اخبار تکنولوژی

تنظیمات بخش Touch ID and Passcode آیفون

نحوه تنظیم تاچ آیدی و رمز عبور در آیفون

اگر به منوی تنظیمات در iPhone یا iPad خود بروید، بخشی به نام Touch ID & Passcode را مشاهده خواهید کرد. این قسمت از تنظیمات آیفون اهمیت ویژه ای دارد و مستقیماً با مسائل امنیتی و حریم خصوصی کاربران مرتبط است. در این مقاله نحوه راه اندازی قسمت Touch ID و Passcode در آیفون را یاد می گیریم.

اپل به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران اهمیت زیادی می دهد، اما این کاربر است که باید تا حد امکان مراقب باشد. اپل از زمان عرضه آیفون ۵ اس، آیفون های خود را به اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی مجهز کرده تا کیفیت محافظت از آن ها را افزایش دهد و گزینه ای به نام Touch ID و Passcode به منوی تنظیمات دستگاه اضافه شده است که اثربخشی اسکنر اثر انگشت در آیفون یا آیپد شما و تنظیمات آن یکی از مسائل اصلی مربوط به امنیت و حریم خصوصی شماست. در این مقاله در مورد این مشکل و تنظیمات تاچ آیدی و رمز عبور آیفون صحبت خواهیم کرد.

برای انجام کارهای مربوط به قفل کردن آیفون یا اسکنر اثر انگشت، باید به بخش تنظیمات Touch ID & Passcode بروید. بنابراین، یکی از اساسی ترین چیزهایی که باید قبل از استفاده کامل از آیفون خود بدانید، دانستن گزینه ها و موارد ارائه شده در این بخش است. به عنوان مثال در ساده ترین حالت ممکن، اگر قصد استفاده از تاچ آیدی یا اسکنر اثر انگشت آیفون را دارید، باید با مراجعه به قسمت Touch ID و Passcode آیفون خود، این قابلیت را فعال کنید. بنابراین، شناسایی تنظیمات Touch ID و رمز عبور آیفون به عنوان یک موضوع حیاتی در نظر گرفته می شود.

در این مقاله قصد داریم قسمت تنظیمات iPhone Touch ID و Passcode و تقریبا تمامی گزینه های این قسمت و کاربرد آن را برای شما عزیزان به صورت مناسب و دقیق شرح و توضیح دهیم. علاوه بر این، از این طریق می توانید گزینه های موجود در این قسمت را بهینه کنید و امنیت و حریم خصوصی خود را افزایش دهید. بنابراین در این مقاله به شرح گزینه ها و آموزش راه اندازی قسمت Touch ID و Passcode در آیفون می پردازیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل در تلفن های ذکر شده تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما بمان.

معرفی تنظیمات Touch ID و Passcode برای آیفون

Touch ID و تنظیمات رمز عبور آیفون بخشی از منوی تنظیمات هستند. برای این کار ابتدا باید به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید تا به تنظیمات قسمت Touch ID و Passcode مراجعه کنید و سپس گزینه Touch ID and Passcode را انتخاب کنید.

اگر دستگاه رمز عبور یا قفل آیفون در این شرایط فعال است، باید رمز عبور آنها را وارد کنید. این عمل باید به گونه ای انجام شود که هیچکس نتواند به راحتی به تنظیمات Touch ID و رمز عبور آیفون شما دسترسی داشته باشد. بنابراین تنها با وارد کردن رمز یا رمز قفل آیفون صحیح می توانید به تنظیمات قسمت Touch ID و Passcode دسترسی پیدا کنید. اگر قفل آیفون (رمز عبور) شما غیرفعال است، برای ورود به تنظیمات Touch ID و رمز عبور نیازی به وارد کردن رمز عبور ندارید.

وقتی وارد منوی تنظیمات Touch ID & Passcode در آیفون می شوید، محیطی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. از بالای صفحه شروع می کنیم. این بخش دارای یک زیربخش با عنوان Use Touch ID است که شامل سه گزینه و لغزنده مختلف است. با استفاده از این بخش، این گزینه را دارید که مشخص کنید قصد دارید از اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون خود برای چه چیزی استفاده کنید. عملکرد این گزینه ها به شرح زیر است:

قفل آیفون: این گزینه در واقع مربوط به باز کردن قفل صفحه آیفون است که از طریق Touch ID یا اسکنر اثر انگشت انجام می شود.

Apple Pay: این گزینه مربوط به امکان استفاده از تاچ آیدی در آیفون برای تایید فرآیند خرید از طریق سرویس Apple Pay می باشد. این گزینه در کشور ما قابل اجرا نیست، بنابراین می توانید آن را غیرفعال کنید.

iTunes & App Store: این گزینه مربوط به تایید فرآیند خرید App Store و iTunes با استفاده از اسکنر اثر انگشت آیفون است.

در زیر مجموعه بعدی به نام FINGERPRINTS می توانید اثر انگشت مورد اعتماد آیفون خود را مشخص کنید. همانطور که در تصویر بالا می بینید، ما قبلا یک اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد برای آیفون خود تنظیم کرده ایم. می توانید این اثر انگشت را با ضربه زدن یا ثبت اثر انگشت جدید برای آیفون خود به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد با زدن گزینه Add Fingerprint حذف کنید. توجه داشته باشید که می توانید تا ۱۰ اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در آیفون خود وارد کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق و راهنمایی گام به گام در مورد نحوه حذف اثر انگشت از این لیست و همچنین افزودن اثر انگشت بیشتر به این لیست، مطالعه دو مقاله “آموزش حذف اسکنر اثر انگشت اپل پروفایل کاربری آیفون” و آموزش را به شما توصیه می کنیم. نحوه اضافه کردن اثر انگشت قابل اعتماد به آیفون و آیپد

دو عنوان دیگر به ترتیب Turn Passcode Off و Change Passcode هستند. قفل آیفون شما که یک قفل بحرانی است با زدن گزینه Turn Passcode Off غیرفعال می شود. به دلایل امنیتی، بهتر است هرگز تا حد امکان رمز عبور یا قفل آیفون را غیرفعال نکنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Change Passcode رمز قفل آیفون خود را تغییر دهید.

اگر به قسمت Touch ID & Passcode تنظیمات آیفون بروید، گزینه دیگری که مربوط به زمان درخواست رمز عبور قفل آیفون است، در زیر عنوان Require Passcode قابل مشاهده است. در بلافاصله مناسب است که این گزینه را ترک کنید. پس از این گزینه به گزینه شماره گیری صوتی خواهید رسید. با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود دستورات صوتی خاصی را ارائه دهید که تقریباً برای ما فارسی زبانان بی فایده است. بنابراین می توانید این گزینه را غیرفعال کنید. پس از گزینه های ذکر شده به زیربخش جدیدی می رسیم که به نام ALLOW ACCESS ON LOCK شناخته می شود. در این قسمت لیستی از موارد قابل نمایش بر روی صفحه قفل آیفون وجود دارد. می توانید با توجه به شرایط دلخواه خود از نمایش برخی از آنها در صفحه قفل دستگاه جلوگیری کنید. گزینه های این بخش ممکن است متفاوت و بیشتر از آنچه در تصویر بالا می بینید باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از گزینه های موجود در این لیست، با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

آخرین گزینه در تنظیمات iPhone Touch ID و Passcode گزینه ای به نام Wipe Data است. این گزینه نقش بسیار مهمی در امنیت دارد. اگر گزینه Erase Data فعال باشد، اگر به دلایلی رمز قفل آیفون (Passcode) 10 بار متوالی اشتباه وارد شود، آیفون شما به طور خودکار تمام اطلاعات و محتوای موجود در آن را پاک می کند! به این ترتیب، اگر فردی سودجو قصد دسترسی به اطلاعات آیفون شما را داشته باشد، نمی تواند این کار را انجام دهد.

نتیجه

در این مقاله همانطور که مشاهده کردید آموزش راه اندازی قسمت Touch ID و Passcode در آیفون را ارائه کرده ایم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل در تلفن های موجود تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا