اخبار تکنولوژی

تفاوت گوشی اصلی و ریپک در آیفون

تفاوت گوشی اورجینال با ریپک چیست؟

امروزه برندهای زیادی در بازار به تولید گوشی های هوشمند مشغول هستند که اپل یکی از محبوب ترین و فعال ترین آنها در این زمینه است و به لطف عرضه محصولات با کیفیت به یکی از پرفروش ترین محصولات تبدیل شده است. اپل نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز بسیار محبوب است. با توجه به افزایش قیمت ها و وجود تحریم ها متاسفانه شاهد کلاهبرداری افراد سودجو بوده ایم که آیفون ریپک را در بازار معرفی کرده و به قیمت آیفون اصلی می فروشند. در همین راستا تصمیم گرفتیم تفاوت گوشی اصلی و ریپک را بررسی کنیم تا بتوانید از سودجویی افراد و کلاهبرداری آنها جلوگیری کنید. آیفون اصلی بسیار گران است اما برای کاربری که حاضر است برای خرید گوشی آیفون اصل هزینه زیادی بپردازد منطقی است. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانید تفاوت بین یک گوشی اصلی و یک بسته بندی مجدد را تشخیص دهید و درست خرج کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم اطلاعات کافی در مورد تفاوت گوشی اصلی و بسته بندی مجدد به شما بدهیم. اگر قصد خرید آیفون اورجینال را دارید می توانید به سایت Mbit مراجعه کرده و بدون نگرانی گوشی اورجینال را خریداری کنید و دیگر نیازی به دانستن تفاوت گوشی اصلی و بسته بندی مجدد نخواهید داشت.

با پرس و جو از طرفداران فناوری متوجه محبوبیت این برند خواهیم شد، اما متاسفانه با توجه به تحریم ها و سردرگمی بازار خرید آیفون، این افزایش قیمت برای بسیاری از کاربران رویایی خواهد بود. البته تقصیر افزایش قیمت را نمی توان تنها به تحریم ها نسبت داد چرا که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از قطعات حرفه ای تر، افزایش قیمت طبیعی خواهد بود. پس تا انتها با ما همراه باشید تا تفاوت گوشی اصلی و بسته بندی مجدد را بررسی کنیم. ابتدا باید بدانیم آیفون اورجینال و ریپک آیفون چیست، سپس تفاوت آیفون اورجینال و ریپک را بررسی می کنیم و در نهایت راه های تشخیص آیفون اصلی از آیفون ریپک را توضیح می دهیم تا بتوانید تفاوت را در چه زمانی تشخیص دهید. خرید گوشی اصلی را بگیرید و دوباره بسته بندی کنید.

کدام گوشی شامل آیفون اصلی می شود؟

خوب، اول از همه، مهم است که بدانید بسته اصلی آیفون چیست؟ اولین قدم برای تشخیص تفاوت بین گوشی اصلی و بسته بندی مجدد این است که بدانید هر یک از این کلمات به چه معنا هستند. همانطور که می توانید حدس بزنید، آیفون اصلی در واقع همان گوشی اصلی اپل است که شامل لوازم جانبی داخل جعبه است. بنابراین اگر قصد خرید آیفون دارید، باید مطمئن شوید که آیفون اصلی را می خرید و پول زیادی برای آیفون دزدیده شده پرداخت نمی کنید. ممکن است این سوال پیش بیاید که در سری جدید آیفون، لوازم جانبی از جعبه خارج شده و امکان بررسی این مورد وجود ندارد. با این حال، جعبه تمیز و محکم، در دسترس بودن گارانتی و کیفیت بالای محصول می تواند به شما کمک کند. در زیر به معرفی بهتر آیفون ریپک می پردازیم.

آیفون اصلی

چه گوشی هایی در ریپک آیفون گنجانده شده است؟

آیفون ریپک در واقع گوشی هوشمندی است که قبلا توسط یک کاربر خریداری شده و به دلایل مختلف مانند خرابی یا خرابی قطعات به شرکت یا فروشنده محصول بازگردانده شده و تعمیر یا تعویض شده و مجددا وارد بازار شده است. یکی از مهم ترین گزینه ها در تفاوت گوشی اورجینال با ریپک ، ارزانتر بودن ریپک آیفون است که باعث شده برخی از کاربران برای خرید آن دو بار فکر کنند. از نظر کیفیت و عملکرد تفاوتی با گوشی های اصلی ندارند اما در تاریخچه آنها گزارش هایی مبنی بر خرابی و تعمیر وجود دارد که بستگی به تصمیم کاربر برای خرید آن دارد. بر اساس اطلاعات موجود گوشی های ریپک به سه دسته تقسیم می شوند. بر همین اساس می توان گفت دسته اول آیفون هایی هستند که جعبه ندارند و از نظر لوازم جانبی و کیفیت تفاوتی با آیفون های اصلی ندارند. دسته دوم شامل گوشی هایی می شود که لوازم جانبی آنها تعویض شده و دیگر اصل نیستند و دسته سوم در واقع ارزش بسیار کمتری نسبت به نوع اول و دوم دارند و در واقع اکثر قطعات آنها تعویض شده است که چندان به چشم نمی آید و می تواند به جای گوشی اصلی و حتی دسته اول و دوم بخرید.

چگونه آیفون اصلی را بشناسیم؟

در مقاله تفاوت گوشی اورجینال با ریپک خوب است نحوه تشخیص گوشی اصلی را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب قبل از خرید گوشی، جعبه گوشی را با دقت بررسی کنید و در صورت تفاوت با نمونه موجود در سایت، از تقلبی بودن آن مطمئن شوید. طرح و رنگ کارتن تقلبی متفاوت است و حتی شماره سریال آن در هیچ سایتی موجود نیست. یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید آیفون باید بررسی شود پیچ ​​های بدنه است. اپل در طراحی گوشی های خود از پیچ هایی با طراحی منحصر به فرد استفاده می کند که آنقدر ظریف و تمیز است که می توانید آن را از یک آیفون تقلبی تشخیص دهید. توجه داشته باشید که پیچ های استفاده شده در آیفون های اصلی با دستگاه خاصی برداشته می شوند، در حالی که پیچ های گوشی های تقلبی را می توان با هر وسیله ای باز و بسته کرد.

راه دیگر برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی ضربه زدن روی لوگو است. زیرا گوشی های تقلبی مجهز به لوگوی فرورفته ای هستند که می توان آن را با دست لمس کرد. پس در نظر داشته باشید که سطح لوگو باید صاف و هم سطح با پنل پشتی گوشی باشد. اگر آیفون اورجینال باشد، لوگوی شرکت با روشن شدن نمایش داده می شود، در حالی که با نمونه های تقلبی، کتیبه Welcome را مشاهده خواهیم کرد. دکمه های طراحی شده برای آیفون های اصل کیفیت بسیار خوبی دارند و نحوه قرارگیری و طراحی آن ها از استانداردی پیروی می کند که گوشی های تقلبی آن را رعایت نمی کنند. یکی از تفاوت های بزرگ بین آیفون اصلی و آیفون شبیه سازی شده در واقع سیستم عامل آن است. به همین دلیل در آیفون اصلی شاهد استفاده از سیستم عامل iOS هستیم که در گوشی های تقلبی سیستم عامل اندروید خواهد بود. بررسی دوربین دستگاه آخرین عنصر برای تشخیص جعلی از نسخه اصلی است. اگر کیفیت دوربین بالا باشد می توان نتیجه گرفت که گوشی اورجینال است.

آیفون‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین اگر درگاه کارت حافظه را دیدید، می‌توانید به جعلی بودن آن مشکوک شوید. تا اینجای کار در مقاله تفاوت گوشی اورجینال و ریپکیج سعی کرده ایم نکات مهم خرید آیفون اورجینال را توضیح دهیم تا بتوانید گوشی مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنید.

چگونه آیفون ریپک را بشناسیم؟

پس از آشنایی با آیفون اصلی، بهتر است بدانید که Rippack آیفون چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد. با بررسی تفاوت گوشی اصلی و ریپک می توان به این نتیجه رسید که آیفون ریپک از نظر ظاهر و عملکرد بسیار شبیه به آیفون اصلی است. با این حال، تفاوت کوچکی بین آیفون اصلی و آیفون ریپک وجود دارد که برای تشخیص آن فقط باید دقت خود را افزایش دهید. در ادامه این موضوع را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیفون را پاره کنید

بررسی جعبه و لوازم جانبی برای تشخیص تفاوت بین گوشی اصلی و بسته بندی مجدد

یکی از مهم ترین راه های تشخیص آیفون اصلی از دزدیده شده، بررسی جعبه و لوازم جانبی آن است. در واقع تفاوت گوشی اصلی و ریپک را می توان به راحتی از روی کیفیت جعبه و لوازم جانبی آن تشخیص داد. به جرات می توان گفت که قاب آیفون ریپک کیفیت پایین تری دارد و حتی دارای ایراداتی مانند غلط املایی، بریدگی و پارگی است. علاوه بر این لوازم جانبی در نظر گرفته شده برای گوشی های ریپک از کیفیت پایین تری نسبت به گوشی اصلی برخوردار است. توجه داشته باشید که لوازم جانبی قبلا از جعبه های آیفون حذف شده اند، بنابراین بهترین راه برای تشخیص در حال حاضر این است که جعبه گوشی را علامت بزنید.

شماره سریال را بررسی کنید

راه دوم برای تشخیص تفاوت بین گوشی اصلی و بسته بندی مجدد، بررسی شماره سریال آیفون است. توجه داشته باشید که شماره سریال شامل یک کد ۱۲ رقمی است که در پشت گوشی و روی قاب حک شده است. با وجود تحریم ها، همچنان امکان بررسی شماره سریال در سایت رسمی این شرکت وجود دارد. شماره سریال آیفون ripk با شماره سریال آیفون اصلی متفاوت خواهد بود. همچنین امکان یافتن شماره سریال در مسیر زیر وجود دارد.

  • وارد قسمت تنظیمات شوید
  • بر روی گزینه General کلیک کنید
  • سپس بخش About را ببینید
  • در نهایت در قسمت Serial Number شماره سریال گوشی را مشاهده خواهید کرد.

مدل گوشی رو چک کن

مدل گوشی در واقع یک کد ۴ یا ۵ رقمی است که در پشت گوشی و جعبه قرار دارد. در برخی موارد مدل گوشی ریپک با مدل اصلی متفاوت خواهد بود. همچنین می توانید مدل آیفون خود را از مسیر زیر بررسی کنید.

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • در تب General روی گزینه About کلیک کنید
  • مدل گوشی را می توانید در قسمت Model Number مشاهده کنید.

عملکرد گوشی

توجه داشته باشید که عملکرد گوشی راه دیگری برای تشخیص تفاوت بین گوشی اصلی و بسته بندی مجدد است. عملکرد دو گوشی اصلی و ریپک بسیار شبیه به هم است، اما ممکن است همچنان ایرادات نرم افزاری و دوربینی متفاوت از گوشی اصلی باشد. دنبال کردن مسیر زیر می تواند به شما در شناسایی گوشی اصلی و ریپک کمک کند.

  • گوشی را روشن کنید و چند دقیقه از آن استفاده کنید.
  • دوربین گوشی خود را روشن کنید و عکس و فیلم بگیرید.
  • نرم افزار گوشی رو آپدیت کنید

خرید کنید و به مرکز نقد و بررسی معتبر مراجعه کنید

بسته 5 لیتری چیست؟

ابتدا پیشنهاد می کنم گوشی خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. بنابراین می توانید برای خرید آیفون اصلی به سایت کافه نیوز مراجعه کنید و نگران دزدی بودن آن نباشید. همچنین می توانید از مراکز معتبر برای تشخیص تفاوت گوشی اصلی و بسته بندی شده کمک بگیرید زیرا آنها دانش بیشتری در این زمینه دارند. با این حال، اگر همه این موارد رعایت شود، به احتمال زیاد می توانید از خرید گوشی اصلی خود لذت ببرید.

آیا آیفون ریپک ارزش خرید دارد؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم آیفون Rippack در واقع گوشی ای است که به دلیل یک سری ایرادات و ایرادات توسط مشتری به فروشنده یا شرکت بازگردانده می شود.توجه داشته باشید که گوشی های ریپک دارای مزایایی از جمله قیمت پایین تر و کیفیت خوب هستند.و حتی دارای یک ضمانتنامه . به این ترتیب می توانید گوشی های ریپک را با قیمت ۳۰ یا ۵۰ درصد ارزان تر از گوشی های اصلی خریداری کنید. همچنین به دلیل ارتقا، اپل از قطعات اورجینال برای تعمیر گوشی های ریپک استفاده می کند. توجه داشته باشید که برخی از شرکت ها برای خریداران خود گارانتی معتبر نیز ارائه می کنند. از طرفی این گوشی ها می توانند ایراداتی نیز داشته باشند. مثلا:

  • ماندگاری کوتاه تر: طبیعی است که ریپک آیفون نسبت به آیفون اصلی عمر مفید کمتری داشته باشد زیرا در مواردی از این گوشی استفاده شده و سپس متوجه تخلف می شوند.
  • مشکلات بالقوه: در برخی گزارش ها متوجه شدیم که احتمال خرابی گوشی ریپک وجود دارد و حتی سیستم عامل آن از نسخه های جدید iOS پشتیبانی نمی کند.

در نتیجه می توان گفت که قیمت مناسب این گوشی ها وسوسه انگیز خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید گوشی آیفون با قیمت مناسب و کیفیت خوب را دارید، می توان گفت آیفون ریپک انتخاب خوبی خواهد بود. از طرفی اگر تازگی گوشی، عمر طولانی و پشتیبانی بهتر از نسخه های جدید سیستم عامل برای شما در اولویت است، به خرید آیفون اصلی فکر کنید.

حال در مقاله به تفاوت گوشی اصلی و ریپک می پردازیم، معنی کلمه پک ۵L… با ما همراه باشید.

بسته ۵ لیتری چیست؟

گوشی های آیفون ۵ ال یا به قول معروف همان گوشی های ریپک هستند. به عبارت دیگر پک ۵ ال در واقع همان آیفونی است که به دلیل اشکال و ایراد برای بازپرداخت یا تعمیر به شرکت یا فروشنده بازگردانده می شود. همانطور که در بالا توضیح دادیم، این مدل های گوشی ارزش خرید دارند زیرا می توانید آیفون را با قیمت بسیار بهتری نسبت به آیفون جدید خریداری کنید، در حالی که از نظر کیفیت تفاوتی ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا