اخبار تکنولوژی

رفع مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر (۲ نکته مهم)

رفع مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر

در برخی مواقع، اتصال آیفون یا آیپد به کامپیوتر با مشکل عدم شناسایی توسط کامپیوتر و برنامه آیتونز مواجه می شود که باعث نگرانی می شود. با ما همراه باشید تا نحوه حل این مشکل را بیاموزیم.

مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر و آیفون توسط آن تشخیص داده نمی شود iTunes

در این مقاله قدم به قدم این مراحل را برای شما عزیزان توضیح می دهیم و نحوه حل مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر و شناسایی نشدن آیفون توسط iTunes را آموزش می دهیم. اتصال آیفون به کامپیوتر به دلایل مختلفی انجام می شود. یکی از دلایل اصلی اتصال کاربران آیفون خود به کامپیوتر مربوط به استفاده از برنامه iTunes و انجام برخی اعمال از طریق این برنامه است. به عنوان مثال می توان در حین اتصال آیفون به کامپیوتر و اجرای برنامه iTunes از محتوا و اطلاعات بک آپ گرفت. تهیه نسخه پشتیبان از محتویات دستگاه تنها یکی از دلایل اتصال آیفون به رایانه است. در ضمن وقتی موبایل به کامپیوتر، لپ تاپ یا مک بوک وصل شده و برنامه iTunes راه اندازی می شود. در مرحله اول باید ارتباط بین آیفون و کامپیوتر شناسایی شود و سپس اپلیکیشن آیتونز روی گوشی موبایل بتواند با محتوای آن تعامل داشته باشد. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که کاربران با مشکل اتصال کامپیوتر و عدم شناسایی آیفون توسط iTunes مواجه شده اند. چرا در برخی مواقع پس از اتصال آیفون به کامپیوتر شاهد شناسایی آن توسط کامپیوتر و برنامه آیتونز نیستیم؟ برای حل این مشکل باید مراحل خاصی را مرحله به مرحله طی کنید و در نهایت منشا مشکل موجود را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

نحوه رفع مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر و عدم شناسایی آیفون توسط iTunes

اغلب اوقات مشکلی در سوکت گوشی هوشمند وجود دارد. و اتصال صحیح سوکت تلفن همراه و کابل رابط بررسی شود. و اولین قدم بررسی اتصالات فیزیکی موجود است. . برای اتصال آیفون به کامپیوتر باید از یک کابل میانی استفاده کرد که یک سر آن به کامپیوتر و سر دیگر آن به موبایل متصل است البته این احتمال وجود دارد که دو سر یکی از دو سر کابل به درستی وارد نشده است بنابراین کابل رابط دیگری باید تست شود. اگر کابل رابط جدید مشکل موجود را حل کند، شکی نیست که کابل رابط قبلی مشکل دارد و باعث بروز مشکل مذکور می شود. در برخی مواقع مشاهده می شود که کابل اتصال در انتهای آن و محل اتصال آن به سوکت آیفون قطع و وصل شده است. در این مواقع وقتی کاربر با انتهای کابل رابط و محل اتصال آن به جک آیفون بازی می کند، قطع و وصل شدن آن را مشاهده می کند. بروز این مشکل ممکن است مربوط به خود کابل یا شل شدن سوکت تلفن همراه باشد. و اگر همون حالت قبلی تکرار بشه قطعا مشکل از سوکت گوشی موبایله. اما اگر هنگام اتصال کابل ثانویه مشکل پیش نیاید، مشکل مربوط به خود کابل رابط است. بنابراین باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

اما در شرایطی که ممکن است کابل رابط سالم باشد و سوکت اتصال تلفن همراه مشکلی نداشته باشد، در این شرایط به احتمال زیاد سوکت USB یا اتصال کامپیوتر دچار مشکل می شود. و کابل رابط باید به پورت دیگری در کامپیوتر وصل شود.

برای انجام این کار در مک بوک اپل، مراحل زیر باید انجام شود:

۱- کلید Option را روی صفحه کلید فشار دهید.

۲- باید به منوی اپل بروید.

۳- گزینه System Information را انتخاب کنید

۴- به قسمت با عنوان USB مراجعه کنید

این بخش دقیقا نشان می دهد که کدام پورت USB در مک بوک به چه دستگاه دیگری متصل است و وضعیت آن چگونه است.

برای بررسی وضعیت پورت اتصال UBS در رایانه های ویندوزی، باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- باید مطمئن شوید که درایور USB در کامپیوتر نصب شده است.

۲- به قسمت Device Manager رفته و برای این کار می توانید روی My Computer یا This PC کلیک راست کرده و سپس گزینه Manage را انتخاب کنید.

۳- در پنجره باز شده شعبه ای به نام Device Manager وجود دارد.

با مراجعه به این بخش می توانید وضعیت پورت های USB را در رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوزی بررسی کنید.

اگر بعد از انجام مراحل بالا مشکلی مشاهده نکردید، واضح است که مشکل مربوط به سخت افزار نیست.

بنابراین، بخش نرم افزار باید بررسی شود:

در مرحله اول باید نرم افزار آیفون ریستارت شود. و برای راه اندازی مجدد بهتر است از فورس ریستارت استفاده کنید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

در آیفون ۶s و نسخه های قبلی سری آیفون اپل: دکمه های پاور و هوم در آیفون باید به مدت ۱۰ ثانیه به طور همزمان فشار داده شوند. هنگامی که لوگوی اپل ظاهر شد، این دکمه ها را رها کنید.

در اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس: دکمه‌های پاور و کاهش صدا را همزمان به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید و با ظاهر شدن لوگوی اپل آن دکمه‌ها را رها کنید.

به این ترتیب می توانید به اجبار آیفون خود را ریستارت کنید. پس از راه اندازی مجدد، باید از طریق کابل رابط به رایانه شخصی یا لپ تاپ وصل شود.

اگر مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر و شناسایی نشدن آیفون توسط iTunes همچنان پابرجاست، تمام داده ها باید ریست شوند. البته این کار اطلاعات و تنظیمات فعلی دستگاه را پاک می کند.

تنظیمات-۱ باید مشخص شود.

۲- گزینه General را انتخاب کنید

۳- گزینه Reset را انتخاب کنید

۴- گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید

و اگر پس از انجام این اقدامات مشکل اتصال و عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز باقی ماند، برنامه آیتونز را از کامپیوتر خود پاک کرده و دوباره نصب کنید.

نتیجه

در این مقاله به حل مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر و عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز پرداختیم و همچنین روش های رفع این مشکل را بیان کردیم. امیدواریم برای کاربران مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا