اخبار تکنولوژی

Cellular در گوشی سامسونگ کجاست؟

Cellular در گوشی سامسونگ کجاست؟

فعال کردن داده تلفن همراه (نکات عیب یابی برای داده تلفن همراه)

شرکت ها و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی مانند ایرانسل و همراه اول در سال های اخیر رشد و گسترش زیادی در زمینه خدمات اینترنتی داشته اند. در این راستا بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند از خدمات اینترنتی این اپراتورها استفاده می کنند. اکنون برای استفاده از خدمات اینترنت سیم کارت گوشی هوشمند خود باید قابلیتی به نام Mobile Internet یا Mobile Data را در تلفن همراه یا تبلت خود فعال کنید. با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه داده های تلفن همراه را در تلفن و رایانه لوحی خود فعال کنید.

در این مقاله سعی داریم آموزش کاملی در مورد اینترنت گوشی های هوشمند، نحوه روشن کردن آن و سایر ویژگی ها و قابلیت ها به شما آموزش دهیم. حال اگر سوال یا مشکلی در مورد دیتای موبایل دارید و جواب آن را نمی دانید این مقاله را بخوانید یا در قسمت نظرات و پیشنهادات در انتها بیان کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

داده تلفن همراه را فعال کنید

در مرحله اول وارد قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود شوید. تب تنظیمات دارای نماد چرخ دنده است.

حال گزینه ای به نام Mobile Data یا Data Usage را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در نسخه های قبلی سیستم عامل اندروید این گزینه عمدتا Mobile Data نامیده می شد.

در این مرحله پس از ورود به تب موبایل دیتا، گزینه ای مربوط به روشن کردن دیتای موبایل یا اینترنت موبایل در گوشی هوشمند خود را مشاهده خواهید کرد. با فعال کردن این قابلیت یا روشن کردن خط اینترنت، از قابلیت خط اینترنت گوشی هوشمندتان استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که برای روشن شدن اینترنت باید ارتباط با سیم کارت شما برقرار باشد. به عبارت دیگر برای استفاده از خط اینترنت سیم کارت شما باید آنتن اولیه داشته باشد.

حالا اگر اینترنت روی خط شما فعال است، کلماتی مانند ۳G، ۴G، H+ و غیره را انتخاب کنید. در کنار یا بالای علامت سیگنال سیم کارت شما قرار می گیرد. توجه داشته باشید که فقط برخی از تلفن ها دارای اتصال ۴G هستند و برخی از آنها نه. علاوه بر این، سیم کارت های قدیمی ممکن است از این ویژگی برای ارائه سرویس ۴G پشتیبانی نکنند.

عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت

اما اگر هنگام اتصال و روشن کردن اینترنت با مشکل مواجه شدید، ادامه مقاله را بخوانید تا مشکلتان حل شود. در این مواقع شرایط خاصی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم قبل از انجام این کار بررسی کنید.

۱) مطمئن شوید که حالت هواپیما در گوشی هوشمند شما خاموش است. اگر این گزینه در گوشی هوشمند شما روشن باشد، نمی توانید از ارتباطات بی سیم در گوشی خود استفاده کنید و نمی توانید سیگنال ارسال و دریافت کنید.

۲) مطمئن شوید که قابلیت رومینگ در گوشی شما غیرفعال است. در اکثر گوشی های هوشمند اندرویدی، اگر قابلیت رومینگ متصل باشد، اینترنت وصل نمی شود. این به این دلیل است که خدمات رومینگ در مقایسه با خدمات محلی گران تر است. اما اگر به دلایل دیگری می خواهید خط اینترنت و سرویس رومینگ شما با هم روشن شود، باید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و سپس روی Data usage کلیک کنید. نماد سه نقطه در گوشه تصویر را انتخاب کرده و گزینه رومینگ داده را فعال کنید.

۳) برخی از اپراتورها برای خدمات اینترنتی خطی خود محدودیتی در نظر می گیرند. بنابراین، در مدت زمان معین، کاربر می تواند تنها از مقدار مشخصی از داده ها از طریق خط اینترنت استفاده کند. علاوه بر این، امکان تعیین و تعیین محدودیت در تنظیمات اینترنت خط تلفن هوشمند وجود دارد. برای این کار به بخش استفاده از داده گوشی هوشمند یا تبلت خود بروید. در این قسمت نموداری را مشاهده می کنید که مختص تعیین سقف تبادل اطلاعات از طریق خط اینترنت است.

۴) اگر تمامی موارد ذکر شده را بررسی کرده اید و گوشی هوشمند شما همچنان در فعال سازی خط اینترنت مشکل داشت، می توانید گوشی هوشمند اندرویدی خود را ریست کنید. در بیشتر موارد، ریست کردن گوشی هوشمند مشکل فعال نشدن اینترنت روی خط شما را حل می کند.

۵) اگر ریست کردن گوشی یا تبلت مشکل را حل نکرد، سعی کنید سیم کارت خود را از گوشی یا تبلت خارج کرده و دوباره در آن قرار دهید. اگر با این کار مشکل اینترنت شما حل نشد، باید با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله