اخبار تکنولوژی

تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس

تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس

زمانی که می‌خواهید یک سایت طراحی کنید صدها افزونه وجود دارد که می‌توانید برای بهنیه سازی سایتتان از آن‌ها استفاده کنید؛ افزونه‌ها جز جدایی ناپذیر هر سایت هستند و هرکاربر اگر قصد داشته باشد به سایت خود امکانات جدید اضافه کند باید افزونه مورد نظر را نصب کند؛ در حالت کلی افزونه‌ها دارای دو نوع مختلف پولی و رایگان هستند و هر دو تنوع زیادی دارند؛ به دلیل این تنوع، گاهی انتخاب سخت است، در این مقاله به شما خواهیم گفت که تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس چیست.

قبل از اینکه بخواهیم به مقایسه افزونه رایگان و پولی وردپرس بپردازیم، بهتر است در خصوص افزونه‌های وردپرس بیشتر بدانید. به همین دلیل همراه ما باشید تا ابتدا بیان کنیم افزونه وردپرس چیست.

افزونه وردپرس چیست؟

به طور کلی افزونه‌ها؛ برنامه‌هایی هستند که با نصب و فعال سازی آن‌ها می‌توانید قابلیت‌های جدید به سایتتان اضافه کنید.

برای مثال اگر بخواهید سایتتان را به یک سایت چند فروشندگی تبدیل کنید ۲ راه برای شما وجود دارد؛ یا باید سایتتان را با یک قالب چند فروشندگی طراحی کنید یا باید از یک افزونه چند فروشندگی مانند دکان پرو استفاده کنید.

در وردپرس افزونه‌های زیادی وجود دارد که دکان نمونه از این آنان است اکنون که با مفهوم افزونه وردپرس آشنا شدید بهتر است به تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس بپردازیم.

جوانب مثبت و منفی افزونه‌های رایگان

مزایای افزونه‌های رایگان

افزونه رایگان مزایایی را به توسعه دهندگان و مدیران وب سایت‌ها ارائه می‌دهند، از جمله:

  • رایگان بودن:

یه راحتی میتوان فقط مزیت این افزونه‌ها رایگان بودن آنان است؛ شما با استفاده از مخزن وردپرس می‌توانید هر نوع افزونه‌ای را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

  • انعطاف پذیر بودن:

افزونه‌های رایگانی که در مخزن وردپرس وجود دارند انعطاف پذیری لازم را برای توسعه دهندگان برای شخصی سازی سایت فراهم می‌کنند تا آنان بتوانند برخی تنظیمات را تغییر داده و سبک‌هایی مانند فونت، رنگ و اندازه‌ها را متناسب با سایت خود تغییر دهند.

معایب افزونه‌های رایگان

اگرچه افزونه‌های رایگان دارای ازمزیت‌های خوبی برخوردار هستند اما نکات منفی نیز دارند که باید در هنگام نصب و فعال سازی آن‌ها را در نظر داشته باشید؛ این موارد عبارت اند از:

  • قابل اعتماد نیستند

افزونه‌های رایگان قابل اعتماد نیستند و می‌توانند سایت شما را آسیب پذیر کنند زیرا با بالاترین استانداردها به روز نمی‌شوند.

نکته مهم: به یاد داشتنه باشید اگر قصد دانلود یک افزونه رایگان را داشتید فقط از مخزن وردپرس دانلود کنید.

  • محدود بودن ویژگی‌ها

با توجه به این که افزونه‌های رایگان گزینه‌های زیادی را برای سفارش سازی در اختیارتان قرار می‌دهند اما با این وجود عملکرد سایتتان را محدود می‌کنند.

افزونه‌های رایگان از قابلیت و امکانات بسیار کمتری نسبت به افزونه‌های پرو برخوردار هستند برای مثال نمونه از افزونه‌ها افزونه المنتور است که می‌توانید برای سفارش سازی صفحات سایتتان از آن استفاده کند.

با دانلود افزونه المنتور می‌توانید هرگونه ساختاری که از یک سایت مد نظر دارید را پیاده سازی کنید؛ این افزونه قابلیت‌هایی مانند تغییر طرح بندی، افزودن عناصر مختلف مانند متن، تصاویر، دکمه‌ها، فرم‌ها و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

المنتور هم در نسخه رایگان و هم در نسخه پولی (حرفه‌ای یا پرو) قابل دانلود است اما بنده افزونه المنتور پرو را پیشنهاد می‌کنم؛ چرا؟ به تصویر زیر توجه کنید.

المنتور پرو یا رایگان؟

  • ناسازگار بودن‌آن‌ها

برخی از افزونه‌های رایگان با با سایر افزونه و همچنین قالب‌ها سازگار نیستند؛ و این ناسازگاری می‌تواند منجر به خرابی عملکرد یا حتی خراب شدن سایت شما شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای اطمینان از سازگاری آن‌ها با هم‌دیگر فقط از افزونه‌هایی که نیاز دارید استفاده کنید.

  • سرعت پایین

افزونه‌های رایگان سرعت صفحه را تحت تأثیر قرار خواهند داد، زیرا این افزونه‌ها اغلب به بارگذاری پرونده‌های CSS و JavaScript اضافی در صفحه نیاز دارند. این مورد یعنی هر بار که کاربر از صفحه‌ای بازدید می‌کند باید سایتتان موارد بیشتری را بارگیری کند.

  • نداشتن پشتیبانی

مهم ترین عیب یک افزونه رایگان نداشتن پشتیبانی است؛ یعنی شما پس از نصب یک افزونه هیچ گونه پشتیبانی نخواهید داشت و هر اتفاقی پس از نصب برای سایتتان رخ داد بر عهده خوده شماست.

زمانی که شما نسخه پرو یک محصول را خریداری می‌کنید نه تنها به قابلیت‌های بیشتر دسترسی خواهید داشت بلکه می‌توانید از پشتیبانی کاملا رایگان نیز برخوردار باشید.

نقاط ضعف و قوت افزونه‌های نسخه پروآیا افزونه‌های پولی ارزش هزینه کردن را دارند؟

اکنون که با نقاط ضعف و قوت افزونه‌های رایگان آشنا شدیم بهتر است افزونه‌های پولی را نیز بررسی کنیم تا بدانیم آیا افزونه‌های نسخه پولی ارزش هزینه کردن را دارند یا خیر؛ پس در ادامه همراه ما باشید:

blank

مزیت‌های افزونه پولی

افزونه‌های پولی مزیت‌های بسیاری دارند که در ادامه سعی می‌کنیم به تمام این موارد بپردازیم:

  • امنیت بالا

افزونه‌های نسخه پولی امن تر هستند زیرا مرتب به روزرسانی می‌شوند و این به روز رسانی باعث می‌شود هیچ گونه خطایی نداشته باشد و همینطور مسئله مهم تر بحث پشتیبانی است که در صورت هر گونه مشکل می‌توانید با پشتیبانان محصول ارتباط برقرار کنید.

  • ویژگی‌های خاص

افزونه‌های پولی قابلیت و امکانات بیشتری را نسبت به نسخه رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند برای مثال افزونه یواست یک افزونه سئو برای وردپرس است که نسخه رایگان این افزونه نمی‌تواند نیاز تمام کاربران را برطرف کند به همین دلیل باید از نسخه پرو استفاده کنید.

  • پشتیبانی اختصاصی از پلاگین

پشتیبانی با افزونه‌های رایگان وردپرس تضمین نمی شود زیرا نویسندگان افزونه رایگان نیازی به ارائه پشتیبانی ندارند؛ اگر کاربر مبتدی هستید پشتیبانی برای شما حیاتی است.

افزونه‌های پولی می‌توانند تا ۶ ماه پشتیان شما باشند؛ البته این زمان میتواند متفاوت باشد.

  • مستندات و آموزش‌های گسترده

اگر یک افزونه ای را مانند، یواست، رنک مث، گرویتی فرم و… را خریداری کردید می‌توانید به صورت کاملا رایگان از آموزش ویدیویی این افزونه‌ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید هر ارائه دهنده‌ای موظف است آموزش رایگانی را در اختیار خریداران محصول خود قرار بدهد. این آموزش می‌تواند توسط سایت خریداری شده نیز تهیه شود.

برای مثال در سایت راست‌چین می‌توانید به صورت کاملا رایگان آموزش افزونه‌های کاربردی وردپرس را ببینید.

  • به روز رسانی منظم و مکرر

افزونه‌های رایگان چون توسط توسعه دهندگان ایجاد می‌شوند، هرگز پشتیبانی ارائه نمی‌دهند و این باعث می‌شود وب سایت شما در برابر آسیب پذیری‌ها و اشکالات امنیتی بسیار سست باشد.

اما تفاوت افزونه رایگان و پولی این است که افزونه‌های پولی وردپرس به صورت منظم به روز رسانی می‌شوند تا مشکلات امنیتی را برطرف کنند.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس بپردازیم، بین افزونه‌های رایگان و پولی تفاوت‌های زیادی است که به تک تک آنان پرداخته شده است.

پیشنهاد بنده استفاده از افزونه‌های پرو یا پولی است، سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید افزونه مورد نظرتان را تهیه کنید نمونه ای از مجموعه‌ها سایت راست‌چین است.

همچنین می‌توانید هر افزونه‌ای را از این مجموعه با تخفیف دریافت کنید فقط باید اینستاگرام راست چین را دنبال کنید تا بتوانید در مناسبت‌های مختلف کد تخفیف دریافت کنید.

سوالات متداول
  • مهم ترین تفاوت افزونه‌های رایگان و پولی وردپرس چیست؟

مهم ترین تفاوت افزونه‌های رایگان و پولی وردپرس، قابلیت‌های آن‌ها است.

افزونه‌های رایگان معمولاً امکانات کمتری نسبت به افزونه‌های پولی دارند، به عنوان مثال، یک افزونه رایگان فرم تماس ممکن است فقط امکان ارسال فرم به یک آدرس ایمیل را داشته باشد، در حالی که نسخه پولی آن ممکن است امکان ارسال فرم به چندین آدرس ایمیل، دریافت اعلان‌های ایمیل، و غیره را نیز داشته باشد.

  • آیا افزونه‌های رایگان وردپرس ایمن هستند؟

در کل، افزونه‌های رایگان وردپرس ایمن هستند. با این حال، همیشه مهم است که قبل از نصب هر افزونه، از منبع آن اطمینان حاصل کنید. افزونه‌های رایگان را فقط از منابع معتبر مانند مخزن وردپرس دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله