اخبار تکنولوژی

علت سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

صفحه نمایش ال سی دی یا همان صفحه نمایش گوشی حساس ترین قسمت گوشی موبایل است و مراقبت از آن باید بعد از خرید گوشی در اولویت قرار گیرد. یکی از دلایل اصلی که باعث سوختن ال سی دی گوشی می شود فشار و نیروی خارجی وارد بر گوشی است. بسیاری از مردان بدون اینکه متوجه آسیب هایی که می تواند به نمایشگر LCD وارد شود، ساعت ها گوشی موبایل خود را در جیب شلوار خود رها می کنند. به همین ترتیب، زنانی که تلفن همراه خود را در کیف دستی خود جا می‌گذارند می‌توانند بر وضوح لمس و صفحه نمایش گوشی تأثیر بگذارند. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بفهمیم دلیل سوختن ال سی دی گوشی چه می تواند باشد؟

عوامل مرتبط با آسیب صفحه نمایش LCD گوشی

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی باعث آسیب دیدن نمایشگر گوشی موبایل می شود. مثلا انداختن گوشی از ارتفاع معمولا باعث شکستن ال سی دی می شود. خوردگی آب و خیس شدن صفحه نمایش نیز می تواند باعث آسیب ال سی دی شود. اما گاهی اوقات ال سی دی گوشی می تواند خودش را بسوزاند و دلیل قانع کننده ای برای آن وجود ندارد. در زیر هر یک از مواردی که باعث سوختن ال سی دی گوشی می شود را به طور کامل شرح داده ایم.

  1. ضربه و فشار قوی روی گوشی

دلیل سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

ضربه و فشار عامل و عامل اصلی آسیب دیدن صفحه LCD گوشی موبایل است. تقریباً در ۸۰ درصد مواردی که ال سی دی گوشی افراد آسیب دیده است، علت آن ضربه یا فشار وارده به دستگاه است. توجه داشته باشید که فشار به معنای نیروی فشار خارجی است. در این میان افتادن گوشی از دست کاربران نقش بسیار پر رنگی دارد و در بسیاری از مواقع مشاهده می شود که این مشکل باعث آسیب به ال سی دی و صفحه لمسی گوشی های موبایل می شود.

  1. نفوذ آب به گوشی

دلیل سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

خوردگی آب و نفوذ مایع به داخل گوشی یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن ال سی دی یا سایر قسمت های گوشی است. برای جلوگیری از بروز این مشکل در گوشی خود، هرگز از آن با دست خیس استفاده نکنید و دستگاه را در تماس با مایعات قرار ندهید.

بهتر است پس از گرفتن آب داخل گوشی و زیر نمایشگر LCD مراحل زیر را انجام دهید تا گوشی آسیب جدی نبیند. ابتدا بلافاصله گوشی را از آب خارج کنید. مهم نیست که چقدر برای نجات گوشی از شرایط وحشتناکی مانند افتادن در آب بی فایده است، تسلیم نشوید و سریع اقدام کنید. در مرحله بعد گوشی خود را خاموش کنید، این کار از اتصال کوتاه داخلی دستگاه محافظت کرده و به مدارهای آن آسیب می رساند.

پس از خاموش کردن گوشی، سیم کارت، کارت حافظه و سایر لوازم جانبی را خارج کنید. به عبارت دیگر تمام کاورها و دوشاخه هایی که روی شکاف های گوشی را می پوشانند را بردارید. گوشی خود را با یک میکروفیبر تمیز یا پارچه بدون پرز خشک کنید. گوشی را در یک کیسه جاروبرقی قرار دهید تا آبی که به داخل شکاف ها و مکان های صعب العبور نفوذ می کند خارج شود. برای این کار گوشی را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و هوا را بیرون بکشید و خلاء ایجاد کنید.

گوشی خود را در یک کاسه برنج یا مواد جاذب دیگر مانند سیلیکاژل قرار دهید. مطمئن شوید که چند روز گذشته است و قبل از آن گوشی را روشن نکنید. به دستگاه خود فرصت بازیابی بدهید. اگر نمی خواهید زیاد ریسک کنید، سریعا آن را نزد متخصص ببرید تا با بازکردن گوشی و رفع ایرادات اتصال، فرآیند خشک شدن سریعتر انجام شود.

  1. خرابی خود به خودی تلفن در طول زمان

دلیل سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

علائم سوختگی ال سی دی گوشی سامسونگ بارها مشاهده شده است که واقعا دلیل و عامل خاصی برای خرابی نمایشگر ال سی دی گوشی وجود ندارد و این قطعه به صورت خودکار در گوشی می سوزد و یا خراب می شود. در این مواقع اگر گوشی شما دارای گارانتی است می توانید به نمایندگی های رسمی شرکت خدمات گارانتی مراجعه کرده و بدون پرداخت هیچ هزینه ای اقدام به تعمیر گوشی نمایید.

  1. تیره شدن صفحه نمایش ال سی دی گوشی به دلیل مشکلات برد مدار

دلیل سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

احتمال سیاه شدن صفحه گوشی به دلیل مشکلات برد مدار بسیار کمتر از مورد فوق است. اولین علامت این است که بعد از ضربه، برد گوشی نیز قطع شده است. البته در نظر داشته باشید که این علامت چندان قابل اعتماد نیست و می توان در این شرایط با تعویض ال سی دی مشکل را حل کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی را توسط کارشناسان تعمیر موبایل بررسی کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از سوختن ال سی دی گوشی

دلیل سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن نمایشگر LCD سامسونگ، شیائومی، آیفون و هر گوشی دیگری و جلوگیری از ضربه و فشار، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. روش های مختلفی برای مراقبت از نمایشگر LCD گوشی شما وجود دارد. از جمله روش های اصلی که می تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی صفحه LCD گوشی موبایل موثر باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از قاب گوشی یا قاب محافظ
  • استفاده از شیشه محافظ LCD
  • از گوشی با دست خیس استفاده نکنید
  • گوشی را در جیب شلوار یا کیف خود قرار ندهید

امیدواریم با مطالعه این مقاله در مراقبت از گوشی آیفون، سامسونگ یا شیائومی خود کوشا باشید چرا که امروزه با توجه به اقتصاد رو به رشد کشورمان!!! خرید گوشی دوباره به یک رویا تبدیل شده است. با این حال، سوزاندن ال سی دی، که بخشی جدایی ناپذیر از گوشی است، می تواند یک شکایت رویایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله