اخبار تکنولوژی

عدم اتصال آیفون به شبکه وای‌فای، ۳G و ۴G

حل مشکل عدم اتصال آیفون به شبکه های وای فای، ۳G و ۴G

بدون شک استفاده از گوشی یا تبلت بدون قابلیت اتصال به اینترنت چندان جالب نیست. امروزه اتصال داده های اینترنتی در دستگاه های هوشمند به قدری مهم شده است که می توان گفت؛ اگر نمی خواهید به اینترنت متصل شوید و از قابلیت های آن استفاده کنید، نیازی به خرید گوشی ندارید! اما در برخی موارد اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه مشکل ساز می شود. گزارش هایی از مشکلات اتصال آیفون به شبکه های ۳G، ۴G و Wi-Fi وجود دارد. در این مقاله تصمیم داریم به این مسائل بپردازیم.

متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود که آیفون های اپل در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه می شوند. این مشکل هم هنگام اتصال به شبکه ۳G یا ۴G و هم هنگام اتصال به شبکه Wi-Fi رخ می دهد. اگر آیفون شما با این مشکل آزاردهنده مواجه است، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله سعی داریم راه های حل مشکل اتصال آیفون اپل به شبکه های ۳G، ۴G و Wi-Fi را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید

مشکل در اتصال آیفون به شبکه های ۳G و ۴G

در برخی موارد دیده می شود که مشکل اتصال آیفون اپل به شبکه های ۳G و ۴G با یک راه اندازی مجدد ساده حل می شود. از آنجایی که اتصالات ۳G و ۴G شامل اتصال دستگاه شما به دیتای تلفن همراه و مستقیماً به سیم کارت شما است، باید به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در خدمات شرکت مخابراتی شما وجود ندارد. پس پیشنهاد می کنیم ابتدا سیم کارت خود را روی گوشی دیگری تست کنید. اگر سیم کارت شما به اتصال ۳G یا ۴G در گوشی دوم متصل است، باید بدانید که مشکل از آیفون شماست. اکنون می توانیم به مرحله بعدی آزمایش برویم.

در مرحله بعد، باید تنظیمات آیفون خود را بررسی کنید. برای این کار به قسمت Settings رفته و گزینه Cellular را انتخاب کنید. مطمئن شوید که اتصال شما در اینجا فعال است. اگر به خارج از کشور سفر می کنید؛ توجه داشته باشید که تنظیمات این قسمت باید روی گزینه Data Roaming تنظیم شود. برای این کار به Settings and Cellular رفته و Data Roaming را فعال کنید. اگر در بین موارد ذکر شده مشکلی وجود نداشت و تنظیمات قسمت اول آیفون شما خوب بود، به مرحله بعد بروید. یک بار دیگر پیشنهاد می کنیم خدمات اپراتور سیم کارت خود را بررسی کنید.

در مرحله بعد باید بررسی کنید که آیا اطلاعات شبکه اپراتور شما به روز شده است یا خیر. در برخی موارد، زمانی که دستگاه شما به اینترنت متصل نیست، ممکن است به‌روزرسانی‌ها در دسترس باشند. در این صورت از آپدیت ارائه شده استفاده نکرده اید و این مشکل ممکن است روند اتصال دستگاه به شبکه را مختل کند. برای بررسی این مورد، به تنظیمات بروید و General و سپس Info را انتخاب کنید. اگر در این بخش به روز رسانی پیدا کردید، فورا آن را دانلود و نصب کنید. با رفتن به قسمت Settings و سپس General و سپس Info در کنار گزینه Carrier نسخه تنظیمات اپراتور دستگاه خود را مشاهده خواهید کرد.

اما اگر در این قسمت آپدیتی وجود نداشت یا مشکل اتصال آیفون به شبکه ۳G یا ۴G با نصب آخرین آپدیت برطرف نشد، ممکن است مشکل از سیستم عامل دستگاه باشد. سیستم عامل iOS آیفون شما ممکن است قدیمی باشد و دلیل بروز چنین مشکلی نیز همین است. برای بررسی این مشکل به Settings و سپس General رفته و Software Update را انتخاب کنید. در این صورت پس از مدت کوتاهی دستگاه به شما اطلاع می دهد که آیا سیستم عامل به روز شده است یا خیر. اگر iOS آیفون شما قدیمی است، سریعا آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید.

اگر مشکل شما هنوز حل نشده است، پیشنهاد می کنیم آخرین نسخه فایل پشتیبان را در دستگاه خود بازیابی کنید. در این صورت می توان مشکل را حل کرد. پس از انجام این کار، اگر آیفون شما همچنان در اتصال به شبکه ۳G یا ۴G مشکل دارد، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشکل در اتصال آیفون به شبکه وای فای

اگر آیفون شما در اتصال به وای فای مشکل دارد، به راحتی می توانید تشخیص دهید که مشکل از آیفون شماست یا وای فای خراب است. برای این منظور می توانید سایر دستگاه های هوشمند منطقه را به وای فای متصل کرده و این وضعیت را بررسی کنید. پس در مرحله اول مطمئن شوید که آیفون شما می تواند به شبکه وای فای مورد نظر متصل شود. پس از بررسی و رفع این مشکل، باید چند مرحله را دنبال کنید و سعی کنید مشکل را برطرف کنید.

اتصال آیفون مشکل دارد، اینترنت ندارد

ابتدا به تب تنظیمات آیفون خود بروید و گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. مطمئن شوید که اتصال Wi-Fi دستگاه شما روشن است، سپس مطمئن شوید که دستگاه شما به شبکه Wi-Fi مورد نظر متصل است. همچنین قدرت سیگنال Wi-Fi را بررسی کنید. اگر تمامی موارد مورد نظر را بررسی کرده اید و مشکلی در آنها وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم آیفون را از شبکه وای فای مورد نظر از لیست موجود حذف کنید. این عمل با انتخاب گزینه Forget network انجام می شود. سپس آیفون خود را ریستارت کنید و دوباره به تنظیمات و سپس وای فای بروید. در این مرحله دوباره به شبکه وای فای مورد نظر متصل شوید. احتمالا با این اقدام مشکل عدم اتصال دستگاه به شبکه وای فای مورد نظر برطرف شود.

اگر با وجود انجام تمام مراحل بالا همچنان در اتصال دستگاه خود به شبکه وای فای مشکل دارید، توصیه می کنیم آیفون خود را به مک بوک خود متصل کرده و اطلاعات آن را با استفاده از iTunes بازیابی کنید. در چنین شرایطی شانس حل مشکل افزایش می یابد. اما اگر به دلایلی همچنان با انجام مراحل بالا مشکل اتصال آیفون به شبکه وای فای حل نشد، آخرین پیشنهاد ما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و راهنمایی های دقیق تری ارائه دهند.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا