اخبار تکنولوژی

بازیابی یا ریکاوری اطلاعات حذف شده از آیفون (۲ نکته مهم)

بازیابی اطلاعات حذف شده از آیفون

این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که آیا امکان بازیابی اطلاعات حذف شده در آیفون های اپل و سیستم عامل iOS وجود دارد یا خیر؟ اگر قابل انجام است چگونه انجام می شود؟ با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

حذف ناگهانی داده ها در بین کاربران بسیار رایج است. این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که آیفون اپل دارید و با این مشکلات مواجه شده اید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. به احتمال زیاد با روش های ارائه شده در این مقاله قادر خواهید بود اطلاعات حذف شده خود را از حافظه آیفون خود بازیابی کنید.

همانطور که می دانید آیفون های اپل فاقد حافظه جانبی یا رم میکرو اس دی هستند و از آن ها پشتیبانی نمی کنند. در نتیجه بازیابی اطلاعات حذف شده تنها با بررسی محتویات حافظه داخلی آیفون امکان پذیر است. تاکنون نرم افزارها و اپلیکیشن های جانبی زیادی با هدف بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه آیفون اپل ساخته و وارد بازار شده اند، اما در واقع نمی توان ادعا کرد که همه آنها به درستی کار می کنند و می توانند اطلاعات حذف شده را بازیابی کنند. در نتیجه، به خاطر داشته باشید که بازیابی اطلاعات حذف شده آیفون به طور کامل تضمین نمی شود. شما فقط می توانید شانس خود را در بازیابی اطلاعات حذف شده با روش هایی که در این مقاله توضیح خواهیم داد امتحان کنید و هیچ تضمینی برای بازیابی کامل و صحیح اطلاعات وجود نخواهد داشت.

بازیابی اطلاعات حذف شده در آیفون

با توجه به اینکه هیچ تضمینی برای بازیابی اطلاعات حذف شده از آیفون وجود ندارد، اما خوب است تمام راه هایی که در این مقاله توضیح می دهیم را تست کنید. تلاش برای بسته بندی این راه ها زمان زیادی نمی برد و به طور کلی انجام آن بهتر از عدم انجام آن است. در نتیجه، اگر اطلاعاتی را از حافظه آیفون خود حذف کرده اید و می خواهید آن ها را بازیابی کنید، با ما همراه باشید و راه هایی را که به شما معرفی می کنیم انجام دهید. اگر پس از مطالعه این مقاله سوالی داشتید و یا در مورد قسمت خاصی از آن نظری داشتید، آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

چه اطلاعاتی را می توان در آیفون اپل بازیابی کرد؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را توضیح دهیم. امکان بازیابی اطلاعاتی مانند فایل های فیلم، تصاویر، پیام ها، لیست مخاطبین، تماس ها و غیره وجود ندارد. در آیفون اپل اما امکان بازیابی برخی از این داده ها وجود دارد. به عنوان مثال، مشاهده شده است که اکثر افراد قادر به بازیابی اطلاعات مانند لیست مخاطبین آیفون بوده اند و امکان بازگرداندن مواردی مانند ویدیوهای حذف شده وجود ندارد. باید بدانید که شانس بازیابی اطلاعات از دستگاه به عواملی بستگی دارد. یکی از آنها مربوط به سرعت عمل و زمان است. اگر بعد از پاک کردن اطلاعات آیفون خود زودتر اقدام کنید و بازیابی اطلاعات را شروع کنید، شانس بیشتری خواهید داشت، از طرف دیگر، اگر بعداً این کار را انجام دهید و در این مدت از تلفن خود استفاده کنید، خوش شانس هستید. برای بازیابی اطلاعات حذف شده

در نتیجه امکان بازیابی اطلاعات حذف شده از دستگاه های اپل وجود دارد، اما در هر صورت همانطور که گفتیم به عوامل خاصی بستگی دارد. در اینجا می خواهیم در مورد آن بیشتر توضیح دهیم. همچنین فراموش نکنید که اپلیکیشن یا نرم افزار بازیابی اطلاعات نقش بسیار مهمی در افزایش شانس موفقیت شما خواهد داشت.

روشی برای بازیابی فایل های تصویری آیفون که در برخی شرایط استفاده می شود

اساساً در برخی از آیفون‌ها، می‌توانید فایل‌های ویدیویی خود از جمله فیلم‌ها و عکس‌ها را پس از حذف به سرعت بازیابی کنید. بر اساس داده های موجود این امکان در سیستم عامل iOS 8 وجود دارد به این ترتیب تنها می توانید فایل های تصویری که در مجموع تنها ۳۰ روز پاک شده اند را بازیابی کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از شروع استفاده از یک ابزار یا برنامه برای بازیابی اطلاعات حذف شده، وجود این مورد را در آیفون خود بررسی کنید. اما همانطور که گفتیم این فقط برای بازیابی فایل های تصویری استفاده می شود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا به برنامه Photos در آیفون خود بروید.

حالا از نوار ابزار پایین روی گزینه Albums کلیک کنید.

در این مرحله لیستی ظاهر می شود و به دنبال گزینه Recently Deleted می گردیم و روی آن کلیک می کنیم.

در این قسمت لیستی از عکس ها و فایل های ویدئویی که اخیرا از حافظه گوش خود پاک کرده اید را مشاهده می کنید.

توجه داشته باشید که روی هر یک از عکس هایی که می خواهید بازیابی کنید کلیک کنید و سپس با زدن گزینه Restore آنها را به آلبوم عکس خود برگردانید. توجه داشته باشید که با کلیک بر روی گزینه Delete در این قسمت، عکس ها و فایل های ویدئویی انتخابی شما برای همیشه از حافظه گوشی هوشمند شما پاک می شوند.

اما همانطور که گفتیم این قابلیت تنها برای بازیابی عکس ها و فایل های ویدئویی حذف شده از حافظه آیفون استفاده می شود. همچنین این احتمال وجود دارد که آیفون شما از این قابلیت پشتیبانی نکند. اگر نمی توانید از این گزینه استفاده کنید، باید از یک نرم افزار یا برنامه کاربردی برای بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

برنامه های مفید برای بازیابی اطلاعات حذف شده در آیفون

در حال حاضر اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای بازیابی اطلاعات پاک شده از حافظه آیفون وجود دارد. بر اساس تحقیقات ما، FonePaw iPhone Data Recovery یکی از قدرتمندترین برنامه ها در این زمینه است. اما باز هم ما عملکرد صحیح این اپلیکیشن را تضمین نخواهیم کرد و به هیچ وجه ادعا نمی کنیم که استفاده از این اپلیکیشن در بازگرداندن اطلاعات حذف شده از گوشی هوشمند شما موثر باشد.

برنامه FonePaw iPhone Data Recovery، مانند اکثر برنامه های مشابه، می تواند اطلاعات حذف شده را به سه روش مختلف بازیابی کند. استفاده از سرویس ابری iCloud، استفاده از ابزار iTunes و استفاده مستقیم از حافظه داخلی آیفون سه راه موثر برای این کار هستند که در اپلیکیشن یا نرم افزار FonePaw iPhone Data Recovery معرفی شده اند و می توانید بر اساس شرایط خود از هر کدام از آنها استفاده کنید. . اگر از سرویس iCloud یا ابزار iTunes برای پشتیبان گیری از فایل های گوشی خود استفاده کرده اید، می توانید با استفاده از دو گزینه ذکر شده اطلاعات حذف شده خود را بازیابی کنید. اما اگر از این دو مورد استفاده نمی کنید، تنها با قابلیت اسکن حافظه داخلی آیفون با استفاده از اپلیکیشن FonePaw iPhone Data Recovery می توانید این کار را انجام دهید. در زیر نحوه استفاده از هر سه روش را توضیح خواهیم داد. اگر در مورد هر قسمت سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخگو و راهنمایی شما باشند.

در مرحله اول می خواهیم نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده آیفون با استفاده از سرویس iCloud را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار، پس از دانلود و نصب برنامه FonePaw iPhone Data Recovery، از منوی سمت چپ بر روی Recover From iCloud Backup File کلیک کنید. این گزینه دارای نماد ابر است.

اکنون باید Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید. با انجام این کار، لیستی از فایل های پشتیبان موجود در سرویس ذخیره سازی ابری iCloud نمایش داده می شود.

در این مرحله بر روی گزینه Download کلیک کنید تا فایل های مورد نظر دانلود شوند.

پس از اتمام دانلود فایل پشتیبان، دکمه آبی رنگی که قبلا دانلود نام داشت تغییر نام داده و به گزینه Extract تغییر می کند. اکنون روی این گزینه کلیک کنید. پس از انجام این کار، صفحه ای ظاهر می شود.

اکنون لیستی از اطلاعات بازیابی شده در آیفون یا آیپد شما در منوی سمت چپ وجود دارد. این داده ها مرتب شده اند. به عنوان مثال، کلاس Photos Library مختص کتابخانه تصویر شماست. تب Call History سابقه تماس تلفن شما را نشان می دهد. در اینجا هر پارتیشنی را که می خواهید اطلاعات آن را بازیابی کنید انتخاب کنید و در نهایت با انتخاب گزینه Restore آن را بازیابی کنید.

اما اگر از سرویس iCloud استفاده نمی کنید و ویژگی های iTunes را بیشتر می پسندید، با ما همراه باشید تا در مورد نحوه بازیابی اطلاعات حذف شده از آیفون خود به شما کمک کنیم، برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا در سمت چپ برنامه FonePaw iPhone Data Recovery روی گزینه دوم مربوط به سرویس iTunes کلیک کنید. این گزینه دارای یک دایره حاوی یک آلات موسیقی است. سپس روی فایل انتخاب شده در لیست فایل های آرشیو شده کلیک کنید و سپس گزینه Start Scan را انتخاب کنید.

در اینجا منتظر بمانید تا بازیابی اطلاعات آیفون FonePaw شروع به اسکن کند. پس از اتمام اسکن، تصویری برای شما ظاهر می شود که تمام داده های موجود در فایل پشتیبان مورد نظر شما را نشان می دهد.

هر یک از فایل هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید. در این قسمت داده های آیفون یا آیپد دارای دسته بندی های مختلفی هستند. پس از کلیک بر روی فایل های انتخابی، گزینه Restore را فشار دهید تا از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه شود.

اما اگر از سرویس iCloud و iTunes استفاده نمی کنید، باید کار دیگری انجام دهید. در این موارد، باید آخرین شانس خود را با بررسی حافظه آیفون خود با استفاده از برنامه FonePaw iPhone Data Recovery آزمایش کنید. برای انجام این کار، باید آیفون خود را با استفاده از کابل USB به سیستمی که دارای برنامه FonePaw iPhone Data Recovery است متصل کنید.

در اینجا در منوی سمت چپ، روی اولین گزینه به نام Recover from iOS Device کلیک کنید. پس از انجام این مراحل، آیکونی با نام Start Scan را انتخاب کنید.

اکنون منتظر بمانید تا مراحل اسکن برنامه FonePaw iPhone Data Recovery تمام شود. پس از اتمام اسکن حافظه دستگاه، داده ها مانند مراحل قبل در گروه های مختلف ظاهر می شوند. اکنون دسته های مختلف را در اینجا وارد کرده و فایل هایی را که می خواهید برگردانده شوند انتخاب کنید.

در نهایت پس از انتخاب تمامی فایل های موجود، بر روی گزینه Restore کلیک کرده و منتظر بمانید تا فرآیند بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه آیفون شما به پایان برسد. در وسط برنامه FonePaw iPhone Data Recovery ویژگی های جالبی وجود دارد که با استفاده از آن با آن آشنا خواهید شد. در این مقاله سعی کرده ایم به صورت مختصر و کارآمد نحوه عملکرد اپلیکیشن FonePaw iPhone Data Recovery را برای شما شرح دهیم. اگر در این مورد سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات و پیشنهادات مطرح کنید تا با شما تماس بگیریم. بار دیگر تاکید می کنیم که روش های معرفی شده تضمینی برای بازیابی اطلاعات شما نخواهد بود، اما همچنان می توانید شانس خود را امتحان کنید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا