اخبار تکنولوژی

دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن

دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن

دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون هنگام زنگ خوردن، تعمیر اسپیکر آیفون یکی از خدمات تخصصی تعمیرات موبایل اپل می باشد. اگر اسپیکر شما در حین مکالمه با آیفون به درستی کار نمی کند. مثلا؛ هنگام صحبت با تلفن، صدای طرف مقابل واضح نیست یا همراه با سر و صدا شنیده می شود. افت صدای آیفون یکی از اولین نشانه های خرابی اسپیکر آیفون است. این مشکل می تواند به دلایل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

دلایل نرم افزار: ممکن است دلایل نرم افزاری مانند؛ جیلبریک باعث شده صدای بلندگو قطع شود

دلایل سخت افزاری: این مشکل می تواند به دلیل ضربه، گرد و غبار یا مایعات وارد شده به بلندگو رخ دهد. اگر هنگام صحبت با تلفن صدای طرف مقابل واضح نیست یا همراه با صدای خش خش شنیده می شود، با تعویض این قطعه مشکل شما حل می شود. اما اگر در همان زمان مشکل رفت و برگشت دارید، به احتمال زیاد از بلندگوی تخت یا آی سی صدا است.

تعمیر تخصصی اسپیکر آیفون

همانطور که می دانیم آیفون محصول اپل است و تعمیر محصولات اپل نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. برای رفع مشکل قطع صدا آیفون به یک مرکز معتبر و به روز نیاز دارید. بنابراین اگر اسپیکر آیفون شما آسیب دیده از مراجعه به مراکزی که تخصص لازم در این زمینه را ندارند خودداری کنید.

نمایندگی اپل یکی از مراکزی است که با تیمی از بهترین کارشناسان در زمینه تعمیرات اپل آماده خدمت رسانی به شما می باشد. کارشناسان تعمیر آیفون در تعمیرات اپل با دقت و مهارت بلندگوی آیفون شما را تعمیر یا تعویض خواهند کرد.

قطع صدا آیفون

از دست دادن صدای آیفون مشکلی است که چندان رایج نیست و تعداد کمی از کاربران گوشی های اپل آن را تجربه می کنند. اما این مشکل باید در زمان مناسب بررسی و رفع شود تا مشکل گوشی برطرف شود. کاهش صدای آیفون یا در حین مکالمه اتفاق می افتد یا آن را در قسمت پخش صدا می بینیم. برای حل این مشکل ابتدا دکمه افزایش صدا و میزان صدای هدفون را به درستی تنظیم کنید.

سپس اسپیکر را بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی مانع آن نشده است. همچنین مطمئن شوید که هیچ چیزی به پورت هدفون وصل نیست. به Settings > General > Accessibility بروید و Phone Noise Cancellation را خاموش کنید. در نهایت گوشی را ریستارت کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از یک تکنسین مجرب برای تعمیر گوشی موبایل اپل خود کمک بگیرید.

blank

مشکل صدای تماس آیفون
یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران گوشی های اپل با آن مواجه هستند، مشکل صدای تماس آیفون است. در این حالت صدا در حین مکالمه قطع می شود یا به نظر مبهم و کسل کننده می رسد. در بیشتر موارد، این مشکلات ناشی از خرابی بلندگو است، اما گاهی اوقات نقص یا مشکل نرم افزاری منجر به تداخل در صدای تماس می شود.

اگر با راه اندازی مجدد گوشی مشکل برطرف نشد، بهتر است برای تعمیر اسپیکر گوشی اپل خود با نمایندگی تعمیرات آیفون در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. گاهی اوقات اسپیکر کاملا معیوب است و قابل تعمیر نیست. در این شرایط این قطعه تعویض می شود تا مشکلات صدا برطرف شود و بتوانید تماس های خود را به صورت عادی داشته باشید.

هنگام مکالمه با آیفون صدایی وجود ندارد
همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، گاهی اوقات مشکلات حین مکالمه شامل کاربران گوشی های اپل می شود. البته این مشکل تنها به آیفون محدود نمی شود و در سایر گوشی های هوشمند نیز قابل مشاهده است. در این صورت صدای شما به گوش مخاطبانتان می رسد اما هیچ صدایی از طرف دیگر به گوش شما نمی رسد.

قطع شدن اتصالات بلندگو یا خرابی این قطعه علت اصلی مشکل ذکر شده است. معمولا اسپیکر در این حالت آسیب دیده و هیچ کارکردی ندارد. بهتر است در صورت مواجهه با کاهش صدای آیفون یا عدم صدا در هنگام مکالمه، در اسرع وقت به مرکز خدمات تخصصی مراجعه کرده و اسپیکر را تعمیر یا تعویض کنید.

دلیل صدای کم در آیفون

در زیر به مهم ترین دلایلی که باعث کاهش صدای آیفون می شود می پردازیم:

دکمه میزان صدا

اولین روش پیشنهادی این است که دکمه ولوم بالای صدا را فشار دهید و زمانی که پیام صوتی روی صفحه ظاهر شد، مطمئن شوید که صدا در حالت هدفون نیست.

هدفون تمیز

اطمینان حاصل کنید که چیزی در پورت هدفون گوشی شما وارد نشده است. برای تست این مشکل می توانید یک هدست را به تلفن همراه خود متصل کرده و سپس آن را جدا کرده و دوباره امتحان کنید.

کاور نبودن گوشی

مطمئن شوید که اسپیکر و هدفون گوشی شما پوشش داده نشده است. زیرا ممکن است این دو قسمت دستگاه به دلیل تجمع گرد و غبار، محافظ صفحه، قاب گوشی و مواردی از این دست پوشیده شوند. برای اطمینان از تمیز بودن میکروفون گوشی اپل، از یک برس استفاده کنید و گرد و غبار جمع شده در آن را پاک کنید. در رابطه با اسپیکر هم می توانید به آرامی روی این قسمت دستگاه ضربه بزنید تا اگر چیزی سر راهش بود بیرون بیاید.

قطع اتصال از بلوتوث

مطمئن شوید که اتصال بلوتوث آیفون قطع شده است. علاوه بر این مشکل، مطمئن شوید که گوشی شما از طریق بلوتوث به ماشین یا سایر دستگاه های صوتی متصل نیست. اگر قبلاً از طریق بلوتوث به یک دستگاه صوتی متصل شده اید، تلفن همراه خود را دوباره به آن وصل کرده و سپس آن را قطع کنید. سپس سعی کنید ببینید صدای اسپیکر در این دو حالت تفاوت دارد یا خیر.

لغو کردن حالت اختلال صدا یا همان (Noise Cancelation)

غیرفعال کردن حالت (Noise Cancellation) گاهی اوقات در رفع مشکل صدا در گوشی اپل موثر بوده است. برای غیرفعال کردن این قسمت کافی است پس از وارد شدن به تنظیمات گوشی به قسمت General رفته و وارد Accessibility شده و گزینه کاهش نویز را غیرفعال کنید.

blank

تعمیر سخت افزار

اگر مشکل صدای گوشی اپل شما با این روش ها برطرف نشد، احتمالاً اسپیکر موبایل شما به دلیل آسیب دیدگی نیاز به تعمیر سخت افزاری دارد. برای بررسی دستگاه و اطمینان از این مشکل می توانید به مرکز تعمیرات گوشی اپل مراجعه کرده و دستگاه خود را به کارشناسان بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا