اخبار تکنولوژی

غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات اندروید و تنظیم عملکرد کیبورد (۱ دقیقه)

حدس زدن کلمات را در اندروید غیرفعال کنید و عملکرد صفحه کلید را تنظیم کنید

از جمله عملکردهای صفحه کلید مجازی در تبلت ها و گوشی های اندرویدی می توان به Predictive Text یا حدس زدن کلمات هنگام نوشتن متون مختلف اشاره کرد. هدف از این مقاله یادگیری نحوه غیرفعال کردن این ویژگی و افزایش عملکرد صفحه کلید در دستگاه های اندرویدی است.

سیستم عامل اندروید دارای ویژگی های بسیاری است که هر کدام برای سهولت در تعامل با دستگاه و همچنین استفاده کاملتر و بهتر از دستگاه در نظر گرفته شده است. از جمله امکاناتی که گوگل برای این منظور در اختیار سیستم عامل اندروید قرار داده است، امکان حدس زدن کلمات (Predictive Text) در هنگام تایپ است. نحوه کار این ویژگی به این صورت است که وقتی با صفحه کلید مجازی تایپ می کنید، دنباله ای از کلمات به صورت قابل پیش بینی ارائه می شود. به عبارت دیگر، در حین تایپ، دستگاه اندرویدی شما به صورت هوشمند کلمات بعدی شما را پیش بینی کرده و به شما پیشنهاد می کند. در این حالت یک سری کلمات پیش بینی شده در نوار بالای صفحه کلید مجازی به شما نشان داده می شود. اگر کلمه مورد نظر شما در آنها موجود است، می توانید با ضربه زدن روی کلمه مورد نظر بدون تایپ آن را به متنی که تایپ می کنید اضافه کنید.

اکنون با قابلیت حدس زدن کلمات یا متن پیشگو در اندروید آشنا شدید. اگرچه بسیاری از ما بر این باوریم که متن پیشگو یک ویژگی بسیار مفید در اندروید است، اما هستند کاربرانی که با ما مخالف هستند! بسیاری از کاربران همچنین می خواهند متن پیش بینی را در اندروید غیرفعال کنند. در این مقاله نحوه غیرفعال کردن متن پیشگو در اندروید را به شما آموزش می دهیم. همچنین در این مقاله چند تنظیمات کیبورد مجازی برای دستگاه های اندرویدی را به شما معرفی می کنیم که با بهینه سازی عملکرد آنها می توانید نتایج بهتری را به دست آورید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

چگونه قابلیت پیش بینی یا حدس زدن کلمات را در اندروید غیرفعال کنیم؟

غیرفعال کردن متن پیشگو در اندروید آسان است و فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد تنظیمات دستگاه اندروید خود شوید. برای دسترسی به این بخش می توانید از نماد چرخ دنده در نوار بالای منوی تنظیمات سریع دستگاه استفاده کنید. برای این کار پس از پایین کشیدن نوار اعلان دستگاه از بالای صفحه، نماد چرخ دنده را از بالای پنجره انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از منوی برنامه‌ها یا بخش برنامه‌ها به بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید. نماد چرخ دنده متصل به این تب شما را به قسمت تنظیمات دستگاه هدایت می کند.

در مرحله بعد وارد قسمت Language and input شوید. پس از ورود به این بخش، با زیربخشی به نام Keyboard and Input Method مواجه می شوید. این زیربخش شامل تنظیمات مربوط به صفحه کلید مجازی دستگاه می باشد. علاوه بر این، نام صفحه‌کلید مجازی فعلی که در دستگاه Android خود استفاده می‌کنید به این بخش اضافه می‌شود. ما در این مقاله از صفحه کلید گوگل استفاده کردیم. با استفاده از گزینه زیر این تب می توانید به منوی تنظیمات صفحه کلید هدایت شوید. کاربرانی که از اندروید نوقا استفاده می کنند باید گزینه صفحه کلید مجازی را انتخاب کنند.

پس از انتخاب نام صفحه کلید مورد نظر، به صفحه تنظیمات آن هدایت می شوید. اگرچه ترتیب گزینه های ارائه شده در این بخش به نوع دستگاه اندروید و سیستم عامل اندروید آن بستگی دارد و ممکن است برای دستگاه های اندرویدی مختلف متفاوت باشد، اما عملکرد گزینه های ارائه شده در این بخش دقیقاً یکسان است و هدف مشابهی دارد. در این مرحله Text corrections یا Predictive text را انتخاب کنید. اگر با گزینه پیشنهاد کلمه بعدی مواجه شدید، آن را غیرفعال کنید. اگر از اندروید نوقا استفاده می‌کنید، برای غیرفعال کردن قابلیت پیش‌بینی متن در اندروید، پس از مراجعه به بخش تصحیح متن، گزینه نمایش پیشنهادات را غیرفعال کنید. به این ترتیب می توانید ویژگی متن پیش بینی را در اندروید غیرفعال کنید. برای جلوگیری از تصحیح خودکار کلمات، می توانید گزینه تصحیح خودکار را غیرفعال کنید. اگر قصد دارید به زبان فنلاندی (فارسی با حروف انگلیسی) بنویسید، بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید.

به غیر از موارد ذکر شده، گزینه های دیگری نیز در منوی تنظیمات صفحه کلید مجازی در دستگاه های اندرویدی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. اگر عملکرد این گزینه ها بهینه باشد، دستگاه شما در حین تایپ عملکرد بهتری خواهد داشت. از جمله این گزینه ها Personal Dictionary است. همانطور که قبلا ذکر شد، بسته به نوع دستگاه اندروید و سیستم عامل آن، چیدمان و ترتیب گزینه های ارائه شده در این قسمت ممکن است کمی متفاوت باشد. با استفاده از عملکرد جستجوی موجود در قسمت تنظیمات دستگاه به راحتی می توانید گزینه های مورد نظر را پیدا کنید. بنابراین، می توانید Personal Dictionary را در منوی Language & Input دستگاه اندرویدی خود جستجو کنید. در قسمت Personal Dictionary علاوه بر ایجاد دیکشنری ویژه برای کلمات مورد نظر، می توانید میانبرهای صفحه کلید ویژه ای برای آنها تعریف کنید.

یکی دیگر از قابلیت هایی که می توان در کیبورد مجازی دستگاه های اندرویدی فعال کرد، قابلیت تایپ حرکتی است. با استفاده از این قابلیت در هنگام تایپ حروف مختلف نیازی به برداشتن انگشت از روی صفحه نمایش نیست و می توانید با اشاره انگشت خود بر روی دکمه های کیبورد مجازی کلمه مورد نظر را وارد کنید. با افزایش فشار انگشت روی حرف مورد نظر، آن حرف انتخاب یا وارد می شود. اگرچه ممکن است در ابتدا استفاده صحیح از این ویژگی دشوار باشد، اما یادگیری صحیح آن سرعت تایپ شما را بسیار افزایش می دهد. افرادی که سرعت تایپ سریع دارند از این عملکرد برای وارد کردن متون استفاده می کنند.

علاوه بر قسمت های ذکر شده، در منوی تنظیمات صفحه کلید مجازی در دستگاه های اندرویدی، بخشی به نام Advanced وجود دارد که شامل تنظیمات پیشرفته تری از عملکرد صفحه کلید مجازی می باشد.

نتیجه

همانطور که گفته شد هدف از این مقاله آموزش غیرفعال کردن متن پیشگو در اندروید و همچنین آشنایی با سایر ویژگی های صفحه کلید مجازی و تنظیم بهتر عملکرد آن است.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا