اخبار تکنولوژی

برنامه برای ردیابی گوشی گم شده با قابلیت ADM

برنامه برای ردیابی گوشی گم شده

آموزش نحوه ردیابی تلفن دارای ADM

ویژگی ADM یا Android Device Manager به کاربران دستگاه های اندرویدی این امکان را می دهد که به راحتی گوشی یا تبلت خود را ردیابی و مکان یابی کنند. در این مقاله نحوه ردیابی گوشی ADM را به طور کامل یاد خواهید گرفت. پس به خواندن ادامه دهید و پاسخ سوالات خود را در این مقاله بیابید.

چگونه با استفاده از ویژگی ADM گوشی را ردیابی کنیم؟

ADM مخفف عبارت Android Device Manager است و قابلیتی است که به کاربران دستگاه های اندرویدی امکان می دهد تحت شرایط خاصی مکان دستگاه خود را پیدا کنند. فعال کردن و استفاده از این ویژگی می تواند در شرایط خاصی مفید باشد، به خصوص اگر گوشی شما به سرقت رفته یا گم شده باشد. اگر از ویژگی ADM استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه می‌توانید مکان یا ردیابی دستگاه را پیدا کنید، می‌توانید صفحه را قفل کنید، برای آن پیام ارسال کنید و حتی دستگاه را از راه دور به حالت کارخانه بازنشانی کنید. بنابراین استفاده از تابع ADM بسیار مفید است.

در این صورت، ممکن است از خود بپرسید که چگونه ADM را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنیم؟ یا شاید این سوال مطرح شد که چگونه می توانیم از این قابلیت برای ردیابی موقعیت گوشی یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوالات به طور کامل و جامع در این مقاله ارائه شده است. بنابراین در این مقاله می توانید نحوه ردیابی گوشی های ADM را بیاموزید و راهنمای جامع و مختصری در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم. اگر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل ذکر شده در این مقاله نیاز به توضیح بیشتری دارید، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و راهنمایی دقیق تری بخواهید. در خط کمک بمانید

مرحله ۱: ADM را در دستگاه Android خود فعال کنید

ابتدا برای استفاده از ویژگی ADM باید آن را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید. توصیه می کنیم همیشه این ویژگی را در دستگاه خود فعال کنید تا در مواقع اضطراری گیر نکنید. طبیعتاً اگر قابلیت ADM دستگاه فعال نباشد، نمی توانید از طریق این ویژگی گوشی را ردیابی کنید. برای فعال کردن ویژگی ADM، باید در تلفن یا تبلت اندرویدی خود وارد حساب Google خود شوید. پس از ورود به حساب Google خود در دستگاه Android خود، می توانید با انجام موارد زیر ویژگی ADM را فعال کنید:

به منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید.

یک گزینه امنیتی را انتخاب کنید.

گزینه Device Administrator را انتخاب کنید.

روی کادر کنار Android Device Manager ضربه بزنید تا آن را علامت بزنید.

از دکمه برگشت برای بازگشت به منوی تنظیمات دستگاه استفاده کنید.

گزینه مکان را انتخاب و فعال کنید.

روی گزینه Mode ضربه بزنید و High Precision Mode را انتخاب کنید.

مجددا تاکید می کنیم که برای فعال کردن ADM در دستگاه خود، باید قبل از انجام مراحل بالا وارد حساب کاربری گوگل خود در این وب سایت شوید. (توجه داشته باشید که قبل از انجام مراحل بالا باید وارد حساب کاربری گوگل خود در این سایت شده باشید.) در غیر این صورت با استفاده از قابلیت ADM قادر به ردیابی گوشی نخواهید بود.

مرحله ۲: شرایط مناسب برای استفاده از تابع ADM را ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید گوشی ها را با ADM ردیابی کنید، ویژگی های خاصی باید در گوشی هوشمند شما فعال باشد. به عنوان مثال، دستگاه باید به اینترنت متصل باشد وگرنه نمی توانید موقعیت آن را از طریق ویژگی ADM ردیابی کنید. همچنین، ویژگی GPS دستگاه شما باید برای ردیابی موقعیت آن فعال باشد. بنابراین همیشه سعی کنید داده های تلفن همراه و GPS را در دستگاه اندرویدی خود روشن کنید تا در صورت نیاز بتوانید تلفن دارای ADM خود را ردیابی کنید. برای فعال کردن دیتای موبایل، کافی است اینترنت را روی سیم کارت دستگاه فعال کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید.

گزینه استفاده از داده را انتخاب کنید.

گزینه داده تلفن همراه را فعال کنید.

اساساً به منوی تنظیمات دسترسی سریع دستگاه اندرویدی خود بروید و روی نماد دسترسی سریع به داده های موبایل ضربه بزنید تا فوراً آن را روشن و خاموش کنید. اکنون زمان فعال کردن عملکرد GPS است. برای فعال کردن GPS در دستگاه اندرویدی خود می توانید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید. این مراحل به شرح زیر است:

ابتدا برای شروع این کار باید وارد منوی تنظیمات شوید.

یک گزینه مکان را انتخاب کنید.

ویژگی GPS یا موقعیت مکانی را از این برگه فعال کنید.

معمولاً در منوی تنظیمات سریع یک دستگاه اندرویدی، گزینه‌های GPS یا مکان یک نماد میانبر ارائه می‌کنند. بنابراین اکنون همه چیز آماده است و می توانید با ویژگی ADM شروع به ردیابی گوشی خود کنید.

مرحله ۳: تلفن را با ADM ردیابی کنید

حالا فرض کنید گوشی هوشمند خود را گم کرده اید و می خواهید با استفاده از ویژگی ADM آن را پیدا کنید. باز هم، برای موفقیت آمیز بودن این کار، دستگاه شما باید به اینترنت متصل باشد، روشن باشد و GPS فعال باشد. برای ردیابی گوشی با ADM، مراحل زیر را دنبال کنید:

در این راستا می توانید به وب سایت گوگل رفته و Android Device Manager را جستجو کنید.

در نتایج جستجو، سایت رسمی ویژگی ADM را که ابتدا ظاهر می شود، انتخاب کنید.

در صورت نیاز مشخصات حساب خود را وارد کرده و وارد این سایت شوید. توجه داشته باشید که باید همان حساب جیمیل را در گوشی هوشمند خود وارد کنید.

نقشه ظاهر می شود و نام دستگاه شما در منوی سمت چپ نمایش داده می شود. این نقشه مکان فعلی دستگاه اندرویدی شما را نشان می دهد.

بنابراین از این طریق می توانید تلفن دارای ADM خود را ردیابی کنید. توجه داشته باشید که سه گزینه برای انتخاب در مقابل شما قرار دارد که به نام های Ring، Lock و Delete نام دارند. گزینه Ring باعث می شود گوشی شما شروع به تولید صدای هشدار کند. گزینه قفل صفحه دستگاه را قفل می کند و شما قادر خواهید بود قفل آن را تغییر دهید و حتی پیام خاصی را روی صفحه دستگاه ارسال کنید. با استفاده از گزینه wipe می توانید اطلاعات دستگاه اندرویدی خود را از راه دور پاک کنید.

نتیجه گیری نهایی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، ردیابی تلفن با قابلیت ADM را می توان به راحتی با انجام برخی مراحل اجرا کرد. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل بالا، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله