اخبار تکنولوژی

گوگل در سال ۱۹۹۸ چطور بود؟ تاریخچه گوگل

گوگل تقریباً ۲۶ سال است که در دنیای اینترنت حضور دارد. گوگل در ابتدا فقط یک موتور جستجوی ساده بود که به مرور زمان خدمات متنوع و مفیدی به آن اضافه شد. اگر می خواهید ببینید گوگل در سال ۱۹۹۸ چه شکلی بود، با یک ترفند ساده شما را به روزهای ابتدایی تولد گوگل برمی گردیم.

معرفی و تاریخچه گوگل

گوگل در اصل یک پروژه تحقیقاتی بود که در سال ۱۹۹۶ توسط سرگی برین و لری پیچ که دانشجوی دکترا در دانشگاه استنفورد بودند آغاز شد. پروژه گوگل در ابتدا “BackRub” نام داشت و دلیل این نام گذاری بررسی لینک های پشتیبانی سایت ها و قرار دادن آنها در نتایج جستجو با توجه به اهمیت آنها بود.

نکته جالب در مورد دامنه گوگل این است که این موتور جستجو ابتدا با دامنه google.stanford.edu شروع به کار کرد و سپس در سال ۱۹۹۷ دامنه google.com به ثبت رسید و در سال ۱۹۹۸ اولین دفتر گوگل راه اندازی شد و این شرکت به طور رسمی به ثبت رسید. اعلام وصول.

لازم به ذکر است که کلمه گوگل در واقع از کلمه Gogol به معنای “عدد یک و صد صفر مقابل آن” گرفته شده است.

اما گوگل در سال ۱۹۹۸ چگونه بود؟

برای درک این سوال ابتدا به موتور جستجوی گوگل در «Google.com» مراجعه کنید.

سپس “google in 1998” را در کادر تایپ کرده و آن را جستجو کنید.

blank

اکنون خواهید دید که موتور جستجوی گوگل در سال ۱۹۹۸ چگونه بوده است. در این تصویر یک موتور جستجوی ساده، سبک و گرافیکی را مشاهده می کنید که دلیل آن چیزی جز سرعت پایین اینترنت و توسعه نیافتن تکنیک های طراحی سایت در ۲۰ سال اخیر نیست.

blank

گوگل در سال ۱۹۹۸ در گوشی های هوشمند

اجرای ترفند «google in 1998» در مرورگرهای گوشی های هوشمند غیرممکن است! شاید دلیل آن کمبود گوشی های هوشمند در آن زمان بود. بنابراین، برای دیدن ظاهر موتور جستجوی گوگل در ۲۰ سال گذشته، حتما این ترفند را با کامپیوتر انجام دهید.

blank

 

امیدواریم این ترفند و آموزش برای شما مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا