اخبار تکنولوژی

علت خوانده نشدن کارت حافظه در گوشی سامسونگ

علت خوانده نشدن کارت حافظه در گوشی سامسونگ

نحوه رفع مشکل حافظه SD که توسط گوشی یا تبلت شناسایی نشده است

در برخی موارد، زمانی که حافظه SD را به تلفن یا تبلت اندرویدی خود متصل می کنید، ممکن است متوجه شوید که دستگاه این حافظه را به عنوان ذخیره اطلاعات شناسایی نمی کند! اما علت این مشکل چیست و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی نحوه رفع مشکل شناسایی نشدن SD گوشی به سوالات و نگرانی های شما پاسخ دهیم. با ما بمان.

اکثر تبلت ها و تلفن های اندرویدی از اتصالات حافظه SD پشتیبانی می کنند. انواع و مدل های مختلفی از حافظه SD وجود دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، لطفاً به مقاله “آشنایی با انواع حافظه های SD و تفاوت های آنها” مراجعه کنید. چگونه حافظه SD مناسب بخریم؟ یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از کارت حافظه SD با آن مواجه می شوند این است که گوشی از کارت حافظه SD پشتیبانی نمی کند. آنها کارت حافظه SD را تشخیص می دهند آنها ادعا می کنند که کارت حافظه SD را در اسلات داخلی گوشی نصب می کنند اما دستگاه کارت حافظه SD آنها را نمی شناسد اما چرا این اتفاق می افتد؟

دلایل مختلفی برای این وجود دارد و حافظه SD توسط گوشی یا تبلت اندرویدی شناسایی نمی شود. در این مقاله با روش های اساسی حل مشکل شناسایی نشدن حافظه SD در گوشی آشنا می شویم. اگر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل بالا نیاز به توضیح بیشتری دارید، می توانید از یک متخصص حرفه ای راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دلایل شناسایی نشدن حافظه SD

یکی از رایج ترین دلایل عدم تشخیص مشکل حافظه SD گوشی، کثیف بودن اسلات SD یا خود حافظه SD است. برای رفع این مشکل گوشی خود را خاموش کرده و حافظه SD را از آن جدا کنید. حالا مراحل زیر را انجام دهید:

سعی کنید از یک کمپرسور هوا برای حذف گرد و غبار از اسلات حافظه SD گوشی خود استفاده کنید. برای این کار می توانید داخل شیار بریزید اما در نظر داشته باشید که این شیار به هیچ وجه نباید خیس شود.

برای تمیز کردن حافظه SD دستگاه از یک سواب لاستیکی یا پنبه ای مرطوب شده با مقدار کمی الکل استفاده کنید. سعی کنید کانکتورهای زرد حافظه SD را کاملا تمیز کنید زیرا این کانکتورهای زرد رنگ حافظه SD را به گوشی اندروید شما متصل می کنند.

پس از انجام مراحل بالا، حافظه SD را به محل مناسب دستگاه اندروید متصل کنید. مراقب باشید که کارت حافظه SD را به درستی در اسلات SD گوشی قرار دهید. سپس دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل شناسایی نشدن حافظه SD گوشی همچنان ادامه دارد، راه حل بعدی را ببینید.

حافظه SD را از گوشی پاک کنید

اما اگر با پاک کردن اسلات کارت SD و حافظه SD مشکل شناسایی نشدن گوشی حل نشد، توصیه می کنیم از طریق منوی تنظیمات دستگاه، حافظه SD را پاک کنید. البته این روش بیشتر زمانی استفاده می شود که حافظه SD توسط گوشی موبایل شناسایی شود اما محتویات آن توسط دستگاه شناسایی نشود. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد منوی تنظیمات شوید.

یک گزینه ذخیره سازی را انتخاب کنید.

روی گزینه Erase SD card ضربه بزنید.

تا اینجا شما یک پاک کردن حافظه SD ساده انجام داده اید که احتمالا مشکل تشخیص حافظه SD گوشی را برطرف کرده است. همانطور که گفته شد، این روش عمدتا زمانی استفاده می شود که دستگاه شما حافظه SD را تشخیص دهد اما محتوای آن را تشخیص ندهد.

عیب یابی با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ

روش بعدی که می توانید برای رفع عدم شناسایی حافظه SD در گوشی اندروید استفاده کنید، اتصال حافظه SD به کامپیوتر و استفاده از قابلیت بررسی خطای سیستم عامل ویندوز است. برای این کار موارد زیر را انجام دهید:

با کارت حافظه SD در تلفن یا رایانه لوحی Android خود، آن را به رایانه یا لپ تاپ خود وصل کنید.

به انتخاب حالت اتصال MSC توجه کنید و از حالت MTP اجتناب کنید.

حالا به My Computer رفته و روی کارت حافظه SD کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید. به قسمت Tools رفته و بر روی گزینه Error Checking کلیک کنید.

منتظر بمانید تا سیستم عامل ویندوز وضعیت ارورها و مشکلات حافظه SD را بررسی کند و در صورت لزوم آنها را برطرف کند.

سپس کامپیوتر را از گوشی جدا کرده و یکبار دستگاه را ریبوت کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از روش فوق می توانید گوشی خود را خاموش کرده و حافظه SD را جداگانه به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید. البته در این حالت ممکن است برای اتصال کارت حافظه SD به کامپیوتر به یک کارت خوان RAM نیاز داشته باشید. اگر با این روش مشکل شناسایی نشدن حافظه SD در گوشی اندرویدی شما حل نشد، روش بعدی را امتحان کنید.

فرمت حافظه SD

آخرین راه برای حل این مشکل که موبایل نمی تواند حافظه SD را تشخیص دهد، فرمت حافظه SD است! اگر رایانه می‌تواند داده‌های موجود در حافظه SD را تشخیص دهد، اما تلفن نمی‌تواند، لطفاً برای حل مشکل موارد زیر را انجام دهید:

یک پوشه جدید در دسکتاپ رایانه خود ایجاد کنید تا محتویات حافظه SD را به طور موقت منتقل کنید.

کارت حافظه SD را به رایانه یا لپ تاپ خود وصل کنید و محتویات آن را در پوشه ای که ایجاد کرده اید کپی کنید.

اکنون روی درایو حافظه SD کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید تا آن را فرمت کنید.

محتوای کپی شده به پوشه دسکتاپ را به حافظه SD برگردانید.

کارت حافظه SD را از رایانه خارج کرده و در گوشی قرار دهید.

این ممکن است مشکل حافظه SD را در تلفن یا رایانه لوحی Android شما حل کند.

نتیجه نهایی

همانطور که می بینید، در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه مشکل شناسایی نشدن حافظه SD را در گوشی یا تبلت اندرویدی برطرف کنیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل فوق می توانید از کارشناسان این حوزه راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله