اخبار تکنولوژی

خاموش كردن انتی ویروس در ویندوز ۱۰

خاموش كردن انتی ویروس در ویندوز ۱۰

خاموش كردن انتی ویروس در ویندوز ۱۰،آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که آنتی ویروس Windows Defender به شما هشدار دهد که کاری را انجام دهید و اجازه انجام آن را ندهید؟ اگر قصد دارید برنامه آنتی ویروس پیش فرض ویندوز را غیرفعال کنید، در این آموزش نحوه انجام این کار را خواهید آموخت.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ دارای آنتی ویروس Windows Defender است که یک برنامه آنتی ویروس قدرتمند است که از شما در برابر انواع تهدیدها مانند ویروس ها، هکرها، جاسوس افزارها، باج افزارها و غیره محافظت می کند.

این قابلیت که به صورت پیش فرض در ویندوز می باشد برای اکثر کاربران مناسب بوده و پاسخگوی نیاز آن ها می باشد. اما در شرایط خاصی، ممکن است لازم باشد این ویژگی را غیرفعال کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید دستگاه خود را به شبکه متصل کنید، اما اجازه ندارید. یا زمانی که کار خاصی انجام می دهید، این ویژگی ویندوز در کار شما اختلال ایجاد می کند.

شما نمی توانید برنامه آنتی ویروس پیش فرض ویندوز را به طور کامل حذف کنید

برای رفع این مشکلات و گاهی اوقات مشکلات دیگر، لازم است برنامه Windows Defender را غیرفعال کنید. مایکروسافت برنامه Windows Defender را به طور کامل در ویندوز ساخت و آن را با آن سازگار کرد. ویندوز و ویندوز دیفندر کاملاً به یکدیگر وابسته هستند.

بنابراین متاسفانه ما گزینه ای برای حذف آن نداریم. با این حال، این ویژگی را می توان با نگاه کردن به تنظیمات از طریق Group Policy و Registry یا تنظیمات امنیتی ویندوز تا حدی متوقف کرد.

غیرفعال کردن موقت در این آموزش ویندوز ۱۰، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه آنتی ویروس Windows Defender را به طور دائم و موقت متوقف کنید.

اگر قصد دارید کار خاصی را تنها یک بار با رایانه خود انجام دهید و آنتی ویروس ویندوز از آن جلوگیری می کند، نیازی به غیرفعال کردن دائمی Windows Defender ندارید و می توانید آن را به طور موقت انجام دهید.

برای غیرفعال کردن موقت این ویژگی امنیتی ویندوز در دستگاه خود، می توانید به صورت زیر عمل کنید:

۱٫ منوی استارت را باز کنید.

۲٫ در این منو به دنبال Windows Security بگردید و روی گزینه اول آن کلیک کنید.

۳. روی تب Virus & threat protection کلید کنید.

۴. در پایین قسمت Virus & threat protection settings گزینه‌ی Manage setting را کلید کنید.

۵٫ آنتی ویروس ویندوز با کلیک بر روی دکمه Real-time Protection و تغییر آن به Off غیرفعال می شود.

blank

اگر می خواهید حفاظت بلادرنگ دوباره فعال شود، می توانید مراحل قبلی را انجام دهید و فقط در مرحله پنجم، به جای خاموش کردن سوئیچ حفاظت Real-time، آن را روشن کنید. یا می توانید با راه اندازی مجدد ویندوز این ویژگی را دوباره فعال کنید.

با این حال، راه حل فوق دائمی نیست و تنها زمانی مناسب است که بخواهید کار خاصی را از داخل ویندوز انجام دهید.

آنتی ویروس Windows Defender را از طریق Group Policy برای همیشه غیرفعال کنید

در نسخه های Pro و Enterprise ویندوز ۱۰، می توانید آنتی ویروس Windows Defender را با استفاده از Local Group Policy Editor برای همیشه غیرفعال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. منوی استارت را باز کنید.

۲. عبارت gpedit.msc را جست‌وجو کنید و اولین گزینه در بالای صفحه، که ویرایشگر Local Group Policy است را باز کنید.

۳. در ویرایشگر Local Group Policy به مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Defender Antivirus بروید.

۴. روی فایل Turn Off Windows Defender Antivirus دابل‌کلیک کنید.

 

blank

۵٫ در پنجره باز شده روی Enabled کلیک کنید تا Windows Defender غیر فعال شود.

blank

۶٫ سپس دکمه Apply را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود و سپس می توانید دکمه OK را فشار دهید. با راه اندازی مجدد دستگاه، ویندوز را ریستارت کنید.

پس از انجام مراحل بالا و راه اندازی مجدد، آنتی ویروس پیش فرض ویندوز ۱۰ برای همیشه در دستگاه شما غیرفعال می شود. ممکن است پس از انجام این کار همچنان یک نماد شیلد در نوار وظیفه خود داشته باشید. باید بدانید که این نماد برنامه Windows Security است. نه خود آنتی ویروس ویندوز. بنابراین، اگر مراحل بالا را انجام داده اید، می توانید مطمئن باشید که آنتی ویروس ویندوز شما غیرفعال است.

با این حال، در صورت تمایل می توانید Windows Defender را دوباره فعال کنید. فقط باید مراحل قبلی را انجام دهید اما در مرحله ۵ وقتی گزینه Enabled را انتخاب می کنید این بار باید گزینه Not Configured را انتخاب کنید و پس از اعمال تغییرات دستگاه خود را ریبوت کنید.

چگونه آنتی ویروس Windows Defender را از طریق رجیستری غیرفعال کنیم

در صورتی که به ویرایشگر سیاست گروه محلی دسترسی نداشته اید یا نسخه ای از Windows 10 Home را روی دستگاه خود نصب کرده اید، همچنان می توانید با ویرایش برخی از گزینه ها در رجیستری ویندوز، آنتی ویروس Windows Defender را به طور کامل غیرفعال کنید.

نکته: دستکاری در رجیستری ویندوز خطرناک است و در صورت مرتکب اشتباه، ممکن است به سیستم عامل شما آسیب جبران ناپذیری وارد شود. توصیه می شود قبل از انجام کار مورد نظر، یک نسخه پشتیبان کامل از رایانه خود تهیه کنید.

برای غیرفعال کردن کامل آنتی ویروس ویندوز دیفندر، باید قسمت هایی از رجیستری ویندوز را مطابق شرح زیر ویرایش کنید:

۱. منوی استارت را باز کنید.

۲. Regedit را در منو استارت جست‌وجو کنید و گزینه Registry Editor را باز کنید.

۳. به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender در ویرایشگر رجیستری بروید. نکته: می‌توانید با کپی و چسباندن Copy/Paste مسیر بالا در نوار آدرس Registry سریع‌تر به مسیر مدنظر دسترسی پیدا کنید.

۴. روی پوشه Windows Defender کلید راست کنید و New را انتخاب کنید سپس DWORD (32-bit) Value ایجاد کنید.

 

blank

۵٫ نام فایل را DisableAntiSpyware بگذارید و کلید Enter را فشار دهید. روی فایل جدیدی که ایجاد کردید دوبار کلیک کنید و مقدار Value Data را از صفر به یک تغییر دهید.

blank

۷٫ روی دکمه OK کلیک کنید. ویندوز را ریستارت کنید.

مانند قبل، انجام این مراحل آنتی ویروس Windows Defender را غیرفعال می کند و دیگر از سیستم شما محافظت نمی کند.

اگر می خواهید آنتی ویروس ویندوز دوباره فعال شود، مراحل قبلی را دنبال کنید. کافیست در مرحله ۶ روی فایلی که ایجاد کردیم با نام DisableAntiSpyware راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. سپس پس از راه اندازی مجدد سیستم عامل، برنامه آنتی ویروس ویندوز مجددا فعال می شود.

اگرچه راه های مختلفی برای غیرفعال کردن Windows Defender وجود دارد. توصیه می کنیم که یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید.

با این حال، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که غیرفعال کردن این ویژگی تنها گزینه باشد. اگر از نرم افزارهای آنتی ویروس دیگری استفاده می کنید، نیازی به غیرفعال کردن Windows Defender ندارید و با نصب آنتی ویروس جدید این کار به صورت خودکار برای شما انجام می شود.

اگر به دلایلی آنتی ویروس Windows Defender را دوست ندارید، می توانید گزینه های دیگری مانند Bitdefender، Kaspersky یا Norton و بسیاری دیگر را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا