اخبار تکنولوژی

در آپدیت جدید؛ صاحبان آیفون می‌توانند یک نفر را به‌عنوان وارث خود انتخاب کنند

با ویژگی جدید Digital Legacy، دارندگان آیفون اکنون می توانند فردی را به عنوان وارث خود تعیین کنند. این فرد به راحتی می تواند به اطلاعات فرد متوفی دسترسی داشته باشد.

روز دوشنبه ۲۲ دسامبر، اپل آپدیت جدید iOS 15.2 را منتشر کرد. این نسخه جدید علاوه بر ویژگی های مختلف، قابلیت جدیدی به نام Digital Legacy را در اختیار دارندگان آیفون قرار می دهد که با آن می توانند گوشی خود را به یکی از عزیزان معرفی کنند تا پس از مرگ به اطلاعات گوشی دسترسی داشته باشند.

تاکنون دسترسی به حساب کاربری اپل یکی از اعضای خانواده یا دوستان فوت شده برای عزیزان بسیار سخت بوده است. بدون رمز عبور تلفن یا اطلاعات iCloud، اعضای خانواده بازمانده گاهی مجبور بودند برای دسترسی به داده‌های دیجیتالی یکی از عزیزان متوفی حکم دادگاه دریافت کنند. اگر یکی از اعضای خانواده بازمانده به شماره تلفن، ایمیل، رمز عبور، یادداشت ها و سایر اطلاعات نیاز داشته باشد، این دسترسی می تواند مفید باشد.

افراد منتخب می توانند پس از مرگ کاربر اصلی به داده های ذخیره شده در iCloud مانند عکس ها و اسناد دسترسی داشته باشند، البته تا زمانی که یک کلید دسترسی ویژه و یک کپی از گواهی فوت داشته باشند.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را تنظیم کنید. ابتدا با رفتن به Settings > General > Software Update مطمئن شوید که به iOS 15.2 به روز شده اید.

در اینجا نحوه راه اندازی Digital Legacy آورده شده است.

  • تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.
  • روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • “رمز عبور و امنیت” را انتخاب کنید.
  • “مخاطب قدیمی” را انتخاب کنید.
  • حداکثر پنج عضو خانواده یا دوستان را انتخاب کنید.

در این صورت کد دسترسی دریافت خواهید کرد. آن را پرینت بگیرید و همراه با سایر اسناد خود در مکانی امن نگهداری کنید. گیرندگان میراث دیجیتال شما باید این کد و گواهی فوت را برای دسترسی به حساب شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا