اخبار تکنولوژی

حل مشکل نبود کد ایران در ایفون

حل مشکل نبود کد ایران در ایفون، دلیل عدم وجود کد ایران در اپل آیدی چیست؟ از زمانی که سیستم عامل iOS 14 در گوشی های آیفون به روز شد، تعدادی ویژگی جدید به آن اضافه شد. یکی از این ویژگی‌ها این بود که می‌توانید با استفاده از شماره موبایل خود یک کد تأیید دو مرحله‌ای برای Apple ID خود داشته باشید. اما در ایران این امکان وجود ندارد.

چرا Apple ID نمی تواند شماره تلفن ما را تأیید کند؟

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که تأیید اعتبار Apple ID در تلفن شما انجام نمی شود، که بیشتر آنها به تنظیمات تلفن شما مربوط می شود که ممکن است تأیید را مسدود کند یا مشکلات شبکه ای که از اتصال تلفن شما به سرور Apple ID جلوگیری می کند. .

تایید دو مرحله ای برای اپل آیدی

احراز هویت دو مرحله ای برای اطمینان از اینکه شما تنها فردی هستید که می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید طراحی شده است. نکته مهم این است که احراز هویت دو مرحله ای چگونه کار می کند و چگونه نمی توان از احراز هویت دو مرحله ای در ایران استفاده کرد؟

احراز هویت دو مرحله ای و بدون کد ایرانی در اپل آیدی

احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی برای Apple ID شما است. هنگامی که یک Apple ID ارزان را از ID Top خریداری می کنید، به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که شما تنها کسی هستید که می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید. اولین باری که با Apple ID خود در یک دستگاه جدید یا در وب وارد سیستم می‌شوید، به رمز عبور و یک کد تأیید شش رقمی نیاز دارید که به طور خودکار در دستگاه‌های مورد اعتماد شما ظاهر شود.

دانستن رمز عبور برای دسترسی به حساب کاربری شما کافی نیست. بنابراین تأیید دو مرحله ای به طور چشمگیری امنیت Apple ID شما و داده هایی را که با اپل ذخیره می کنید بهبود می بخشد.

کدام ویژگی اپل به این فرآیند نیاز دارد؟

تأیید دو مرحله ای روش امنیتی پیش فرض برای اکثر شناسه های اپل است. برخی از خدمات و ویژگی های اپل، مانند Apple Pay و Sign in with Apple، نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دارند. اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی می کند، توصیه می کنیم از احراز هویت دو مرحله ای و رمز عبور (یا رمز ورود به سیستم Mac) و امنیت Face ID یا Touch ID استفاده کنید.

با دسترسی و حداقل سیستم مورد نیاز برای احراز هویت دو مرحله ای آشنا شوید

تأیید دو مرحله‌ای را برای Apple ID خود روشن کنید

اگر از تأیید صحت دو مرحله‌ای برای Apple ID خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را مستقیماً در دستگاه خود یا در وب روشن کنید:

۱٫ در iPhone، iPad یا iPod touch: به تنظیمات – نام شما – رمز عبور و امنیت بروید. روی Turn on two-factor authentication ضربه بزنید. سپس روی Continue ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

۲٫ در مک: منوی Apple را انتخاب کنید، System Preferences (یا System Preferences) را انتخاب کنید، سپس روی نام خود (یا Apple ID) کلیک کنید. روی Password & Security کلیک کنید. در کنار تأیید دو مرحله‌ای، روی روشن کردن کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

۳٫ در وب سایت: به appleid.apple.com بروید و با Apple ID خود وارد شوید. به سوالات امنیتی خود پاسخ دهید، سپس روی Continue ضربه بزنید. هنگامی که درخواست ارتقاء امنیت حساب را مشاهده کردید، روی Continue کلیک کنید. سپس روی Upgrade Account Security ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

مشکل درخواست کد ایران در اپل آیدی حل شد

blank

هنگامی که آیفون خود را به روز می کنید، بخش Two Factor Authentication در قسمت تنظیمات ظاهر می شود. اما این روند در کشور ما قابل راه اندازی نیست. بنابراین با دیدن این گزینه باید قسمت گزینه های دیگر را انتخاب کنید. در مرحله بعد پیامی ارسال می شود که شامل دو گزینه ارتقا امنیت حساب و عدم ارتقاء است. به دلیل نداشتن کد ایران در اپل آیدی شما باید روی گزینه Don’t upgrade کلیک کنید.

اما نکته مهم این است که شما باید این فرآیند را بعد از هر آپدیت آیفون انجام دهید.

در نهایت می توانید کد اپل آیدی را با قیمتی مناسب در سایت آی دی تاپ خریداری کنید. اما پس از خرید اپل آیدی، باید توجه داشته باشید که ممکن است تعدادی از ویژگی های آیفون در ایران در دسترس شما نباشد. این ویژگی همان احراز هویت دو مرحله ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا