اخبار تکنولوژی

دیدن مشخصات گوشی سامسونگ

چگونه اطلاعات سیستم را در دستگاه اندرویدی خود بررسی کنیم؟

سیستم عامل اندروید در حال حاضر محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل موبایل در جهان است. این سیستم عامل بسیار محبوب است و انتظار می رود در سال های آینده نیز به موفقیت خود ادامه دهد. در حال حاضر تقریبا همه افراد گوشی یا تبلت اندرویدی دارند و از امکانات آن استفاده می کنند، اما متاسفانه برخی از کاربران محصولات اندرویدی اطلاعات دقیقی از وضعیت سیستم دستگاه های خود ندارند و فقط از آن ها استفاده می کنند. حتی بسیاری از کاربران محصولات اندرویدی با ظاهر حرفه ای از جزئیات سیستم دستگاه خود آگاه نیستند. نیازی نیست که اطلاعات کاملی در مورد جزئیات سیستم دستگاه اندرویدی داشته باشید، اما همچنان دانش در این زمینه می تواند شما را به یک کاربر حرفه ای تبدیل کند. روش های مختلفی برای مشاهده اطلاعات سیستم در دستگاه های اندرویدی وجود دارد. ساده ترین این روش ها استفاده از قسمت تنظیمات دستگاه است. در این مقاله دو روش موثر برای مشاهده داده های سیستم در دستگاه های اندرویدی را ارائه می دهیم. در روش اول از قسمت تنظیمات دستگاه عمل می کنیم، در روش دوم از اپلیکیشن مخصوص این کار استفاده می کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

روش اول: با استفاده از قسمت تنظیمات دستگاه

همانطور که قبلا ذکر شد، کاربران اندروید می توانند از طریق قسمت تنظیمات دستگاه خود به اطلاعات سیستم دسترسی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که اطلاعات سیستم ارائه شده در این قسمت کاملا جزئی بوده و نمی توان آن را اطلاعات کامل در نظر گرفت. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد “شماره مدل” دستگاه، نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه خود، نام و مدل پردازنده آن، نسخه هسته آن و موارد مشابه به دست آورید، می توانید به تنظیمات بروید. نمای بخش برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا باید به بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید. دسترسی به این بخش به روش های مختلف امکان پذیر است. به عنوان مثال، می توانید با انتخاب نماد چرخ دنده از منوی برنامه یا منوی برنامه، به این تب دسترسی داشته باشید یا از طریق منوی اعلان، این تب را مشاهده کنید.

در بخش تنظیمات، یک لیست نسبتا طولانی را روی صفحه نمایش دستگاه خود خواهید دید. این لیست را به پایین اسکرول کنید. آخرین گزینه در این منو گزینه ای به نام «درباره تلفن» یا «درباره تبلت» است. اگر این گزینه را مشاهده کردید، بلافاصله آن را انتخاب کنید.

پس از ورود به این بخش، اطلاعات بسیار کلی در مورد وضعیت سیستم دستگاهتان به شما نمایش داده می شود. اطلاعاتی مانند «شماره مدل» دستگاه، نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی آن و …. در این بخش موجود است. اگر متوجه شده باشید، این بخش همچنین مدل سیستم روی تراشه (SoC) مورد استفاده در دستگاه شما را نشان می دهد، اما به جزئیات دیگری مانند تعداد هسته های پردازنده و فرکانس کاری آنها اشاره نمی کند. شایان ذکر است که بررسی های مربوط به آپدیت سیستم عامل اندروید دستگاه نیز معمولا از این قسمت و از طریق گزینه «به روز رسانی» انجام می شود.

اگر اطلاعاتی در مورد حافظه داخلی دستگاه می خواهید، به منوی تنظیمات اصلی برگردید و این بار گزینه ای به نام «Storage» را انتخاب کنید. این بخش اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت حافظه داخلی دستگاه ارائه می دهد. بنابراین در قسمت «درباره تلفن» نمی توانید اطلاعات و جزئیات وضعیت حافظه داخلی دستگاه را مشاهده کنید.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن «Android System Info».

بدین ترتیب از اپلیکیشن مخصوصی به نام Android System Info برای بررسی جزئیات سیستم دستگاه استفاده می شود. به این ترتیب اطلاعات دقیق و گسترده تری به دست خواهید آورد. برای بررسی اطلاعات سیستم دستگاه اندرویدی خود با استفاده از برنامه Android System Info، مراحل زیر را دنبال کنید.

در مرحله اول برنامه Android System Info را با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. پس از دانلود این اپلیکیشن قدرتمند، آن را روی دستگاه خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه Android System Info، به منوی برنامه در دستگاه هوشمند خود بروید. در لیست برنامه های موجود آیکونی به شکل تصویر بالا مشاهده خواهید کرد. این نماد را برای راه اندازی برنامه Android System Info انتخاب کنید.

پس از راه اندازی برنامه، به تب “System” بروید. این بخش اطلاعات بسیار خوبی در مورد وضعیت سیستم دستگاه شما نشان می دهد. در این بخش می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پردازنده، جزئیات دوربین دستگاه، حافظه داخلی، باتری و غیره پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله