اخبار تکنولوژی

جلوگیری از داغ شدن آیفون (۰ تا ۱۰۰ کنترل)

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون

اگر با مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون مواجه هستید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم. در این مقاله به طور کامل دلایل داغ شدن آیفون و راه های پیشگیری از آن را توضیح می دهیم. با ما بمان.

داغ شدن بیش از حد آیفون یا سایر گوشی های هوشمند یکی از مشکلاتی است که با توسعه پلتفرم سخت افزاری دستگاه های هوشمند بیش از پیش با آن مواجه هستیم. به نظر می رسد مشکل گرم شدن قاب گوشی هوشمند در آیفون اپل جدی تر است. گرم شدن آیفون در برخی موارد طبیعی است، اما داغ شدن بیش از حد آیفون یا سایر گوشی های هوشمند می تواند نشان دهنده نقص سخت افزاری یا طراحی باشد.

به عنوان مثال، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ به دلیل مشکلات طراحی، گرمای زیادی تولید می کند و باعث گرم شدن بیش از حد گوشی های هوشمند مجهز به آن می شود. این امر آنقدر رایج شد که کیفیت طراحی کوالکام را زیر سوال برد و حتی شرکت هایی مانند ال جی و سامسونگ تصمیم گرفتند از تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام در پرچمداران سال ۲۰۱۵ خود استفاده نکنند.

بنابراین دمای گوشی ممکن است نرمال یا غیر طبیعی باشد. این موضوع در مورد آیفون های اپل نیز صدق می کند، بنابراین داغ شدن بیش از حد آیفون می تواند به دلایل عادی یا غیرعادی باشد. متاسفانه این روزها بسیاری از کاربران از داغ شدن بیش از حد آیفون شکایت دارند. از این رو لازم دانستیم در مقاله ای اختصاصی به این موضوع پرداخته و اطلاعات دقیقی را ارائه دهیم.

در این مقاله به مشکل داغ شدن آیفون می پردازیم. شرایط عادی و غیرعادی گرمایش آیفون را شرح می دهیم و در نهایت راه هایی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون ارائه می دهیم. در صورت نیاز به توضیحات دقیق تری در مورد هر قسمت و مورد توضیح داده شده، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط دمایی ایده آل برای عملکرد آیفون

آیفون های اپل برای دمای ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در شرایط عادی استفاده طراحی شده اند. حتی در صورت عدم استفاده، آیفون های اپل را می توان در دمای محیطی ۲۰- تا ۴۵+ درجه سانتی گراد استفاده کرد. شرایط رطوبت نیز بر عملکرد آیفون های اپل تأثیر می گذارد و اپل گفته است که آیفون های این شرکت در مناطقی با درصد رطوبت ۵ تا ۹۵ درصد به طور معمول کار می کنند.

اگر به دلایلی دمای داخلی آیفون شما افزایش یابد و از حد تعیین شده برای آیفون بیشتر شود، یک پیام هشدار بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. این پیام در تصویر زیر قابل مشاهده است. بسیاری از افراد با دیدن این پیام می ترسند و فکر می کنند آیفون آنها آسیب دیده است، اما اینطور نیست. اگر بعد از خراب شدن دستگاه پیغام هشدار به کاربر نشان داده شود بی فایده است! بنابراین پیام خطایی که مشاهده می کنید یک هشدار اولیه است. این پیام در شرایطی نمایش داده می شود که مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون رخ داده و گرمایش دستگاه از حد مجاز فراتر رفته است. توجه داشته باشید که این پیام قبل از اینکه آسیبی به آیفون شما وارد شود ظاهر می شود.

در برخی موارد مشاهده شده است که کاربران پس از مشاهده این پیام هشدار، آیفون خود را در یخچال یا فریزر قرار داده اند. برای خنک شدن سریعتر دستگاه! لطفا مراقب باشید هرگز از این روش برای خنک کردن آیفون خود استفاده نکنید، دمای فریزر شما می تواند -۲۰ درجه سانتیگراد و کمتر از حد تعیین شده برای آیفون باشد. که ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

علت داغ شدن بیش از حد آیفون چیست؟

دلیل داغ شدن بیش از حد آیفون کاملا مشخص است. اگر بخواهیم از منظر فیزیک نگاه کنیم و دلیل گرم شدن آیفون را توضیح دهیم، باید بگوییم که دلیل گرم شدن آیفون به حرکت و جریان برق در قطعات سخت افزاری آن مربوط می شود. در واقع این جریان الکتریکی در قسمت های سخت افزاری دستگاه است که باعث گرم شدن آیفون می شود. این مشکل مختص آیفون اپل نیست و دلیل علمی گرم شدن بدنه در تمامی گوشی های هوشمند است.

هنگامی که جریان برق در قسمت های سخت افزاری دستگاه مانند CPU یا GPU (واحد پردازش مرکزی یا واحد پردازش گرافیکی) افزایش می یابد، گرمای بیشتری تولید می شود که به بدنه دستگاه منتقل شده و توسط کاربر احساس می شود. کاملا واضح است که افزایش آمپر در قطعات سخت افزاری به وضعیت کار دستگاه مربوط می شود.

به عنوان مثال، انجام یک بازی گرافیکی سنگین در آیفون باعث افزایش شدت جریان برق در پردازنده و CPU دستگاه می شود. یا تجزیه ویدیوهای با وضوح ۴K باعث ایجاد این مشکل در گوشی های هوشمند می شود. از این رو، اینها همه دلایل گرم شدن آیفون یا سایر گوشی های هوشمند هنگام بازی، اجرای برنامه های سنگین، ضبط ویدیوهای ۴K و غیره هستند.

با ظاهر شدن پیغام هشدار داغ شدن بیش از حد آیفون چه باید کرد؟

پس از مشاهده پیام هشدار داغ شدن بیش از حد آیفون، دستگاه را خاموش کنید، در صورت امکان آن را به محیط خنک تری منتقل کنید. توجه داشته باشید که هرگز آیفون خود را در یخچال یا فریزر قرار ندهید. زیرا در کنار دما، رطوبت یخچال و فریزر نیز از رطوبت محیط بیشتر است و می تواند به آیفون شما آسیب برساند.

پس از انتقال آیفون به محیط خنک تر، صبر کنید تا دستگاه کاملا خنک شود. به خاطر داشته باشید که صبر در این زمینه بسیار مهم است. پس از خنک شدن آیفون سعی کنید تا چند دقیقه از انجام بازی ها یا اجرای برنامه های سنگین که باعث افزایش دمای آیفون شما می شود خودداری کنید. توجه داشته باشید که پس از ظاهر شدن پیام هشدار ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

ممکن است آیفون شما با اتصال به شارژر شارژ نشود.

این امکان وجود دارد که روشنایی نمایشگر آیفون شما به صورت خودکار کاهش یابد و صفحه نمایش تاریک شود.

این احتمال وجود دارد که آیفون شما مشکل آنتن دهی داشته باشد و سیگنال سیم کارت پایین بیاید.

این احتمال وجود دارد که فلاش آیفون شما موقتاً خاموش باشد.

بنابراین، اگر گوشی شما به دلیل داغ شدن بیش از حد آیفون دچار مشکل شد، نگران نباشید. تمام موارد فوق پس از مدتی برطرف می شود. پس صبر کنید تا آیفون شما خنک شود.

آیا ممکن است آیفون در اثر گرمای بیش از حد منفجر شود؟

داغ شدن بیش از حد آیفون می تواند باعث منفجر شدن دستگاه شود، اما نه آنطور که شما فکر می کنید. آیفون اپل معمولا بی دلیل منفجر نمی شود و طراحی آن به خوبی ساخته شده است. حتما گزارش های زیادی از انفجار آیفون یا سایر محصولات شنیده اید و شما را نگران کرده است. طبق یک مطالعه، تقریباً تمام آیفون‌های منفجر شده دلیل موجهی داشتند. به عنوان مثال یکی از آنها قبل از انفجار برای مدت کوتاهی در آب دریاچه غوطه ور شده است یا در مواردی کاربر از شارژر بی کیفیت برای شارژ باتری آیفون استفاده می کند و در حالتی دیگر کاربر یک دستگاه غیر قابل شارژ نصب می کند. باتری اصلی و نامرغوب در آیفون آنها.

عواملی مانند این می تواند منجر به حوادثی مانند انفجار در شرایط خاص پس از گرم شدن آیفون شود. اما به طور کلی انفجار دستگاه بر اثر گرم شدن بیش از حد آیفون در شرایط عادی به هیچ وجه گزارش نشده است و ما فکر نمی کنیم این اتفاق برای شما بیفتد. بنابراین اگر آیفون خود را برای سرویس نمی برید، از شارژر باکیفیت برای شارژ باتری استفاده می کنید، آیفون شما قبلاً در آب غوطه ور نشده است و باتری آن تعویض نشده است. لازم نیست نگران انفجار دستگاه آیفون پس از گرم شدن آن باشید.

می توانید فبلت گلکسی نوت ۷ را به عنوان نمونه بارز این مشکل معرفی کنید و بگویید نمونه اصلی کارخانه بدون دلیل منفجر شده است! در پاسخ به این سوال باید گفت که باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ دارای نقص داخلی است که باعث انفجار دستگاه می شود. معمولا سازندگان گوشی در طراحی محصولات خود به این نکات مهم توجه زیادی می کنند و گلکسی نوت ۷ در دهه های اخیر مورد نادری است. به طور خلاصه، در شرایط عادی، لازم نیست نگران انفجار آیفون خود به دلیل داغ شدن بیش از حد باشید.

راه ها و ترفندهایی برای جلوگیری از داغ شدن آیفون

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم روش ها و ترفندهایی را برای جلوگیری از داغ شدن آیفون ارائه کنیم. این روش ها به شرح زیر است:

ترجیحا آیفون خود را به قاب یا قاب های ضخیم مجهز نکنید. این قاب ها از انتقال حرارت از پشت آیفون به محیط جلوگیری می کنند.

آیفون خود را در تابستان و هوای گرم به خصوص در ماشین، روی داشبورد و زیر آفتاب رها نکنید. در این صورت دمای آیفون شما به +۴۵ می رسد و آسیب جدی به دستگاه وارد می کند.

از آیفون خود در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید. نور مستقیم خورشید بر روی دستگاه می تواند یکی از دلایل اصلی و شایع داغ شدن آیفون باشد.

تا حد امکان از انجام بازی های سنگین و گرافیکی در آیفون خودداری کنید. انجام بازی های گرافیکی و سنگین شایع ترین علت داغ شدن بیش از حد آیفون است.

ویژگی‌های مبتنی بر اتصال مانند بلوتوث، وای‌فای، داده‌های تلفن همراه، نقطه اتصال و مواردی از این قبیل را زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید، خاموش کنید. این ویژگی های تترینگ دمای آیفون را بالا می برد.

اگر از امکانات و خدماتی مانند موقعیت مکانی و GPS استفاده نمی کنید، حتماً آن ها را غیرفعال کنید. فعال کردن این سرویس ها می تواند باعث داغ شدن آیفون شما شود.

تا حد امکان، آیفون خود را برای ساعات طولانی روشن نگذارید. اتصال دستگاه به شارژر و شارژ باتری آن فرآیند تولید انرژی گرمایی است که باعث گرم شدن آیفون شما می شود.

کنترل و مدیریت برنامه هایی که در پس زمینه آیفون شما اجرا می شوند نیز می تواند در جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون شما موثر باشد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله توضیحات کاملی در مورد دلایل داغ شدن بیش از حد آیفون و نحوه رفع آن ارائه کرده ایم. در صورت نیاز به توضیح دقیق تری برای هر یک از بخش ها و موقعیت های شرح داده شده، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا