اخبار تکنولوژی

تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو؛ کدام را بخریم؟

گوشی اکتیو و چالش های آن

اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید یا از طرفداران برند اپل هستید، قطعا کلماتی مانند گوشی اکتیو و گوشی نات اکتیو را شنیده اید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای بنویسیم تا اگر قصد خرید آیفون به صورت عمده و یا حتی خرده فروشی را دارید بتوانید بین آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو تفاوت قائل شوید. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که سوالاتی مانند گوشی های اکتیو و نات اکتیو به طور جداگانه به چه معناست؟ تفاوت iPhone Active و Not Active چیست؟ یا بهتر است آیفون اکتیو بخریم یا آیفون غیر اکتیو؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در کنار این موضوعات قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید گوشی های اکتیو و نات اکتیو را تشخیص دهید. حتی ممکن است برخی از کاربران iPhone Active و iPhone Not Active را با استوک یا Rippack اشتباه بگیرند که در این مقاله قصد داریم به آن توضیح دهیم. اگر قصد خرید آیفون دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی کافه نیوز مراجعه کنید. همچنین همکاران این مقاله را مطالعه کنند تا در هنگام فروش محصولات اپل در مورد تفاوت آیفون اکتیو و غیر اکتیو توضیحات کافی به مشتریان خود بدهند. همچنین اگر قصد خرید عمده آیفون را دارید می توانید به سایت همکار مراجعه نمایید.

گوشی اکتیو و گوشی نات اکتیو ; هر کدام به چه معناست؟

زمانی که هر آیفون وارد کشور می شود، با شماره سریال خاص و منحصر به فردی عرضه می شود که برای هر گوشی منحصر به فرد است. آیفون Not Active در واقع گوشی ای است که از زمان عرضه به هیچ وجه اکتیو نشده است و به عبارتی می توان گفت آیفونی که به تازگی وارد بازار شده است، گوشی Not Active محسوب می شود. بنابراین، اولین بار که به اینترنت متصل می شود، گوشی اکتیو نامیده می شود. این موضوع بیشتر مربوط به گارانتی گوشی های اپل است که به دلیل تحریم ها از آن استفاده نخواهیم کرد. با این حال تا به حال بدانید گوشی کاملا نو و هنوز به اینترنت وصل نشده است گوشی نات اکتیو است، از طرفی اگر یک بار روشن شود گوشی اکتیو می شود.

آیفون اکتیو چیست؟

شرکت اپل به دلیل تحریم های ایران در کشورمان نمایندگی ندارد و به همین دلیل محصولات آن مستقیما وارد کشورمان نمی شود. به همین ترتیب، واردکنندگان باید آیفون و سایر محصولات اپل را از طریق کشورهای دیگر برای ما ارسال کنند. مثلا گوشی های تولید شده برای چین یا سنگاپور توسط واسطه های ایرانی به ما تحویل داده می شود و اینجاست که مفهوم قطعه نامبر تعریف می شود. بنابراین، اگر یک گوشی اکتیو با پارت نامبر چینی خریداری کرده اید، به این معنی است که در حال حاضر یک گوشی ساخت چین دارید. از طرفی سنگاپور و غیره هم همینطور. اکنون چالشی پیش می آید. به گونه ای که هر کشوری اجازه می دهد تعداد معینی از محصولات را به کشورهای دیگر بفروشد. به عنوان مثال، سنگاپور یا چین اجازه دارند درصدی از محصولات خود را به کشورهای دیگر بفروشند. حال اگر واردکنندگان اکتیو گوشی ایرانی قصد واردات گوشی های بیشتری از این کشورها داشته باشند و چین و سنگاپور درصد مجاز خود را فروخته باشند، چه اقدامی باید انجام شود؟

تلفن غیر فعال

از آنجایی که اپل برای اولین بار متوجه اکتیو شدن گوشی های خود می شود، واردکنندگان مجبور می شوند آیفون خریداری شده در کشور مجاز مبدا را بدون جریمه اکتیو کنند، یعنی. چین یا سنگاپور برای حل مشکل بین اپل و چین. با توجه به این اتفاق، اپل نه تنها متوجه نمی‌شود که محصولات از حد مشخصی فراتر رفته، بلکه گوشی اکتیو بدون جریمه در کشور مجاز است. بنابراین ما به شما اطمینان می دهیم که بخش بزرگی از بازار را گوشی اکتیو و آیفون غیراکتیو تنها درصد کمی از بازار را به خود اختصاص داده است. این تفاوت باعث افزایش قیمت گوشی نوت اکتیو در بازار شده است.

گوشی اکتیو رو بخریم یا نه؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، متاسفانه واردکنندگان مجبور به واردات گوشی اکتیو به کشور هستند. با توجه به توضیحات بالا همچنین می توان نتیجه گرفت که آیفون اکتیو در واقع دستگاه جدیدی است که تنها پس از روشن شدن برای ثبت در وب سایت اپل به اینترنت متصل می شود. بنابراین، ما تفاوت بین iPhone Active و Not Active را درک کرده ایم. به شما توصیه می کنیم اگر از نو بودن محصول مطمئن هستید، برای آیفون Not Active هزینه بیشتری نپردازید و همان گوشی اکتیو را تهیه کنید، زیرا عملا شبیه به هم هستند. همچنین اگر قصد خرید عمده آیفون را دارید، این وظیفه شماست که به مشتریان خود توضیحاتی ارائه دهید و در مورد گوشی اکتیو و گوشی نات اکتیو به اندازه کافی صادق باشید تا کاربر در نهایت بتواند تصمیم درستی را اتخاذ کند.

همانطور که تاکید کردیم، اگر از نو بودن دستگاه مطمئن هستید، گوشی اکتیو را خریداری کنید. در ابتدای این داستان، یکی از چالش هایی که کاربران با آن مواجه هستند، تمایز یک گوشی اکتیو از یک گوشی کارکرده و موجود است. حال توضیحاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا تفاوت این دو را متوجه شوید. سری آیفون در شهریور ماه عرضه می شود و پس از مدت کوتاهی وارد کشور می شود. بنابراین اگر تا نوامبر یا حتی آذر یک آیفون بخرید، احتمال عرضه آن بسیار کم است زیرا زمان بسیار کمی از عرضه تا خرید وجود دارد و قطعاً یک گوشی اکتیو محسوب می شود. حال اگر بیش از یک سال از زمان معرفی تا زمان خرید می گذرد باید مشکوک باشید زیرا پس از این مدت تعداد گوشی های اکتیو یا نات اکتیو در بازار بسیار کاهش یافته است و قطعا یافتن آن بسیار چالش برانگیز خواهد بود. یک گوشی جدید

به نظر شما گوشی اکتیو بخریم یا نه؟ می توان گفت برای رفع همه این نگرانی ها می توانید گوشی نت اکتیو را خریداری کنید و خیالتان راحت باشد. یا اگر قصد خرید گوشی اکتیو را دارید حتما از فروشگاه های معتبر این کار را انجام دهید. پس به شما این اطمینان را می دهیم که می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کافه نیوز یک گوشی اکتیو کاملا نو خریداری کنید و نگران موجود بودن آن نباشید.

چگونه آیفون اکتیو را از آیفون غیراکتیو تشخیص دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم، مهم است که جدا از دانستن تفاوت بین آیفون اکتیو و غیراکتیو در تئوری، بتوانید آیفون اکتیو را از آیفون غیراکتیو تشخیص دهید. برای تشخیص گوشی اکتیو از غیراکتیو باید پلمپ دستگاه را باز کنید، کافی است همان شماره سریال منحصر به فردی را که توضیح دادیم داشته باشید. البته بدانید که قبل از تست این مشکل نباید گوشی را اکتیو کنید. تشخیص گوشی اکتیو از غیراکتیو با مراجعه به وب سایت اپل و وارد کردن شماره سریال آیفون خود در فیلد ارائه شده بسیار آسان است. پس از کلیک بر روی گزینه ادامه، دو حالت برای شما ایجاد می شود; ابتدا یک علامت سبز رنگ مشاهده می کنید که به این معنی است که شما یک گوشی اکتیو خریداری کرده اید و حتی تاریخ اکتیو سازی آن مشخص است و اگر یک تیک زرد رنگ مشاهده کردید به این معنی است که شما یک iPhone Active خریداری کرده اید و از شما می خواهد که گوشی خود را اکتیو کنید.

خلاصه آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

اگر تفاوت قیمت یک گوشی غیراکتیو برای شما مهم نیست و تازگی را به صورت نامشخص تعریف می کنید، حتما باید به خرید آیفون غیراکتیو فکر کنید زیرا خیالتان را راحت می کند و با روشی که توضیح دادیم می توانید به راحتی دریافت کنید. از بی تحرکی آن خلاص شود. مطلع باشید اما اگر پرداخت پول بیشتر برای شما منطقی نیست و قصد خرید از فروشگاه اینترنتی کافه نیوز را دارید، توصیه می کنم گوشی اکتیو را خریداری کنید تا هزینه بیشتری پرداخت نکنید. باز هم اول از همه توصیه می کنیم حتما از فروشگاه های معتبری مثل کافه نیوز دیدن کنید تا دیگران نگران استوک یا نو بودن گوشی شما نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا