اخبار تکنولوژی

چگونه اطلاعات سخت افزاری گوشی را بفهمیم؟ (۲ روش)

چگونه اطلاعات سخت افزاری گوشی را بفهمیم؟

راه هایی برای کشف اطلاعات سخت افزار گوشی

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید رسما معروف ترین و کاربردی ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند در جهان است. این سیستم عامل طرفداران زیادی دارد و اعتقاد بر این است که در سال های آینده به پیشرفت و پیشرفت خود ادامه دهد. در حال حاضر هر فردی در دنیا یک گوشی یا تبلت اندرویدی دارد و از امکانات و عملکردهای آن استفاده می کند، اما متاسفانه گروهی از کاربران دستگاه های اندرویدی اطلاعات مناسبی از وضعیت سیستم گوشی هوشمند یا تبلت خود ندارند و تنها از آن ها استفاده می کنند. حتی گروهی از کاربران تقریبا حرفه ای نیز گاهی از جزئیات سیستم گوشی خود اطلاعی ندارند و برایشان هم مهم نیست.

با این تفاسیر باید بگوییم که نیازی به دانستن اطلاعات کامل در مورد جزئیات سیستم گوشی های اندرویدی ندارید، اما دانستن این سری اطلاعات شما را به یک کاربر حرفه ای در این زمینه تبدیل می کند. روش های مختلفی برای مشاهده اطلاعات سیستم در گوشی های اندرویدی وجود دارد. ساده ترین این راه ها این است که به تب تنظیمات گوشی هوشمند اندرویدی خود بروید. در این مقاله سعی داریم دو روش موثر برای مشاهده اطلاعات سیستم در گوشی های اندرویدی را معرفی کنیم. راه اول از قسمت تنظیمات خود گوشی انجام می شود و راه دوم برنامه خاصی است که برای این کار طراحی شده است. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

راه اول: از بخش تنظیمات گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، کاربران دستگاه های اندرویدی می توانند اطلاعات سیستم را از طریق بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود پیدا کنند. اما باید بدانید که اطلاعات سیستمی که در این قسمت ذکر شده بسیار جزئی است و اصلا اطلاعات کاملی نیست. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد شماره مدل گوشی، نسخه سیستم عامل اندروید گوشی، نام و مدل پردازنده، نسخه هسته آن و مواردی از این دست داشته باشید، می توانید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا باید به بخش تنظیمات گوشی هوشمند اندرویدی خود بروید. برای رفتن به این بخش می توانید به روش های مختلف این کار را انجام دهید. برای مثال می توانید از کشوی برنامه یا از منوی برنامه با انتخاب نماد چرخ دنده به این قسمت دسترسی داشته باشید یا از طریق منوی اعلان به این قسمت بروید.

پس از رفتن به بخش تنظیمات، یک لیست طولانی بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند شما ظاهر می شود. این لیست را به پایین اسکرول کنید. به طور کلی در آخرین گزینه های این منو گزینه ای به نام About Phone یا About Tablet وجود دارد. اگر این گزینه را مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید.

با ورود به این بخش، تقریباً اطلاعات کلی در مورد وضعیت سیستم گوشی هوشمند شما داده می شود. در این قسمت داده هایی مانند شماره مدل تلفن، نسخه سیستم عامل اندروید و … وجود دارد. اگر متوجه شده اید در این قسمت تراشه سیستم یا مدل SoC گوشی هوشمند شما نیز وجود دارد، اما جزئیات بیشتری مانند تعداد هسته های پردازنده و فرکانس کاری آنها وارد نشده است. باید بدانید که بررسی های مربوط به آپدیت سیستم عامل اندروید گوشی عمدتا از این قسمت و از طریق گزینه Update انجام می شود.

اگر می خواهید مشخصات حافظه داخلی گوشی هوشمند خود را بدانید، باید دوباره به منوی تنظیمات اصلی رفته و بر روی Storage کلیک کنید. در این بخش اطلاعات کاملی در مورد ویژگی های حافظه داخلی گوشی هوشمند شما ارائه می شود. در نتیجه نمی توانید ویژگی ها و ویژگی های مخصوص حافظه داخلی گوشی هوشمند خود را از قسمت About Phone مشاهده کنید.

راه دوم: از برنامه Android System Info استفاده کنید

به این ترتیب از برنامه خاصی به نام Android System Info برای بررسی جزئیات سیستم گوشی هوشمند استفاده می شود. به این ترتیب می توانید اطلاعات دقیق تری را از سیستم تلفن خود دریافت کنید. برای بررسی اطلاعات سیستم گوشی هوشمند خود با استفاده از برنامه Android System Info مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا به فروشگاه گوگل پلی بروید و برنامه انحصاری سیستم اطلاعات اندروید را دانلود کنید. پس از دانلود این اپلیکیشن محبوب، آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه Android System Info، به منوی برنامه ها در گوشی هوشمند خود بروید. در لیست برنامه های موجود، نمادی برای راه اندازی برنامه Android System Info وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.

پس از راه اندازی برنامه مذکور به تب System بروید. این بخش اطلاعات زیادی در مورد اطلاعات سیستم گوشی هوشمند شما دارد. اطلاعات و مشخصاتی مانند جزئیات دقیق CPU، جزئیات مربوط به دوربین گوشی، حافظه داخلی، باتری و غیره. در این بخش قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله