شبکه های اجتماعی

رگولاتور ایرلند تیک‌تاک را به‌خاطر نقض قوانین حریم خصوصی، ۳۶۷ میلیون دلار جریمه کرد

رگولاتور ایرلندی در حکمی اعلام کرد که TikTok باید جریمه هنگفتی را برای نقض قوانین حریم خصوصی کودکان بپردازد.

در حکمی، نهاد نظارتی ایرلند تیک توک را ۳۴۵ میلیون یورو (۳۶۷ میلیون دلار) جریمه کرد. تنظیم کننده معتقد است این برنامه به درستی داده های کودکان را مدیریت نکرده و قوانین GDPR اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) TikTok را به دلیل سوء استفاده از داده های کودکان ۳۴۵ میلیون یورو جریمه کرد. این تصمیم در پی نتیجه گیری تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۱ در رابطه با نقض قوانین GDPR آغاز شد، صادر شد.

DPC تیک توک را به دو روش اصلی شارژ کرد. کمیسیون می گوید تیک توک از همه کاربران، حتی افراد ۱۳ تا ۱۷ ساله می خواهد که پروفایل های کاربری خود را ایجاد کنند و اطلاعات آنها به طور پیش فرض در دسترس عموم است. همچنین زمانی که این نوجوانان در این شبکه اجتماعی ثبت نام می کنند، ویدئوها، نظرات و محتوای آنها به صورت خودکار برای همه نمایش داده می شود.

رگولاتور ایرلند تیک‌تاک را به‌خاطر نقض قوانین حریم خصوصی، 367 میلیون دلار جریمه کرد

دوم، DPC از ویژگی جفت‌سازی خانوادگی TikTok انتقاد کرد، که برای اتصال دستگاه‌های والدین به حساب‌های فرزندانشان طراحی شده است. زیرا ظاهراً شرکت نتوانست مکانیسم های کافی برای تعیین اینکه آیا حساب والدین واقعاً به قیم قانونی آن شخص تعلق دارد یا خیر ارائه نکرده است. در نتیجه نگرانی هایی در مورد کنترل غیرمجاز بر فعالیت های نوجوانان وجود دارد.

پاسخ TikTok به جریمه رگولاتور ایرلندی چیست؟

تیک توک در بیانیه ای با تصمیم DPC مخالفت و نسبت به میزان این جریمه ابراز نگرانی کرد. الین فاکس، مدیر حریم خصوصی این اپلیکیشن در اروپا، می‌گوید که آنها تصمیمات DPC را ارزیابی کرده و پاسخ مناسبی را به تنظیم کننده ارائه خواهند کرد.

الین فاکس ادعا می کند که تیک توک همیشه به کاربران کنترل کامل بر روی ارسال عمومی یا خصوصی محتوا را داده است. توضیح می‌دهد که شرکت تمام حساب‌های ۱۳ تا ۱۵ ساله را به‌طور پیش‌فرض در ژانویه ۲۰۲۱، هشت ماه قبل از شروع تحقیقات DPC، خصوصی کرد. وی همچنین قول داد که در آینده این شرکت در مراحل ثبت نام به صورت پیش فرض گزینه حساب خصوصی برای افراد ۱۶ و ۱۷ ساله را انتخاب کند.

رگولاتور ایرلندی قبلاً احکام سختی را در مورد شرکت های بزرگ فناوری از جمله متا صادر کرده است. اکنون با این تصمیم جدید، به ویژه در مورد مدیریت داده های کودکان، بسیار جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا