اخبار تکنولوژی

تغییر رنگ چراغ LED نوتیفیکیشن های مختلف در سامسونگ و شیائومی

آموزش تغییر رنگ LED اعلان های مختلف در اندروید

بدون نیاز به روت کردن گوشی برای تغییر رنگ LED های اعلان. می توانید رنگ LED اعلان های پیامکی را به نارنجی و سبز برای تماس های از دست رفته تغییر دهید. در این قسمت نحوه تغییر رنگ ال ای دی اعلان های مختلف در اندروید را به شما آموزش می دهیم.

تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی دارای چراغ هشدار LED هستند که در صورت وجود یک اعلان خاص، مانند تماس بی‌پاسخ یا پیام متنی، چشمک می‌زند. این چراغ LED معمولاً همان چراغی است که در زمان کم شدن باتری یا اتصال گوشی به شارژر روشن می شود و وضعیت شارژ باتری را در رنگ های قرمز، نارنجی و سبز نشان می دهد. گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند که بدون روت کردن گوشی و با استفاده از روشی بسیار ساده، رنگ ال ای دی اعلان های مختلف دستگاه اندرویدی را تغییر دهند.

به عنوان مثال می توانید رنگ LED اعلان های پیامک را روی نارنجی یا هر رنگ دیگری که می خواهید و برای سایر اعلان ها مانند تماس های از دست رفته و … نیز رنگ های خاص مورد نظر خود را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که این کار فقط در گوشی ها و تبلت هایی که به طور پیش فرض دارای چراغ اعلان ال ای دی هستند امکان پذیر است. از این رو در این قسمت نحوه تغییر رنگ چراغ LED اعلان های مختلف در اندروید را به صورت مختصر و ساده به شما آموزش می دهیم.

قبل از اینکه نحوه تغییر رنگ نور LED اعلان های مختلف اندروید را به شما آموزش دهیم، ابتدا باید ویژگی چشمک زن LED را در گوشی هوشمند خود فعال کنید. برای این کار ابتدا وارد لیست تنظیمات گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود شده و سپس گزینه Sound and notifications را انتخاب کنید. سپس عبارت LED Notification یا Pulse Notification Light را پیدا کنید و آن را فعال کنید تا LED دستگاه برای اعلان ها چشمک بزند. اکنون می توانید با سفارشی سازی و تغییر رنگ چراغ LED، اعلان های مختلف را تشخیص دهید.

ما از برنامه ای به نام Light Manager برای سفارشی سازی و تغییر رنگ LED اعلان های مختلف استفاده می کنیم. این برنامه نیازی به روت کردن دستگاه های هوشمند ندارد. می توانید این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود و اجرا کنید. پس از نصب، برنامه Light Manager را اجرا کنید. سپس با انتخاب گزینه Allow به این برنامه اجازه دسترسی به سرویس اطلاع رسانی را بدهید. در این مرحله گزینه های مختلفی لیست شده و در کنار هر گزینه یک رنگ خاص وجود دارد. برای مثال در کنار گزینه Missed Calls یک رنگ سبز خواهید دید که به این معنی است که LED Missed Calls یک رنگ سبز نشان می دهد. یا اینکه رنگ‌های سفید، آبی، صورتی، زرد و نارنجی برای پیام‌های متنی، جی‌میل، یادآوری‌های تقویم و سایر برنامه‌ها هستند. در این مرحله می توانید با ضربه زدن روی هر یک از رنگ های موجود، رنگ مورد نظر را برای اعلان مورد نظر انتخاب کنید.

برنامه Light Manager به سفارشی سازی و تغییر رنگ چراغ LED اعلان برنامه سیستم محدود نمی شود و می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید. در لیست این برنامه گزینه ای به نام Add App وجود دارد که با انتخاب آن می توانید هر برنامه شخص ثالثی را که می خواهید به لیست برنامه های موجود اضافه کنید و رنگ LED اعلان های آن را تغییر دهید. پس از اعمال تغییرات مورد نظر، گزینه Restart Light Manager را انتخاب کنید. با این روش و بدون روت می توانید رنگ LED اعلان های مختلف را در دستگاه هوشمند اندرویدی خود شخصی سازی و تغییر دهید.

نتیجه

در این قسمت نحوه سفارشی سازی و تغییر رنگ LED اعلان های مختلف اندروید را یاد گرفتیم. در این قسمت پس از نصب و اجرای برنامه Light Manager به شخصی سازی و تغییر رنگ اعلان های نور LED برنامه های سیستمی پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله