اخبار تکنولوژی

بلاک تماس ناشناس و بدون Caller ID در آیفون و آیپد

آموزش مسدود کردن تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده در iPhone و iPad

بارها پیش آمده که بدون شماره تماس بگیرید و یا شماره شناسایی نشود و عباراتی مانند Unknown Caller یا No Caller ID را مشاهده کنید در این شرایط باید به دنبال راه حل بود. در آینده با ما همراه باشید.

در اینجا نحوه انجام این کار و مسدود کردن تماس های ناشناس بدون Caller ID را یاد می گیریم.در این روش از فعال کردن حالت Do Not Disturb در آیفون استفاده می کنیم. اما به محض غیرفعال کردن حالت Do Not Disturb، وضعیت دریافت تماس به حالت عادی باز می گردد. و اگر قصد دارید تماس های ناشناس را بدون فعال کردن این ویژگی مسدود کنید، باید از برنامه های ثانویه مانند Call Control استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که Do Not Disturb با حالت بی صدا آیفون متفاوت است. در چنین شرایطی، عباراتی مانند No Caller ID یا Unknown Caller بر روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر می شود. این تماس ها را «ناشناس» نامیدیم! بنابراین منظور ما از مسدود کردن تماس های ناشناخته، در واقع مسدود کردن تماس هایی است که به عنوان تماس گیرنده ناشناس یا بدون تماس گیرنده دریافت می شوند. اما چگونه می توانیم تماس های ناشناس را بدون شناسه تماس گیرنده در آیفون و آیپد اپل مسدود کنیم؟ البته در آیفون و آیپد به صورت پیش فرض و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن ثانویه، امکان مسدودسازی تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده را ارائه می کنند. انجام این کار به هیچ وجه فرآیند پیچیده ای را شامل نمی شود.

نحوه مسدود کردن تماس های ناشناس شماره تماس گیرنده

ابتدا وارد قسمت تنظیمات شده و سپس گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. سپس گزینه Maunal را فعال کنید تا حالت Do Not Disturb فعال شود. دومین گزینه ای که می توانید در این قسمت فعال کنید، گزینه Scheduled است. از این گزینه برای زمان بندی فعال سازی Do Not Disturb استفاده می شود. به عنوان مثال با استفاده از این گزینه می توانید Do Not Disturb را طوری تنظیم کنید که هر روز بین ساعت ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب به صورت خودکار فعال باشد. گزینه بعدی در تنظیمات حالت Do Not Disturb و قسمت اصلی گزینه Allow calls from است که شامل قسمت اصلی فرآیند مسدود کردن تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده می شود. روی این گزینه ضربه بزنید. به محض زدن گزینه Allow calls from به صفحه جدیدی هدایت می شوید و گزینه های مختلفی در این قسمت وجود دارد.

گزینه Everyone

این گزینه منجر به این می شود که هیچ تفاوتی بین حالت Do Not Disturb فعال و غیرفعال از نظر برقراری تماس وجود ندارد. انتخاب گزینه Everyone در لغت به معنای «همه افراد» است، یعنی با فعال بودن حالت Do Not Disturb امکان دریافت تماس از همه افراد وجود دارد.

گزینه Do Not Disturb

با فعال بودن Do Not Disturb، هیچ کس نمی تواند با شما تماس بگیرد. بنابراین با انتخاب این گزینه و فعال کردن حالت مزاحم نشوید هیچ تماس ورودی دریافت نخواهید کرد و علاوه بر مسدود کردن تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده، تمامی تماس های با شماره و حتی تماس های برقرار شده از مخاطبین ذخیره شده در دستگاه نیز مسدود خواهند شد. ..

گزینه موارد دلخواه

با فعال بودن Do Not Disturb در آیفون شما، تنها افرادی که به عنوان مخاطبین مورد علاقه انتخاب شده اند می توانند با شما تماس بگیرند. توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه Favorites، آن دسته از مخاطبینی که در لیست مخاطبین ذخیره شده اند اما بخشی از موارد دلخواه شما نیستند، نمی توانند هنگامی که Do Not Disturb فعال است تماس برقرار کنند.

گزینه تمام مخاطبین

این گزینه مطمئنا بهترین انتخاب برای مسدود کردن تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده در آیفون و آی پد اپل است. بنابراین، باید دوباره به صفحه اصلی تنظیمات Do Not Disturb بروید. گزینه ای به نام Repeating calls در پایین صفحه وجود دارد که فعال کردن این گزینه باعث می شود تمام تماس هایی که بیش از یک بار برقرار شده اند را در مدت کمتر از ۳ دقیقه دریافت کنید. این گزینه می تواند در برخی شرایط بسیار مفید باشد. تصور کنید که حالت Do Not Disturb آیفون شما فعال است و تماس گیرندگان روی Contacts Only تنظیم شده اند. در این شرایط فقط افرادی که شماره آنها در لیست مخاطبین ذخیره شده است می توانند با شما تماس بگیرند. البته به دلیل فعال بودن حالت Do Not Disturb و عدم وجود شماره تماس گیرنده در لیست تماس دستگاه، فرد مورد نظر نمی تواند ارتباط برقرار کند. اینجاست که قابلیت تکرار تماس اثربخشی خود را نشان می دهد. اگر این گزینه فعال باشد و تماس گیرنده در کمتر از ۳ دقیقه بیش از یک بار با شماره شما تماس بگیرد، تماس او پذیرفته و برقرار می شود. بنابراین فعال کردن گزینه Redial در تنظیمات Do Not Disturb می تواند برای دریافت تماس های مهم بسیار مفید باشد.

نتیجه

آموزش مسدود کردن تماس های ناشناس بدون شناسه تماس گیرنده در آیفون و آیپد یکی از موارد مهمی بود که باید به آن توجه کنید و در عین حال نیازی به نصب برنامه اضافی ندارید و از طریق «No disturb» قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا