اخبار تکنولوژی

چگونه بدون صدا عکس بگیریم؟

چگونه بدون صدا عکس بگیریم؟

اپلیکیشن دوربین در اکثر گوشی های هوشمند مجهز به قابلیتی است که صدایی شبیه به صدای شاتر دوربین در هنگام گرفتن عکس ارائه می دهد. خوشبختانه این صدا را می توان خاموش کرد. در این مقاله یاد می گیریم که چگونه صدای شاتر دوربین را در گوشی های مختلف اندرویدی بی صدا کنیم.

چگونه صدای شاتر دوربین را در اندروید خاموش کنیم

حتماً متوجه شده‌اید که وقتی دکمه عکس را فشار می‌دهید یا روی نماد آن در برنامه دوربین گوشی‌های اندرویدی ضربه می‌زنید، برنامه دوربین اغلب صدای «جوجه» می‌دهد. به این ترتیب اپلیکیشن دوربین دستگاه شما به شما اطلاع می دهد که عکس مورد نظر شما ثبت شده است. به این صدا صدای شاتر دوربین می گویند. در حالی که توجه به صدای شاتر در اکثر موارد می تواند بسیار مفید باشد، اما در برخی شرایط می تواند آزاردهنده باشد. به عنوان مثال، تصور کنید که در حال رفتن به رستورانی با فضایی آرام و آرام هستید. حالا اگر قصد دارید سلفی بگیرید، صدای شاتر دوربین می تواند آزاردهنده باشد! همچنین هنگام تلاش برای مخفی کردن آتش، آزاردهنده‌تر خواهد بود.

اما خوشبختانه، همه سازندگان تلفن های اندرویدی گزینه ای را برای بی صدا کردن صدای شاتر دوربین ارائه می دهند. بنابراین هر زمان که بخواهید می توانید صدای شاتر دوربین را غیرفعال یا متوقف کنید. در این مقاله نحوه انجام این کار را در گوشی های اندرویدی مختلف به شما آموزش می دهیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان تلفن های موجود تماس گرفته و راهنمایی دقیق تری بخواهید.

صدای شاتر دوربین را در اندروید قطع کنید

جالب اینجاست که گوگل گزینه ای برای قطع صدای شاتر دوربین در نسخه اصلی اپلیکیشن دوربین سیستم عامل اندروید ارائه نمی دهد! برای غیرفعال کردن این صدا در محصولاتی مانند Nexus 5X، Google Pixel و غیره، ابتدا باید دستگاه را به حالت‌هایی مانند Silent، Do Not Disturb و غیره منتقل کنید. و صدا و آلارم های دستگاه را کاملا غیر فعال کنید. با استفاده از دکمه کاهش صدا و چندین بار فشار دادن این دکمه می توانید دستگاه خود را در حالت بی صدا قرار دهید و سپس با دوربین آن عکس بگیرید تا صدای شاتر دوربین را نشنید.

صدای شاتر دوربین را در محصولات سونی بی صدا کنید

در برخی از نسخه‌های خط تولید Sony Xperia و برخی دیگر از محصولات سونی، از جمله تلفن Xperia Z Ultra که با آن تجربه داشته‌ایم، می‌توانید صدای شاتر دوربین را با رفتن به منوی تنظیمات برنامه دوربین خاموش کنید، اما برخی از نسخه‌های سونی ممکن است گاهی از شما بخواهد که از دکمه کاهش صدا برای قطع کردن صدای شاتر دوربین استفاده کنید. برای بررسی قابلیت خاموش کردن صدای شاتر دوربین از طریق منوی تنظیمات برنامه برای دوربین های سری سونی، کافی است پس از راه اندازی برنامه بر روی نماد سه نقطه ضربه بزنید و در تب های ارائه شده به دنبال گزینه ای به نام صدا بگردید.

صدای شاتر دوربین را در محصولات OnePlus قطع کنید

برنامه دوربین در محصولات OnePlus گزینه خاصی را برای قطع صدای شاتر دوربین ارائه می دهد. برای دسترسی به این گزینه، پس از راه اندازی اپلیکیشن دوربین، انگشت خود را از چپ به راست بکشید و سپس آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید. با این کار منوی تنظیمات برنامه دوربین دستگاه ظاهر می شود. در بین گزینه های موجود به دنبال گزینه ای به نام Shutter Sound باشید و آن را غیرفعال کنید.

صدای شاتر دوربین در محصولات ال جی

ال جی گزینه ای برای بی صدا کردن صدای شاتر دوربین در اپلیکیشن دوربین گوشی های مارک دار خود مجهز به اندروید ۵ آب نبات چوبی ارائه نکرده است. بنابراین، کاربران باید با فعال کردن حالت بی‌صدا و حالت‌هایی مانند Do Not Disturb برای خاموش کردن صدای شاتر دوربین، مانند اندروید سهام عمل کنند.

صدای شاتر دوربین را در محصولات سامسونگ بی صدا کنید

در اپلیکیشن دوربین اکثر گوشی های هوشمند سامسونگ، گزینه خاصی برای قطع صدای شاتر دوربین وجود دارد. برای دسترسی به این گزینه کافی است روی نماد چرخ دنده در اپلیکیشن دوربین دستگاه ضربه بزنید و سپس گزینه Shutter را غیرفعال کنید. متأسفانه برای خاموش کردن صدای شاتر دوربین در گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ باید مانند اندروید استوک عمل کنید و دستگاه را در حالت هایی مانند لرزش، بی صدا و غیره قرار دهید تا صدای شاتر دوربین غیرفعال شود.

صدای شاتر دوربین را در محصولات HTC متوقف کنید

HTC همچنین یک گزینه ویژه در برنامه دوربین گوشی هوشمند شما برای قطع صدای شاتر دوربین ارائه می دهد که انجام این کار کمی دشوار است! برای بی صدا کردن صدای شاتر دوربین در محصولات سری HTC، ابتدا برنامه دوربین را روی دستگاه اجرا کنید. روی نماد سه نقطه ضربه بزنید تا منوی تنظیمات برنامه دوربین ظاهر شود. گزینه General Settings را انتخاب کنید. سپس گزینه Shitter Sound را انتخاب کرده و غیر فعال کنید.

صدای شاتر دوربین را در محصولات موتورولا متوقف کنید

آخرین برندی که در مورد آن صحبت می کنیم، شرکت محبوب موتورولا است. در بسیاری از گوشی های هوشمند موتورولا، می توانید از برنامه دوربین دستگاه برای قطع صدای شاتر دوربین استفاده کنید. برای این کار کافی است انگشت خود را از چپ به راست در وسط این اپلیکیشن بلغزانید و سپس آیکون با عنوان “Speaker” را لمس کنید. به این ترتیب می توانید صدای شاتر دوربین را فعال و غیرفعال کنید. این در حالی است که برخی دیگر از محصولات موتورولا مانند گوشی هوشمند Moto G4 این قابلیت را در اپلیکیشن دوربین ارائه نمی دهند و باید از دکمه ولوم برای قطع کردن صدای شاتر دوربین استفاده کنید.

نتیجه

همانطور که می بینید، در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه صدای شاتر دوربین را در گوشی های مختلف اندرویدی خاموش کنیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان تلفن های موجود تماس گرفته و راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله