اخبار تکنولوژی

رفع ارور Insufficient storage available در اندروید

نحوه رفع خطای کمبود فضای ذخیره سازی در اندروید

گاهی برای شما هم پیش آمده که با وجود فضای خالی در گوشی (با سیستم عامل اندروید) پیامی مبنی بر کمبود فضای ذخیره سازی روی گوشی موبایل شما ظاهر می شود. برای رفع این مشکل باید کش گوشی خود را پاک کنید، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

برای پاکسازی کش گوشی موبایل خود دو روش وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن ها می پردازیم.

  • یکی از روش های موجود برای پاک کردن کش استفاده از برنامه ای به نام App cache cleaner است که به راحتی می توان آن را دانلود و بر روی تلفن همراه اجرا کرد.

این برنامه را از گوگل پلی یا هر برنامه فروشگاهی دانلود کنید و سپس این برنامه پس از راه اندازی می تواند کش ذخیره شده در اپلیکیشن های موبایل را اسکن کند.

پس از پایان برنامه اسکن کش کارگردانی خواهد شد. در اینجا کار تمام شده است و دیگر پیام کمبود حافظه روی گوشی شما ظاهر نمی شود.

  • با این حال، مواقعی پیش می‌آید که نمی‌توانید از این برنامه استفاده کنید و در عین حال به دنبال راهی برای خلاص شدن از پیام کم حافظه هستید. پاک کردن کش به صورت دستی در اینجا کمک خواهد کرد.

توجه: حذف کش برنامه در برخی از تلفن های همراه (از جمله Galaxy S 6) به طور پیش فرض وجود دارد. بنابراین وارد تنظیمات گوشی می شوید و روی آن کلیک می کنید ذخیره سازی و سپس انتخاب کنید داده های کش گزینه قابل کلیک حذف و می توانید کش برنامه را حذف کنید.

ما فرض می کنیم که تلفن همراه شما چنین تنظیمات پیش فرضی را ندارد و کش برنامه را به صورت دستی پاک می کنید.

برای این کار به تنظیمات گوشی موبایل خود بروید سپس Applications را انتخاب کنید تا بتوانید لیستی از اپلیکیشن های نصب شده روی موبایل را مشاهده کنید (در گوشی هایی مانند گلکسی اس ۶ باید گزینه Application manager را انتخاب کنید تا لیست برنامه های کاربردی).

در این مرحله برنامه هایی را که می خواهید کش آن ها را پاک کنید انتخاب کنید سپس روی گزینه clear cache کلیک کنید و کار تمام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله