اخبار تکنولوژی

حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست شیائومی

حافظه گوشی پر شده ولی چیزی توش نیست شیائومی

از پر شدن حافظه گوشی و تبلت اندروید جلوگیری کنید

با استفاده از روش های زیادی می توانید از پر شدن حافظه ذخیره سازی دستگاه های اندرویدی جلوگیری کنید. در این بین ۴ روش موثر برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی و تبلت اندروید را به شما آموزش می دهیم.

پر کردن حافظه گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی در مواقع نیاز بسیار آزاردهنده است. فرض کنید هنگام استفاده از گوشی یا تبلت خود، ناگهان پیامی دریافت می کنید که حجم فایل های ذخیره شده در دستگاه افزایش یافته است. یا فرض کنید می خواهید یک بازی، برنامه، ویدیو یا موسیقی را در گوشی هوشمند خود ذخیره کنید، اما پیامی مبنی بر کمبود فضای ذخیره سازی دریافت می کنید! مواجه شدن با این موضوع بسیار ناامید کننده است. اما خوشبختانه، ترفندهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها از پر شدن حافظه گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود جلوگیری کنید یا در صورت پر شدن آن، آن را برطرف کنید.

روش های مختلفی برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی ارائه شده است. به عنوان مثال، می‌توانید با حذف حافظه پنهان برنامه‌ها، مقداری از فضای ذخیره‌سازی حافظه گوشی خود را پاک کنید، اما در بیشتر موارد، این کار مقدار زیادی از حافظه داخلی دستگاه شما را آزاد نمی‌کند. حذف فایل هایی مانند فایل های ناخواسته، دانلود آرشیو و کش مرورگر موبایل و … از جمله اقداماتی هستند که حافظه گوشی را خالی می کنند اما نتایج قابل توجهی ندارند و اطلاعات کمی را حذف می کنند. بنابراین بهتر است به دنبال روش های موثرتری برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی خود باشید.

برای این منظور ۴ روش موثر دیگر را انتخاب کرده و آنها را یاد خواهیم گرفت. این روش ها می توانند در جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی های هوشمند و تبلت اندرویدی موثر باشند. با استفاده از این روش ها می توان حجم زیادی از فضای ذخیره سازی اطلاعات در دستگاه های هوشمند را حذف کرد. بنابراین در این قسمت قصد داریم ۴ روش موثر و کارآمد برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی را بیاموزیم.

روش اول: استفاده از کارت حافظه SD

یکی از مهم ترین راه های حل مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی یا تبلت اندرویدی استفاده از حافظه جانبی یا کارت حافظه SD است. در این راستا، دستگاه های هوشمند اندرویدی شامل دو سبک طراحی متفاوت هستند. برخی از آنها از نصب مستقیم حافظه SD پشتیبانی می کنند، اما برخی دیگر این ویژگی مهم را ندارند. اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما از حافظه SD پشتیبانی می کند، کافی است یک کارت حافظه SD مناسب بخرید و آن را در دستگاه خود نصب کنید.

اما اگر گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی شما از اتصال کارت حافظه SD پشتیبانی نمی کند، چه کاری می توان انجام داد؟ در این شرایط می توانید از چند ترفند منحصر به فرد استفاده کنید و مشکل را حل کنید. یکی از این ترفندها استفاده از کارت خوان بی سیم SD یا خواننده بی سیم است. اگر یک کارت خوان بی سیم و کارت حافظه SD تهیه کنید و همیشه آنها را با گوشی هوشمند خود حمل کنید، می توانید به صورت بی سیم اطلاعات مورد نظر را بین گوشی و کارت حافظه SD مبادله کنید. این ترفند یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از پر شدن و اشغال فضای لازم حافظه در گوشی ها و تبلت های اندرویدی است که از اتصال کارت حافظه SD پشتیبانی نمی کنند.

روش دوم: بهره گیری از USB OTG

ترفند دیگری که مشابه این روش است، استفاده از فلش درایوهایی است که یک طرف آن دارای پورت Micro USB است. البته مطمئن شوید که برای استفاده از این ترفند، پورت اتصال یا شارژر گوشی هوشمندتان باید با درگاه فلش مموری USB سازگار باشد و دستگاه هوشمند اندرویدی شما از اتصال USB OTG پشتیبانی کند. برای بررسی اینکه آیا دستگاه شما از اتصال USB OTG پشتیبانی می کند یا خیر، کافی است برنامه USB OTG Checker را از فروشگاه Google Play دانلود کنید و مشکل را بررسی کنید.

اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما از USB OTG پشتیبانی می کند، می توانید همیشه یک فلش درایو را در کنار آن نگه دارید و با نصب فلش درایو در گوشی، هر زمان که بخواهید فایل های لازم را جابه جا کنید. اما اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما از عملکرد USB OTG پشتیبانی نمی کند، باز هم می توانید از این ترفند استفاده کنید، اما در این شرایط علاوه بر خرید فلش مموری، نیاز به خرید آداپتور OTG نیز دارید. قطعا در این شرایط انتقال این قطعات به گوشی موبایل کمی سخت می شود اما در هر صورت استفاده از این روش نتیجه بسیار خوبی برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی شما خواهد داشت.

روش سوم: حذف برنامه های غیر ضروری

روش دیگری که می توانید برای بازیابی مقدار قابل قبولی از فضای ذخیره سازی اطلاعات یا کارت حافظه در دستگاه هوشمند خود استفاده کنید، حذف برنامه های غیر ضروری از حافظه تلفن است. این روش معمولاً در شرایطی که برنامه هایی که حذف می کنید فضای زیادی اشغال می کنند بهتر عمل می کند. سعی کنید همیشه لیست برنامه ها و بازی های نصب شده بر روی تبلت یا گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید و برنامه های غیر ضروری را از کارت حافظه حذف کنید.

روش چهارم: استفاده از سرویس های ذخیره سازی

متاسفانه استفاده از خدمات ذخیره سازی ابری هنوز در بین مصرف کنندگان ایرانی رایج نیست. البته در این بین به دلیل مشکلات و محدودیت هایی مانند سرعت پایین اینترنت و هزینه بالای آن نسبت به حجم خریداری شده، استفاده از سرویس های ابری چندان در دسترس ایرانی ها نیست. اما اگر به اینترنت پرسرعت و ترافیک نامحدود دسترسی دارید یا جنبه مالی موضوع برایتان مهم نیست، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را می‌توان به طور کلی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از حافظه‌ی خود دانست. تلفن و تبلت اندروید از مشغول بودن.

برای مثال، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی را که با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان ضبط می‌کنید در Drop Box، Google Drive یا سرویس دیگری که انتخاب می‌کنید، آپلود کنید و سپس آن‌ها را از حافظه داخلی گوشی خود دانلود کنید و سپس هر زمان که بخواهید، قادر خواهید بود. برای دانلود و دسترسی به آرشیو عکس و فیلم خود با مراجعه مجدد به حساب کاربری خود در سرویس ابری مورد نظر. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس های ذخیره سازی ابری و شرایط آنها می توانید به مقاله معرفی سرویس های ابری جایگزین iCloud مراجعه کنید.

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید در این قسمت ۴ روش موثر برای جلوگیری از استفاده از فضای کارت حافظه در گوشی ها و تبلت های اندرویدی را معرفی کرده ایم. روش های معرفی شده نتایج خوبی خواهند داشت و می توانند شما را از مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات در دستگاه هوشمندتان نجات دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله