اخبار تکنولوژی

فعالسازی GPS (موقعیت یاب) در ۳ مرحله

آموزش فعال سازی جی پی اسدر یک گوشی اندرویدی

GPS یا مکان یاب قابلیتی است که توسط دستگاه های هوشمند برای شناسایی موقعیت مکانی شما در زمان واقعی ارائه می شود که با اتصال به شبکه ماهواره ای انجام می شود. در این مقاله به نحوه فعال سازی این قابلیت در گوشی های اندرویدی می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

کلمه GPS مخفف عبارت «سیستم موقعیت یاب جهانی» به معنای «سیستم موقعیت یاب جهانی» است که با برقراری ارتباط با شبکه ای از ماهواره های موقعیت یاب، قابلیت موقعیت یابی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بنابراین اگر گوشی های هوشمند از این قابلیت پشتیبانی کنند، امکان تشخیص مکان فعلی کاربر وجود خواهد داشت. در زیر به کاربرد این موقعیت یابی و اهمیت آن در زندگی روزمره و سپس نحوه فعال سازی آن می پردازیم.

قابلیت GPS در بسیاری از موارد قادر است نیازهای کاربران را برطرف کند. به عنوان مثال، زمانی که مکان یاب فعال است، می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند نقشه گوگل، مسیرهای مختلف را در هر نقطه از جهان شناسایی و ارزیابی کنید. به عنوان مثال، هنگام سفر به شهری ناآشنا و تمایل به گشت و گذار در شهر و بازدید از دیدنی های آن، احساس می کند که باید از همه مسیرها مطلع و آشنا باشد. اما با کمک جی پی اس در دستگاه های هوشمند این نیاز به روشی بسیار ساده تری برطرف خواهد شد. همچنین می‌توانید این موقعیت را با برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام به اشتراک بگذارید تا موقعیت خود را به دیگران اطلاع دهید یا اطلاعات دقیق موقعیت مکانی را روی نقشه‌ای که توسط ماهواره‌های موقعیت‌یابی تولید شده است، ارائه دهید. علاوه بر این، اپلیکیشن هایی مانند تاکسی های اینترنتی نیز به این فعال سازی نیاز دارند تا راننده از محل دقیق مسافر مطلع شود.

در سایر برنامه های مکان یاب، این ویژگی باید فعال باشد. این فعال سازی یک کار بسیار ساده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال خاصی در این زمینه می توانید از طریق درگاه های ارتباطی ارائه شده با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و از آنها راهنمایی بگیرید.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

فعال کردن آموزش جی پی اس در اندروید؛ نحوه عملکرد جی پی اس دستگاه اندروید خود را فعال کنید؟

با توجه به اینکه این فعال سازی اصلا مشکلی ندارد، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا گوشی خود را روشن کرده و با قرار دادن انگشت خود در بالای صفحه و کشیدن انگشت خود به سمت پایین نوار اعلان را مشاهده خواهید کرد.
  • با تکرار مجدد مرحله اول، منوی تنظیمات سریع ظاهر می شود. در این منو می توانید نمادی به نام Location پیدا کنید (این نماد ممکن است در گوشی های هوشمند مختلف نام متفاوتی داشته باشد). با زدن این نماد مکان یاب فعال می شود.

اگر این نماد در منوی تنظیمات سریع نیست، باید نماد سمت راست نوار بالای صفحه را به شکل خودکار در کنار نمادی که شبیه چرخ دنده است انتخاب کنید. این آیکون به کاربر اجازه می دهد تا آیکون های میانبر را در قسمت تنظیمات سریع شخصی سازی کند. در این صورت می توانید با انتخاب نماد موقعیت مکانی از لیست آیکون های موجود در آن تب، قابلیت جستجوی موقعیت مکانی را به تب تنظیمات سریع اضافه کنید و سپس دو مرحله ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

روش بالا نحوه فعال کردن مکان یاب را از طریق منوی تنظیمات سریع توضیح داد. اما این فعال سازی از طریق تنظیمات اولیه دستگاه اندرویدی شامل مراحل مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • با ضربه زدن روی نماد چرخ دنده، از منوی کشویی صفحه اصلی به صفحه تنظیمات هدایت می شوید
  • گزینه Location را انتخاب کنید
  • با تیک زدن این مرحله قابلیت مکان یاب برای شما فعال می شود

در نهایت می توانید از تمامی اپلیکیشن های این قابلیت بهره مند شوید.

نتیجه

همانطور که گفته شد، هدف از این مقاله آموزش نحوه فعال کردن مکان یاب بود. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر قسمت از این مقاله یا رفع ابهام، می توانید از طریق شماره تماس های ارائه شده در این قسمت با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید و راهنمایی های دقیق تری دریافت کنید.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا