورت بازکردن قفل صفحه نمایش دستگاه، امکان مشاهده اعلان های دریافتی را خواهید داشت.

چگونه جزئیات نوتیفیکیشن را در آیفون مخفی کنیم؟

برای فعال کردن این ویژگی و مخفی کردن جزئیات اعلان آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به بخش “تنظیمات” بروید و گزینه “اعلان ها” را انتخاب کنید.
  • در لیست موجود، برنامه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید هشدار آن به طور کامل در صفحه قفل متوقف شود.
  • با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر وارد قسمت تنظیمات آن می شوید.
  • در این قسمت گزینه Show Lock Screen را پیدا کنید و نوار لغزنده کنار آن را روی Off قرار دهید. با این کار دیگر اعلان های اپلیکیشن های مورد نظر را در صفحه قفل نخواهید دید.

در سیستم عامل iOS و تنظیمات قسمت Notifications امکان تعیین محل اعلان ها در صفحه قفل وجود دارد. کاربران اندروید می توانند وضعیت هشدار آن را روی Sensitive تنظیم کنند تا جزئیات اعلان یک برنامه خاص در صفحه قفل نمایش داده نشود. در این حالت، اعلان برنامه دیگر در صفحه قفل ظاهر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا