اخبار تکنولوژی

تفاوت دو حالت Do Not Disturb و Silent در آیفون‌

تفاوت بین حالت مزاحم نشوید و حالت بی‌صدا در آیفون

در سیستم عامل iOS دو حالت یا حالت برای قرار دادن دستگاه در حالت بی صدا و عدم دریافت آلارم وجود دارد: Do not disturb و Silent. حال سوال اینجاست که تفاوت این دو حالت چیست؟ با ما همراه باشید تا با تفاوت اصلی این دو موقعیت آشنا شوید.

آیفون دارای دو حالت Do Not Disturb و Silent است که می توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود آن ها را فعال کرده و دستگاه خود را به حالت بی صدا منتقل کنید. با فعال کردن هر یک از این دو حالت Do Not Disturb و Silent، آلارم ها متوقف می شوند و آیفون شما در سکوت مطلق به کار خود ادامه می دهد. اما تفاوت این دو حالت چیست؟

متأسفانه بسیاری از کاربران آیفون با تفاوت این دو حالت در آیفون اپل آشنا نیستند و واقعاً نمی دانند در چه شرایطی باید از هر یک از این حالت ها استفاده کنند. در واقع باید گفت که اساس عملکرد حالت های Do Not Disturb و Silent یکسان است اما هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد این دو حالت و تفاوت آنها در آیفون اپل ارائه می دهیم. اگر در مورد مواردی که در این مقاله توضیح داده شده نیاز به توضیح بیشتری دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

عملکرد حالت بی صدا در آیفون چیست؟

میزان استفاده از حالت بی صدا در آیفون بسیار بالا است. حالت بی صدا را می توان با استفاده از دکمه تنظیم صدا فعال کرد. برای این کار کافیست دکمه کاهش صدا آیفون را فشار دهید تا حالت بی صدا فعال شود. در این صورت آلارم های دستگاه به حالت بی صدا تغییر می کنند. با فعال کردن حالت بی‌صدا، می‌توانید به راحتی در مکان‌هایی مانند کلاس‌های درس و اتاق‌های جلسه حضور داشته باشید. اما در مورد وضعیت سکوت دو نکته مهم و قابل توجه وجود دارد:

  • هنگامی که آیفون خود را در حالت بی صدا قرار می دهید، هنگام دریافت تماس، صفحه نمایش دستگاه روشن می شود.
  • پس از فعال سازی حالت بی صدا، حالت ویبره گوشی نیز به صورت پیش فرض فعال می شود. بنابراین اگر در کلاس یا جلسه گوشی خود را روی حالت بی صدا قرار دهید و تماسی دریافت کردید، فقط صفحه گوشی روشن می شود و لرزش فعال می شود اما صدایی از گوشی خارج نمی شود. البته قابل ذکر است که امکان غیرفعال کردن ویبره در حالت بی صدا نیز وجود دارد. برای این کار باید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و گزینه Vibrate on silent sound را غیر فعال کنید. در هر صورت، با فعال کردن حالت بی‌صدا، صفحه آیفون در هنگام دریافت تماس تحت هر شرایطی روشن می‌شود.

عملکرد حالت مزاحم نشوید در آیفون چیست؟

حال به توضیح ویژگی Do Not Disturb در آیفون می رسیم. اگر وضعیت Do Not Disturb را در آیفون خود فعال کنید، در صورت دریافت تماس، صفحه نمایش دستگاه روشن نمی شود و در نتیجه از مصرف بیشتر انرژی جلوگیری می کند. حالت Do Not Disturb را می توان به عنوان حالتی تعریف کرد که در آن صفحه تلفن هنگام دریافت تماس خاموش می ماند و تماس ورودی مزاحم کاربر نمی شود.

آیفون های اپل در قسمت تنظیمات یک زیربخش ویژه برای وضعیت Do Not Disturb دارند که شامل گزینه های جالبی می شود. امکانات ارائه شده توسط این حالت بسیار پیشرفته تر و کاربردی تر از حالت بی صدا هستند. برای دسترسی به این تنظیمات وضعیت آیفون ابتدا به قسمت Setting رفته و گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. حالا گزینه اول به نام Manual را فعال کنید. با انتخاب این گزینه می توانید از تنظیمات جالبی برای این موقعیت استفاده کنید. این تنظیمات را در زیر توضیح می دهیم:

  • یکی از گزینه های موجود در تنظیمات این قسمت Schedule می باشد. با فعال کردن این بخش می توانید یک بازه زمانی مشخص برای آن تعیین کنید. در این صورت گزینه Do Not Disturb در آیفون شما هر روز در بازه زمانی مشخص شده به صورت خودکار فعال می شود. برای مثال تصور کنید هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ استراحت می کنید یا کلاس دارید و قصد دارید در این مدت زنگ تلفن مزاحم شما نشود. با استفاده از حالت Do Not Disturb و گزینه Schedule می توانید آیفون خود را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار هر روز در یک زمان خاص به حالت Do Not Disturb سوئیچ کند.
  • گزینه دیگری در تنظیمات Do Not Disturb در آیفون های اپل، Allow calls from است. این گزینه به صورت پیش فرض روی None تنظیم شده است. استفاده از این گزینه به این صورت است که وقتی وضعیت Do Not Disturb فعال است می توانید برای برخی از مخاطبین خود استثنا قائل شوید. برای مثال می توانید شماره استاد یا رئیس خود را در این قسمت قرار دهید. بنابراین، اگر وضعیت مزاحم نشوید فعال باشد و از رئیس خود تماسی دریافت کنید، دستگاه یک بوق پخش می کند. لازم به ذکر است که در این قسمت امکان جمع چند عدد وجود دارد.
  • یکی دیگر از گزینه های این بخش، تماس های تکراری است. این گزینه مربوط به حالتی است که مخاطبی در عرض ۳ دقیقه بیش از ۲ بار با شما تماس بگیرد. با فعال بودن این گزینه، اگر آیفون شما در حالت Do Not Disturb باشد و مخاطب خاصی در عرض ۳ دقیقه بیش از ۲ بار با شما تماس بگیرد، تلفن زنگ می زند.

در این مقاله به تفاوت حالت Do Not Disturb و Silent پرداختیم. تفاوت اصلی بین این دو حالت در روشنایی صفحه نمایش است. علاوه بر این، ویژگی Do Not Disturb تنظیمات دیگری را در اختیار کاربر قرار می دهد که در صورت نیاز می توان از آنها استفاده کرد. اگر می خواهید آیفون خود را در حالت بی صدا قرار دهید و در عین حال از مصرف بیش از حد باتری گوشی خودداری کنید، استفاده از حالت Do Not Disturb را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا