اخبار تکنولوژی

سامسونگ تراشه G4 گوگل را تولید می کند

یکی از منابع آگاه بازار می گوید ظاهرا گوگل قصد دارد تولید تراشه Tensor G4 را به سامسونگ بسپارد.

اگرچه پیش از این در اخبار غیر رسمی گفته شده بود که گوگل ظاهرا قصد دارد تولید تراشه Tensor G4 را به TSMC واگذار کند، اما اکنون یکی از منابع آگاه در بازار می گوید ظاهرا این شرکت قصد دارد تولید تراشه Tensor G4 را واگذار کند. گفت تراشه به سامسونگ.

این منبع آگاه با استفاده از نام کاربری Revegnus پیش از این اعلام کرده بود که تولید تراشه تانسور G4 گوگل به بزرگترین کارخانه نیمه هادی جهان یعنی TSMC واگذار خواهد شد اما اکنون همان منبع ادعای قبلی خود را تکذیب کرده و گفته است که گوگل برای آینده شما برنامه های دیگری دارد. سال تراشه به دنبال دارد

تولید تراشه تنسور G4‌ در‌نهایت به کدام شرکت واگذار می‌شود؟

تولید تراشه های G4 Tensor به کدام شرکت واگذار می شود؟

بر اساس اطلاعات فاش شده از این منبع آگاه، تراشه Tensor G4 گوگل با هسته Cortex X4 و هسته های CPU عملکرد Cortex-A715 و هسته های کارآمد Cortex-A520 و پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 عرضه می شود. هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات این تراشه و پیکربندی آن در دست نیست، اما به نظر می رسد نسبت به نسخه تنسور G3 بهبود یافته است.

همچنین مشخص نیست که چرا گوگل دقیقاً تصمیم گرفت تولید تراشه Tensor G4 را به سامسونگ برون سپاری کند. منبعی که این خبر را به اشتراک گذاشته است اطلاعاتی در این باره منتشر نکرده است. اما اگر گوگل تولید این تراشه را به TSMC بسپارد، انتظار می رود TSMC از فناوری ۳ نانومتری برای ساخت تانسور G5 استفاده کند و سری پیکسل ۱۰ با این تراشه در سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود.

اگر گوگل تصمیم گرفت تولید تراشه Tensor G4 را به سامسونگ برون سپاری کند، به این معنی است که سامسونگ مشکلات عملکرد قبلی را برطرف کرده و می تواند تراشه هایی تولید کند که بیش از حد گرم نمی شوند. باید دید گوگل چه مسیری را طی خواهد کرد و گوشی های تراشه ای کدام شرکت در آینده در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا