اخبار تکنولوژی

رفع مشکل جی پی اس (GPS) در آیفون و آیپد (۳ نکته مهم)

نحوه رفع مشکل GPS در آیفون و آیپد

اگر به دلایلی اتصال GPS آیفون یا آیپد شما مشکل خاصی دارد، با ما همراه باشید تا مشکل خود را حل کنیم. مشکلی که در GPS گوشی های هوشمند رخ می دهد یک مشکل رایج است. در این مقاله سعی شده است نحوه رفع مشکل GPS در آیفون و آیپد اپل به شما آموزش داده شود. با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها بخوانید.

بد نیست بدانید یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران آیفون و آیپد اپل با آن مواجه هستند، مشکلات اتصال GPS است. به طور کلی مشکلات GPS در گوشی های هوشمند به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات نرم افزاری یا مربوط به تنظیمات گوشی شما است. در نتیجه مشکل مربوط به GPS ربطی به سخت افزار گوشی شما ندارد. اتصال GPS برای اهداف مختلفی استفاده می شود.

ویژگی GPS به آیفون یا آیپد شما اجازه می دهد با اتصال به اینترنت موقعیت مکانی شما را شناسایی کند. کلمه GPS در واقع مخفف Global Positioning System و به معنای سیستم موقعیت یاب جهانی است. در این سیستم از ۲۴ ماهواره مختلف برای شناسایی مکان استفاده می شود. با عملکرد GPS آیفون خود می توانید با استفاده از گزینه Find My iPhone موقعیت مکانی گوشی خود را شناسایی کنید یا بازی هایی مانند Pokemon Go انجام دهید و همچنین مکان خود را با استفاده از برنامه هایی مانند Telegram Share با سایر دوستان خود پیدا کنید.

به طور کلی، به دلیل فعال بودن GPS، ویژگی های زیادی در گوشی شما وجود دارد. در نتیجه مشکلات GPS در آیفون، آیپد یا هر گوشی هوشمند دیگری باعث بروز مشکلات زیادی در گوشی می شود. در این مقاله سعی شده است نحوه رفع مشکل GPS در آیفون و آیپد اپل به شما آموزش داده شود. اگر به دلایلی آیفون یا آیپد شما با اتصال GPS مشکل دارد، توصیه می کنیم این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر قسمت از این مقاله می توانید آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات انتهای مقاله بیان کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

شایع ترین خرابی های GPS جی پی اس

بر اساس تجزیه و تحلیل و آماری که انجام شده است، رایج ترین مشکلات مربوط به مشکلات GPS در آیفون و آیپد اپل به شرح زیر است:

سرویس GPS عموماً فعال نیست و کار نمی کند.

سرویس GPS موقعیت مکانی شما را به روز نمی کند.

سرویس GPS مکان اشتباه را نشان می دهد.

برنامه های موجود در تلفن هوشمند شما نمی توانند از GPS استفاده کنند.

خطاهای ذکر شده رایج ترین مشکلاتی هستند که کاربران با GPS با آن مواجه می شوند. اگر مشکل دیگری در ارتباط با سرویس GPS در گوشی هوشمند شما وجود دارد، راه حل مشابهی برای رفع آن وجود دارد. برای رفع هر گونه مشکل GPS در آیفون و آیپد اپل مراحل زیر را دنبال کنید.

مراحل رفع خطای GPS در آیفون و آیپد اپل

اگر به دلایلی آیفون یا آیپد شما مشکل GPS دارد، پیشنهاد می کنیم مراحل و مواردی که توضیح می دهیم را به ترتیب بررسی کنید. با مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد، احتمالا مشکل GPS آیفون یا آیپد شما حل خواهد شد. اگر مراحل و راه حل هایی که در ادامه مقاله توضیح داده شد باز هم برای شما جواب نداد، لطفا در قسمت نظرات و پیشنهادات نظر دهید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

مطمئن شوید که گوشی شما به اینترنت متصل است

برنامه GPS به اتصال اینترنت نیاز دارد. در صورتی که به اینترنت متصل نباشید، قطعا با مشکل سیگنال GPS مواجه خواهید شد، بنابراین قبل از هر چیز باید از سرویس دهی مناسب شبکه اینترنت خود مطمئن شده و آن را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که برای تبادل داده های مربوط به موقعیت مکانی گوشی هوشمند خود و ردیابی آن با استفاده از سرویس GPS، باید به اینترنت متصل باشید.

مکان خود را تغییر دهید

شاید در برخی مناطق و مناطق به دلیل خاصی مشکل سیگنالینگ GPS وجود داشته باشد. بدون شک در این مناطق گوشی هوشمند شما قادر به برقراری ارتباط صحیح با ۲۴ ماهواره در نظر گرفته شده برای سرویس GPS نخواهد بود و از این رو با مشکل GPS مواجه خواهید شد. در نتیجه، پیشنهاد ما این است که برای رفع مشکل GPS و بررسی پایداری آن، مکان خود را به طور موقت تغییر دهید. توجه داشته باشید که این تغییر نباید چند قدمی باشد و سعی کنید ۵۰ تا ۱۰۰ متر از محل خود جدا و فاصله بگیرید. اگر با این کار مشکل GPS حل نشد، مرحله بعدی را امتحان کنید.

بررسی دسترسی برنامه ها به سرویس GPS

آیفون و آیپد اپل این قابلیت را دارند که دسترسی برنامه ها به سرویس GPS را به دلخواه تغییر دهند. به عنوان مثال، می توانید دسترسی یک برنامه به سرویس GPS را مسدود کنید. پس از انجام این کار، برنامه مورد نظر با خطای GPS مواجه می شود و از آن در برنامه استفاده می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، پیشنهاد ما این است که با مراجعه به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد، دسترسی اپلیکیشن ها به سرویس GPS را بررسی کنید.

این به ویژه در شرایطی توصیه می شود که برنامه ای در تلفن شما در اتصال به GPS مشکل دارد. برای بررسی دسترسی برنامه‌ها به سرویس GPS در اپل آیفون و آی‌پد، مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به قسمت تنظیمات آیفون خود بروید.

سپس بر روی گزینه privacy کلیک کنید.

در این مرحله بر روی گزینه Location Services کلیک کنید.

اگر گزینه Location Services خاموش باشد، برنامه های نصب شده روی گوشی هوشمند شما نمی توانند از سرویس GPS استفاده کنند. پس ابتدا این گزینه را فعال کنید. سپس لیست برنامه های موجود را بررسی کرده و نام برنامه هایی را که در حین استفاده از آنها با خطای GPS مواجه شده اید را بیابید. برای اعمال این مورد برای هر برنامه می توانید یکی از سه گزینه زیر را انتخاب کنید.

Never Status: با کلیک بر روی این گزینه، برنامه شما هرگز نمی تواند از GPS استفاده کند. شاید اگر مشکلی در GPS برنامه وجود داشته باشد، این گزینه در قسمت خدمات موقعیت مکانی آیفون برای آن فعال باشد.

وضعیت هنگام استفاده از اپلیکیشن: با کلیک بر روی این گزینه، اپلیکیشن مورد نظر تنها زمانی می تواند از سرویس GPS استفاده کند که در آن اپلیکیشن هستید. در نتیجه دسترسی برنامه به سرویس جی پی اس در زمانی که شما در برنامه نیستید و حتی در پس زمینه گوشی خود وجود نخواهد داشت.

وضعیت همیشه: با کلیک بر روی این گزینه برای هر برنامه، سرویس GPS در هر شرایطی قابل دسترسی خواهد بود. اگر می خواهید برنامه ای همیشه از سرویس GPS استفاده کند، این مورد را انتخاب کنید.

خدمات مکان را در iPhone یا iPad خود بازنشانی کنید

بازنشانی یا به عبارت دیگر فعال یا غیرفعال کردن سرویس های موقعیت یابی آیفون گاهی می تواند مشکل GPS شما را حل کند. برای بازنشانی قابلیت خدمات موقعیت مکانی در iPhone یا iPad خود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

به بخش تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید.

سپس بر روی گزینه privacy کلیک کنید.

در این مرحله گزینه Location Services را انتخاب کنید.

حالا نوار لغزنده کنار گزینه Location Services را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

یکی از راه های دیگری که گاهی مشکل GPS آیفون و آیپد اپل را حل می کند، روشن و خاموش کردن حالت هواپیما است. می توانید این کار را با رفتن به Control Center در iPhone یا iPad خود انجام دهید.

تنظیمات شبکه و مکان را در iPhone یا iPad بازنشانی کنید

اگر مشکل GPS در iPhone یا iPad شما هنوز با انجام مراحل بالا حل نشد، توصیه می کنیم تنظیمات شبکه و تنظیمات مکان و حریم خصوصی را در تلفن هوشمند یا iPad خود بازنشانی کنید. در بیشتر موارد، با این کار مشکل GPS آیفون یا آیپد شما برطرف می شود. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید.

سپس بر روی گزینه General کلیک کنید.

در این مرحله بر روی گزینه Reset کلیک کنید.

اکنون دو گزینه Reset Network Settings و Reset Location & Privacy را انتخاب کنید و تنظیمات شبکه و موقعیت مکانی آیفون یا آیپد خود را بازنشانی کنید.

توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید رمز عبور آیفون یا آیپد خود را وارد کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، در بیشتر موارد، انجام این دو کار مشکل GPS دستگاه هوشمند شما را برطرف می کند.

آیفون یا آیپد خود را بازیابی کنید

این آخرین راه حلی است که به شما ارائه می کنیم. توجه داشته باشید که در مرحله آخر این کار را انجام می دهید. اگر شش مرحله و راه حل قبلی جواب نداد و مشکل GPS محصول هوشمند شما برطرف نشد، آی پد یا آیفون خود را بازیابی کنید. برای بازیابی آیفون یا آیپد خود، از برنامه iTunes با سرویس iCloud استفاده کنید.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کرده ایم نحوه رفع مشکل GPS آیفون و آیپد اپل را به شما آموزش دهیم. با انجام مراحل ذکر شده در سایر گوشی های هوشمند، به احتمال زیاد می توانید مشکل GPS را در آیفون یا آیپد خود برطرف کنید. اگر با انجام این موارد مشکل GPS در آیفون یا آیپد شما برطرف نشد، ممکن است مشکل سخت افزاری در آن وجود داشته باشد. اگر نظر یا سوالی در رابطه با هر یک از قسمت های ذکر شده در این مقاله دارید می توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا