اخبار تکنولوژی

بهترین پروژکتورهای ۲۰۲۳: Full HD، ۴K، و پرتاب کوتاه

راهنمای خرید بهترین پروژکتورها: در این مطلب قصد داریم تا برخی از بهترین ویدئو پروژکتور های سال ۲۰۲۳ که در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید سینمایی ترین تصویر را در خانه خود داشته باشید، یک پروژکتور با کیفیت، برای شما ضروری است. به شرط داشتن تنظیمات مناسب، می توانید جادوی فیلم سینمایی را در خانه مشاهده کنید، فقط فراموش نکنید که بلندگوهای سینمای خانگی مناسب را برای ارائه بهترین تجربه در اختیار داشته باشید.

با این حال، یافتن بهترین پروژکتور مناسب آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. ما برخی از پروژکتورهای محبوب بازار را گردآوری کرده‌ایم، از جمله مدل‌ های Full HD و ۴K بومی، که از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند و همچنین برخی از پروژکتورهای پرتاب کوتاه برای کسانی که فضاهای کوچک‌ تری دارند. حتی یک مدل پرتاب بسیار کوتاه نیز وجود دارد که برای جایگزینی با تلویزیون طراحی شده است.

به طور طبیعی، یک پروژکتور ۴K عالی بیشتر از یک پروژکتور Full HD هزینه خواهد داشت و ۴K واقعی، حتی بیشتر از پروژکتورهایی است که از تغییر پیکسل برای ساخت رزولوشن بالا استفاده می کنند. البته که ما در لیست بهترین پروژکتور های خود، محصولاتی با بودجه های مختلف را در نظر گرفته ایم که می توانید از آنها برای محیط خانگی استفاده کنید.

لیست بهترین ویدئو پروژکتور های ۲۰۲۳

لیست بهترین ویدئو پروژکتور های 2023

سونی Sony VPL-XW5000ES

(بهترین ویدئو پروژکتور به صورت کلی)

  • فناوری نمایش: لیزر SXRD
  • وضوح: ۳۸۴۰ x 2160
  • اندازه صفحه نمایش: تا ۲۰۰ اینچ

VPL-XW5000ES نه تنها برای تجارت پروجکشن سونی بلکه به طور کلی برای دنیای سینمای خانگی نقطه عطفی است. چرا؟ زیرا این دستگاه ارزان‌ترین پروژکتور لیزری با وضوح واقعی ۴K است که دنیای سینمای خانگی تا به حال دیده.

قبل از XW5000ES، پروژکتورهای سطح پایه SXRD 4K سونی، مانند VW290ES سال گذشته، به جای فناوری لیزر، منبع نوری لامپ داشتند. با این حال، حرکت به سمت لیزر به این معنی است که دیگر مجبور نیستید مزاحمت ها و هزینه های مداوم مربوط به تعویض لامپ ها را در هر چند هزار ساعت استفاده، یا کاهش نسبتاً سریع روشنایی که لامپ ها متحمل می شوند، تحمل کنید.

البته که از نظر هزینه، برای در اختیار داشتن یک پروژکتور لیزری با کیفیت بالا، باید برخی از موارد مانند هزینه نسبت بالاتر را نیز پرداخت کنید.

ویدئو پروژکتور BenQ W1800

بهترین پروژکتور 4K

(بهترین پروژکتور ۴K در سطح ورودی)

  • نوع: DLP با لامپ
  • رزولوشن: ۴K با دوبل چشمک زدن
  • HDR: بله
  • نسبت کنتراست: ۱۰۰۰۰:۱
  • سه بعدی: بله
  • لامپ: ۲۰۰۰ لومن
  • عمر لامپ: ۱۵۰۰۰ ساعت

BenQ این روزها محدوده پروژکتورهای مصرفی خود را به دسته های کاملاً مشخصی تقسیم می کند. مدل‌های پریمیوم «CinePro»، میان‌رده «CinePrime» و «CineHome» مدل‌ های اولیه پروژکتور خانگی و همچنین مدل‌ های سرگرمی خانگی (معمولاً روشن‌تر و مقرون به صرفه‌تر)، مدل‌های لیزری و پروژکتورهای مخصوص بازی وجود دارند.

W1800 دقیقاً در بخش CineHome BenQ قرار گرفته، جایی که تمرکز آن بر ارائه یک تجربه سینمایی با بودجه بسیار عالی است. تصاویر BenQ W1800 بلافاصله به محض اینکه چشم‌ها بر روی آن‌ها می افتد، انسان را شگفت زده می کند و در حالی که بررسی عمیق‌تر یک یا دو محدودیت را را در تصویر آشکار می‌کند، اما هنوز هم می توان یک تصویر بسیار خوب را مشاهده کرد.

تصمیم بنکیو برای تمرکز با W1800 بر روی چیزی که ما حدس می‌زنیم می‌توانیم ارزش‌های قدیمی سینمای خانگی را در نظر بگیریم، به خوبی جواب داده است. ممکن است تصاویر آن جذاب‌ ترین عکس‌های میان رقبا نباشند، اما اصلاح شده، طبیعی، معتبر و کاملا سینمایی هستند.

دیتا پروژکتور Epson EH-TW7100

ویدئو پروژکتور 4k با قیمت مقرون و به صرفه

(ویدئو پروژکتور ۴k با قیمت مقرون و به صرفه)

  • نوع: ۳LCD
  • رزولوشن: ۴K تغییر پیکسل
  • HDR: بله
  • نسبت کنتراست: ۱۰۰۰۰۰:۱
  • سه بعدی: بله
  • لامپ: ۳۰۰۰ لومن
  • عمر لامپ: ۵۰۰۰/۳۰۰۰ ساعت (اقتصادی/طبیعی)

این پروژکتور اپسون که بسیار گرانتر از یک دستگاه سطح پایه است، جزو بهترین پروژکتورهای ۴K مقرون به صرفه می باشد. راه اندازی و نصب آن آسان است و تصویری را ایجاد می کند که یادآور چیزی است که در سینما مشاهده می کنید.

شما بدون نیاز به هیچ نوع متخصصی در دستکاری تنظیمات، بلافاصله یک تصویر عالی دریافت خواهید کرد. حالت های مختلف تصویر که از قبل در پروژکتور قرار گرفته اند، سطح عالی از عمق سیاه و جزئیات تاریک را برای یک پروژکتور با این قیمت ارائه می دهد. رنگ ها متعادل هستند و حرکت به طور طبیعی صاف است.

همانطور که گفته شد، همین راحتی این دستگاه است که آن را بسیار خوب می کند. بلوتوث، امکان اتصال مستقیم با بلندگوی بی سیم یا ساند بار را فراهم می کند و روشنایی بالا به این معنی است که در اتاق هایی با نور متوسط ​​قابل استفاده است.

پروژکتور Epson EH-TW9400

بهترین پروژکتور برای کیفیت تصویر

(بهترین پروژکتور برای کیفیت تصویر)

  • نوع: ۳LCD
  • رزولوشن: ۴K تغییر پیکسل
  • HDR: بله
  • نسبت کنتراست: ۱,۲۰۰,۰۰۰:۱
  • سه بعدی: بله
  • لامپ: ۲۶۰۰ لومن
  • عمر لامپ: ۵۰۰۰/۳۰۰۰ ساعت (اقتصادی/طبیعی)

این پروژکتور بزرگ برای زیبایی نمایش ۴K بومی بهترین گزینه می باشد و کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می کند. جزئیات ممکن است به اندازه مدل های بالاتر در آن رده‌ های بالا خیره‌ کننده نباشد، اما از نظر دقت رنگ، کنتراست، ظرافت و مدیریت HDR، یک دستگاه واقعا عالی است.

نتیجه استفاده از این ویدئو پروژکتور، با حس عمقی آنقدر جذب‌ کننده که می‌توانید جزئیات فیلم‌ های مورد علاقه‌ تان را که همیشه در صفحه‌ های کوچک‌تر از دست داده‌اید، دریافت کنید. از نظر کاربردی نیز یک قول است. اندازه تصویر ۵۰ تا ۳۰۰ اینچی آن را می‌توان از فواصل خوب پرتاب کرد و لنز موتوردار به این معنی است که می‌توانید با استفاده از کنترل فوق‌ العاده و دارای نور پس‌زمینه آن را از راحتی مبل خود تنظیم کنید. فقط بنشینید و از برخی بهترین فیلم های سینمایی لذت ببرید.

ویدئو پروژکتور Sony VPL-XW7000ES

(بهترین ویدئو پروژکتور سطح بالا)

  • فناوری لامپ: لیزر دیود
  • فناوری پروژکتور: SXRD (LCoS)
  • نویز فن: ۲۶dB
  • روشنایی: ۳۲۰۰ لومن

سونی با پروژکتورهای لیزری ۴K بومی خود هیچ رقیبی در بازار باقی نگذاشته است و VPL-XW7000ES رده بالاتری از مدل های قبلی است.

Sony VPL-XW7000ES همه چیز را تا حدی بالا می‌برد، روشنایی را تا ۱۱ افزایش می‌دهد و دارای مجموعه کامل‌ تری از کنترل‌ های لنز موتوری است. رزولوشن اصلی ۴K و به‌ویژه تعداد لومن بالا باید چشم کسانی را به خود جلب کند که به دنبال یک پروژکتور پر زرق و برق هستند که مردم را به همان اندازه که محتوایی که روی آن تماشا می‌شود، درباره دستگاه صحبت کنند.

ویدئو پروژکتور Hisense PL1

(بهترین ویدئو پروژکتور پرتاب فوق العاده کوتاه)

  • وضوح: ۴K (3840 x 2160)
  •  HDR: Dolby Vision، HDR10، HLG
  • منبع نور: لیزر ایکس فیوژن
  • سیستم عامل: VIDAA
  • اندازه عکس: ۹۰-۱۳۰ اینچ
  • کنتراست: ۲,۰۰۰,۰۰۰ : ۱ نسبت کنتراست پویا
  • روشنایی: ۲۱۰۰ ANSI لومن

پروژکتورهای با پرتاب فوق العاده کوتاه در بازار پروژکتورها به طور کلی بسیار رایج تر می شوند و دلیل خوبی هم دارد. طراحی شده به عنوان یک تلویزیون جایگزین که می تواند تا ۱۰۰ اینچ تصویر ارائه کند بدون اینکه هزینه ای تقریباً به اندازه یک تلویزیون فوق العاده بزرگ داشته باشد و همچنین دارای مزیت های اضافی نیز هستند.

در خط مقدم این انقلاب UST، هایسنس قرار دارد که اکنون بیش از شش سال است که در حال توسعه مدل های پرتاب کوتاه فوق العاده است. PL1 که امروز در اختیار داریم، جدیدترین مدل از سری پروژکتورهای سینمایی لیزری با پرتاب فوق العاده کوتاه Hisense است.

Hisense PL1 با تصویر تمیز، منگنه و محکم خود، جواهری با این قیمت است. این پروژکتور که بسیاری از رقبای UST و حتی خواهر و برادر هایسنس خود را شکست میدهد، یک جایگزین تلویزیونی است که در واقع به وعده خود عمل می کند. برای پیدا کردن یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی با این قیمت سخت خواهید بود، چه رسد به تلویزیونی که چنین تصویر واضح داشته باشد.

چگونه بهترین ویدئو پروژکتور را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین پروژکتور متناسب با نیاز خود، فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. صرف نظر از بودجه، وضوح، اندازه صفحه نمایش یا حتی نوع لامپ، همه این عوامل می توانند عملکرد یک پروژکتور را به شدت تغییر دهند.

مهم است که تفاوت‌ های بین فناوری‌های لامپ پروژکتور را تشخیص دهید، زیرا گزینه‌ های مختلف عملکرد متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. پروژکتورهای مبتنی بر لیزر پس از راه‌ اندازی سریع به عملکرد مطلوب می‌رسند، رنگ‌ های دقیق‌ تری تولید می‌کنند و به دلیل عدم نیاز به لامپ برای روشن کردن تصویر، طول عمر بیشتری دارند. با این حال، آنها نسبت به پروژکتورهای ال ای دی و ال سی دی DLP (پردازش نور دیجیتال) گرانتر هستند که به نوبه خود مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در نهایت، هدف با پروژکتور این است که حس سینمایی در خانه را در بر بگیرد، بنابراین اینجاست که اندازه و وضوح صفحه نمایش مهم است. در حالت ایده‌آل، این جایی است که یک پروژکتور ۴K برای تصاویر واضح و واضح بهترین است. همانطور که متوجه خواهید شد، تقریباً همه انتخاب‌های برتر ما یا پروژکتورهای ۴K بومی هستند یا از طریق ترفندهای هوشمندانه برای کیفیت تصویر بالاتر به تصویری شبیه به ۴K می‌رسند.

در حالی که وضوح یک جنبه محوری کیفیت تصویر است، رنگ تقریباً به همان اندازه مهم است. پروژکتورها اغلب در مورد رنگ ها مشکل دارند، به خصوص در مورد سایه های تیره. کنتراست در اینجا کلید اصلی است تا اطمینان حاصل شود که عمق سیاه به بهترین شکل ممکن است، اگرچه هیچ پروژکتوری نمی تواند در این زمینه مانند تلویزیون OLED عمل کند.

در این ترکیب از بهترین ویدئو پروژکتور های ۲۰۲۳، برخی از پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه نیز وجود دارد. اینها می توانند تصویری بزرگ و واضح را از فاصله بسیار کوتاهی بر روی دیوار نشان دهند برای صرفه جویی در فضا یا برای کسانی که می خواهند از نصب پروژکتور خود بر روی دیوار یا سقف خودداری کنند ایده آل است.

ما اغلب توصیه می کنیم هنگام خرید یک پروژکتور بودجه ای برای یک بلندگو نیز در نظر داشته باشید، زیرا اگرچه بسیاری از گزینه ها در اینجا شامل بلندگوهای داخلی هستند، اما آنها همیشه بسیار ضعیف هستند. به طور مشابه، در حالی که برخی از پروژکتورها اکنون دارای پلتفرم‌ های پخش داخلی هستند، اغلب از نظر عملکرد و انتخاب برنامه کمی ناهموار هستند، بنابراین اغلب ارزش دارد مقداری پول نقد را برای یک استریمر اختصاصی کنار بگذارید.

خرید بهترین ویدئو پروژکتور ها را از کجا انجام دهیم؟

یکی از جذابترین بخش های این مقاله، همین بخش است که بهترین فروشگاه ویدئو پروژکتور را برای خرید به شما معرفی کرده ایم. فروشگاه ماهان پروژکتور، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین فروشگاه های ویدئو پروژکتور در ایران می باشد.

این مجموعه واردات ویدئو پروژکتور های برند های معتبر را به صورت رسمی و مستقیم انجام می دهد و محصولات وارد شده نیز با گارانتی همین مجموعه (ماشین های اداری اسپرت) به فروش میرسد. در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشگاه های شخص ثالث خرید خود را از ماهان پروژکتور انجام می دهند و با اضافه کردن هزینه های جانبی، محصولات را به دست مشتری می رسانند.

همین موضوع نیز باعث شده تا قیمت ویدئو پروژکتور در فروشگاه ماهان، بسیار پایین تر از فروشگاه های دیگر باشد و تضمین قیمت نیز برای بسیاری از محصولات ارائه شود. علاوه بر ویدئو پروژکتور، شما می توانید لوازم جانبی پروژکتور از جمله پایه، پرده نمایش، انواع کابل و دانگل را نیز برای دستگاه های خود در این مجموعه پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات به وب سایت ماهان پروژکتور مراجعه کنید.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا