اخبار تکنولوژی

چرا گوشی خود به خود کار میکنه؟

چرا گوشی خود به خود کار میکنه؟

از باز شدن خودکار برنامه ها در اندروید جلوگیری کنید

باید بدانید که سیستم عامل اندروید نیز مانند سیستم عامل ویندوز، وظیفه راه اندازی برنامه ها و پلتفرم های نرم افزاری خاص در هنگام بوت یا راه اندازی را دارد. این گروه از برنامه ها با روشن شدن گوشی هوشمند به طور خودکار در پس زمینه ظاهر می شوند. اما اگر بنا به دلایلی نخواهیم برنامه ای به صورت خودکار در پس زمینه گوشی اندرویدی ما ظاهر شود، چه باید بکنیم؟ آیا راهی برای جلوگیری از بارگذاری خودکار برنامه ها هنگام بارگذاری گوشی ها یا محصولات اندرویدی وجود دارد؟

قطعا راه هایی برای این کار وجود دارد. در این مقاله سعی داریم راه های مختلفی را برای جلوگیری از این امر و جلوگیری از اجرای برنامه های خاص در هنگام اجرا شدن گوشی ها یا تبلت های اندرویدی معرفی کنیم. اگر در انجام هر یک از مراحل این مقاله با مشکلی مواجه شدید، لطفا در قسمت نظرات و پیشنهادات ما را در جریان بگذارید تا کارشناسان ما شما را برای رفع مشکل راهنمایی کنند.

مرحله اول: آماده سازی

در نسخه Ice Cream Sandwich سیستم عامل اندروید قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توان از راه اندازی برخی از برنامه ها در زمان بوت در دستگاه های اندرویدی جلوگیری کرد. در نتیجه پیشنهاد ما این است که ابتدا این قابلیت را در گوشی یا دستگاه خود بررسی کنید.

ابتدا به تب تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید.

سپس گزینه ای به نام Applications یا Application Manager را پیدا کنید و اگر آن گزینه را پیدا کردید روی آن کلیک کنید.

در این مرحله، از نوار بالایی در رابط کاربری برنامه، روی آیتم All کلیک کنید.

برنامه ای را که می خواهید به طور خودکار متوقف شود را از لیست پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

حال بر روی گزینه Disable کلیک کنید. اگر این گزینه وجود نداشت ابتدا بر روی گزینه Uninstall updates کلیک کرده و سپس گزینه Disable را انتخاب کنید.

در این بخش گوشی هوشمند خود را ریست کنید. در این شرایط، احتمالاً برنامه ای که انتخاب کرده اید غیرفعال است.

مرحله دوم: دسترسی Framaroot و root را اعمال کنید

ابتدا مدل گوشی هوشمند خود را از طریق انجمن و با استفاده از لینک زیر بررسی کنید. اگر مدل گوشی هوشمند شما در این لیست است، این مرحله را انجام دهید.

این راه حل از برنامه ای به نام Framaroot استفاده می کند که برای استفاده از آن باید گوشی شما روت شده باشد. قبل از دریافت مجوز برای نصب برنامه هایی مانند Framaroot، باید به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند اندرویدی خود رفته و مجوز نصب آن را فعال کنید.

اکنون به تب تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید.

در این مرحله گزینه Security و سپس Device Administration را انتخاب کنید. اکنون با انتخاب گزینه Unknown sources این مورد را در گوشی خود فعال کنید.

اکنون با استفاده از مرورگر رایانه شخصی یا لپ تاپ خود به این لینک مراجعه کرده و برنامه Framaroot را از آنجا دانلود کنید. اگر پیامی در مورد تنظیمات امنیتی روی تلفن شما ظاهر شد، آن را رد کنید و روی OK کلیک کنید.

پس از نصب برنامه Framaroot بر روی گزینه Install SuperSU کلیک کنید.

روی یکی از گزینه های آن در لیست اینجا کلیک کنید. اگر گزینه ای که انتخاب کردید خوب نبود و نتیجه درستی نداشت گزینه دیگری را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، گوشی هوشمند اندرویدی خود را ریست کنید. توجه داشته باشید که از برنامه Framaroot می توان برای آنروت گوشی های اندرویدی نیز استفاده کرد.

مرحله سوم: مخزن ماژول Modifier System را نصب کنید

قبل از نصب فریم ورک Xposed، باید برخی کارها را در تنظیمات امنیتی گوشی هوشمند خود انجام دهید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید.

در این مرحله، باید نصب کننده فریمورک Xposed را دانلود کنید. Xposed Framework یا Xposed Framework ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد سیستم عامل اندروید یا روش های سفارشی آن را تغییر دهید.

در صورت دانلود برنامه بر روی گزینه Install کلیک کنید.

اکنون گزینه Install/Update را انتخاب کنید.

در مرحله بعد روی گزینه Soft Reboot کلیک کنید.

حالا نصب کننده Xposed را بیاورید و سپس گزینه دانلود را انتخاب کنید.

در این مرحله به پایین اسکرول کرده و گزینه Boot Manager را پیدا کنید. وقتی آن را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید.

حالا گزینه دانلود را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه جزئیات کامل تری در مورد امکانات و ویژگی های این قاب نمایش داده می شود.

پس از اتمام مراحل دانلود، روی گزینه Install کلیک کنید. در این شرایط ماژول مورد نظر در برنامه Xposed Framework نصب می شود.

مرحله ۴: Booting Apps Manager Module را در زمان بوت فعال کنید

اکنون زمان آن رسیده است که ماژول مدیر برنامه بوت زمان را برای استفاده روی گوشی هوشمند نصب کنید.

برای این کار دوباره به صفحه اصلی برنامه Xposed Framework رفته و گزینه Modules را انتخاب کنید.

گزینه BootManager را در لیست موجود پیدا کرده و آن را فعال کنید.

یک بار دیگر به صفحه اصلی برنامه Xposed Framework رفته و بر روی گزینه Framework کلیک کنید.

حالا گزینه soft reboot را انتخاب کنید. هنگامی که تلفن هوشمند شما ریست یا راه اندازی مجدد می شود، لیست برنامه های BootManager را در App Drawer نشان می دهد.

مرحله ۵: برنامه‌هایی را که می‌خواهید هنگام راه‌اندازی تلفن از راه‌اندازی آن‌ها جلوگیری کنید، شناسایی کنید

پس از ریست شدن گوشی هوشمند اندرویدی خود، به بخش تنظیمات بروید.

حالا به قسمت Applications رفته و از نوار ابزار بالای صفحه روی منوی Run کلیک کنید. در این قسمت نام برنامه هایی را می بینید که با بوت شدن گوشی اندرویدی شما به صورت خودکار فعال می شوند.

در لیست موجود، برخی از برنامه‌ها را انتخاب کنید که نمی‌خواهید به‌طور خودکار در زمان بوت شروع شوند.

مرحله ۶: برنامه BootManager را اجرا کنید و از شروع خودکار برنامه های مورد نظر در هنگام راه اندازی گوشی جلوگیری کنید.

اکنون به آخرین مرحله رسیده ایم که ابتدا باید برنامه BootManager را اجرا کنیم. یک پنجره بازشو ظاهر می شود که در آن باید روی OK کلیک کنید تا روت کردن فعال شود.

اکنون، در لیست موجود، برخی از برنامه‌ها را انتخاب کنید که نمی‌خواهید هنگام بوت شدن تلفن به‌طور خودکار راه‌اندازی شوند.

در نهایت گوشی هوشمند خود را ریست کنید. در این شرایط فقط برنامه هایی که مجوز راه اندازی خودکار در هنگام بوت شدن گوشی به آنها داده شده است راه اندازی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله